Wat maakt jouw LBS de perfecte LBS?

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Rudie
Wat maakt jouw LBS de perfecte LBS?

Bericht door Rudie » zo apr 01, 2007 7:59 pm

Ventileer hier je ervaringen met jouw LBS en vertel wat een LBS in jouw ogen perfect maakt. Komt het hier juist aan op een stukje service of juist een uitgebreid assortiment? Ik ben benieuwd!

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » zo apr 01, 2007 8:16 pm

niks

volgens mij heb ik de slechtste lbs van NL

oja, 1 pluspuntje: ze zijn laatst vergeten om me proberen af te zetten

Rubenio

Bericht door Rubenio » zo apr 01, 2007 8:17 pm

Mijn favoriete LBS is de bikeshop in amersfoort.
Ze kunnen vrijwel overal aan komen, hebben veel connecties, veel merken, veel nieuwe dingen, doen graag een stapje extra, en goeie service.
Alleen zijn ze heel erg duur maar dat is zo'n beetje bij iedere LBS zo, soms kan ik iets voor de helft van de prijs krijgen via ebay , dan ga ik t echt niet bij mn LBS bestellen/kopen.

Oja en t is ook k*t dat ze op maandag dicht zijn , heb er al 2x voor een dichte duur gestaan.

Grtz.
Rubenio

Reprox

Bericht door Reprox » zo apr 01, 2007 9:13 pm

Mijn LBS is wel chill in sommige opzichten..

Ik baal van:

Lange levertijden
Korte openings tijden
Ze worden met de dag minder klantvriendelijker

Pluspunten:

Uitgebreid assortiment
Bij kleine problemen word er tijd gemaakt tussendoor
Super sales

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo apr 01, 2007 9:29 pm

De perfecte LBS bestaat niet, vandaar dat ik bij zo'n 3 LBSen de deur plat loop.

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Rudie

Bericht door Rudie » zo apr 01, 2007 9:46 pm

Hmm...ervaringen zijn nog best uitéénlopend. Wat wel algemeen is: de LBS is duur! Helemaal als je het ook nog eens gaat vergelijken met Duitsland :cry:

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo apr 01, 2007 10:10 pm

Rubenio schreef:Mijn favoriete LBS is de bikeshop in amersfoort.
Same here. Erg aardige gasten met een ruim assortiment. Hebben veel kennis van zaken. Enig minpuntje is dat een van hun medewerkers een keer mijn voorrem verziekt hadden net voordat ik de Cristalp ging rijden maar daar kwam ik pas paar dagen voor de cristalp achter. Verkeerde olie waarschijnlijk maar ze hebben dat keurig gefixed met een compleet nieuwe xtr-sti schijfrem set (onder garantie) :arms: . Prima winkel. De prijs, tja dat zijn de meetse lbs'en he.
Laatst gewijzigd door BLRacing op ma apr 02, 2007 6:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rubenio

Bericht door Rubenio » zo apr 01, 2007 10:12 pm

Als je alleen voor de parts gaat is rose versand op zich een goede keuze.
Ik vind alleen dat ze veel b-merk spullen aan de man proberen te brengen.Tenminste ze verkopen vooral producten die veel aftrek vinden voor de betere stuff moet je toch wel ergens anders wezen.Toch???

Greetz.
Rubenio

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma apr 02, 2007 5:59 am

BLRacing schreef:
Rubenio schreef:Mijn favoriete LBS is de bikeshop in amersfoort.
Same here. Erg aardige gasten met een ruim assortiment. Hebben veel kennis van zaken. Enig minpuntje is dat een van hun medewerkers een keer mijn voorrem verziekt hadden net voordat ik de Cristalp ging rijden maar daar kwam ik pas paar dagen voor de cristalp achter. Verkeerde olie waarschijnlijk maar ze hebben dat keurig gefixed met een compleet nieuwe xtr-sti schijfrem set :arms: . Prima winkel. De prijs, tja dat zijn de meetse lbs'en he.

Ik weet zeker dat je dát setje niet cadeau had gekregen als zijn prijzen voor de onderdelen aanhielden zoals onze Oosterburen....
---www.cjmedia.nl---

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma apr 02, 2007 6:01 am

Dankzij de bikeshop moet ik nu een nieuwe fullface kopen omdat hun een te grote hebben verkocht :?

Beetje slordig om niet eerst mijn hoofd te meten maar gewoon van de maat van een xc helm uit te gaan. Maar ze geven me wel korting, 30%, dus hun verliezen er nik's aan(das voor hun de inkoopsprijs)

Verder is het een goede winkel, heb er al veel besteld en alles was in een aanzienelijke tijd binnen. De prijzen zijn gewoon duurder dan de internet shop's, maar als ze goede service (willen) geven is dat het natuurlijk meer dan waard.

cHoc

Bericht door cHoc » ma apr 02, 2007 7:30 am

Stappenbelt is ook best chill, zowel in Apeldoorn als Zwolle(als hij weer open is)

Bij beide goede service, al merk ik bij de eigenaren meer dat ze willen mee denken/helpen dan sommige personeelsleden.
En in Zwolle was het nooit een probleem voor mij om er zelf eens te sleutelen aan mijn bike met gereedschap wat ik zelf niet heb.
shoot me again, I ain't dead yet

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma apr 02, 2007 7:31 am

Rudie schreef:Hmm...ervaringen zijn nog best uitéénlopend. Wat wel algemeen is: de LBS is duur! Helemaal als je het ook nog eens gaat vergelijken met Duitsland :cry:
Ja, maar bij een LBS krijg je nog een stukje service/nazorg....................ik zal er een paar noemen die voor mij heel veel waarde hebben;

-gratis montage van onderdelen(schijfremmen/balhoofd etc.)
-gratis sleuteltips
-dichtbij dus snel alles in huis
-als onderdelen (zadels/stuurpennen etc.) niet bevallen kan ik ze zo vaak ik wil omruilen totdat ik iets heb wat wel bevalt.
-praat gewoon Nederlands
-ik krijg spaarzegels 8)

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Rudie

Bericht door Rudie » ma apr 02, 2007 7:43 am

Klopt, helemaal mee eens. Het balhoofd en de remmen van mijn oude frame hebben ze voor niets overgezet op m'n nieuwe frame. Prima!

Bij mijn ouders in de stad zat een fietsenmaker die zei: kom maar hierheen met je fiets, je mag mijn gereedschap gebruiken en ik kan je wel de nodige tips geven. Stond echt versteld toen ik dat hoorde. Helaas is die fietsenmaker een maand geleden failliet gegaan :( Maar dat noem ik pas service! En hij was ook nog eens spotgoedkoop.

En wat betreft de kortingen die mensen krijgen op hun producten n.a.l.v. een fout, dat is idd puur en alleen vanwege de ruime marges die de fietsenmakers in Nederland hanteren. Hoewel ze bij Bike-Discount, als je ze gewoon persoonlijk een bezoekje brengt, ook erg vrijgevig zijn met kortingen

b-dirt

Bericht door b-dirt » ma apr 02, 2007 7:33 pm

ikk heb egt een kl*te lbs ik vroeg laatst om een gewonen velg rem voor een bmx punt 1. ze wisten niet wat een bmx was en punt 2. ze kwamen met 3 remmen aan en geen een was wat ik duidelijk vroeg
en hij is ongv 2x zo duur als b2b en die zijn niet eens sow goedkoop
nee als je een goede lbs heb in regio zevenhuizen ZH zeg het efe wat die van mij mag af brande :evil:

Rudie

Bericht door Rudie » ma apr 02, 2007 7:50 pm

Das duidelijk! 8)

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma apr 02, 2007 7:53 pm

Sneeck schreef:Dankzij de bikeshop moet ik nu een nieuwe fullface kopen omdat hun een te grote hebben verkocht :?

Beetje slordig om niet eerst mijn hoofd te meten maar gewoon van de maat van een xc helm uit te gaan. Maar ze geven me wel korting, 30%, dus hun verliezen er nik's aan(das voor hun de inkoopsprijs)

Verder is het een goede winkel, heb er al veel besteld en alles was in een aanzienelijke tijd binnen. De prijzen zijn gewoon duurder dan de internet shop's, maar als ze goede service (willen) geven is dat het natuurlijk meer dan waard.
euhm dat helm verhaal. Je kan toch zelf ook zeggen van moeten we niet eerst meten. En heb je hem niet gepast voordat je hem kocht.

En choc, Het zelf sleutelen is ook afgelopen bij stappenbelt zwolle.
its all about "being single, seeing double and jumping triples"

doubleK

Bericht door doubleK » ma apr 02, 2007 8:31 pm

cHoc schreef:Stappenbelt is ook best chill, zowel in Apeldoorn als Zwolle(als hij weer open is)
Stappenbelt Zwolle en Apeldoorn hebben niks meer met elkaar gemeen, behalve de naam. Gert Stappenbelt, de eigenaar van Apeldoorn en vroeger ook van zwolle, is gestopt met de zaak in zwolle.
Stappenbelt in Zwolle wordt nu gerunt door Gert zijn broer. Er is dus ook totaal geen zamenwerking meer tussen deze 2 zaken.

Stappenbelt in Apeldoorn is al jaren een goede zaak, en ze verlenen ook goede service.

Ikzelf kom tegenwoordig eigenlijk het meeste bij Xycletracx in Zwolle. Een kleine zaak, maar wel verstand van zaken, en erg goede service.
Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.

Rudie

Bericht door Rudie » ma apr 02, 2007 8:40 pm

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een LBS in Groningen? Ga zelf nog steeds naar een LBS bij m'n ouders thuis welke mij opzich goed bevalt, maar heb lang niet altijd tijd om in het weekend daar naar toe te gaan.

Sneeck

Bericht door Sneeck » ma apr 02, 2007 8:45 pm

Nope helm moest besteld worden, kon niks passen. En aangezien hun van de andere helm maat(speci decibel) uitgingen die goed zit had ik er volle vertrouwen in. Behoorlijk kut want ik zit nu dus met een helm die ik met verlies moet verkopen.

Misschien is dit een trap na, maar ik had meer verwacht voor wat ik betaald heb voor de helm.(ala 230 euro) Daar ga je niet voor de lol een 2de van kopen.

Rudie

Bericht door Rudie » ma apr 02, 2007 8:49 pm

Blijft het een beetje vreemd...ze hadden toch je hoofd op kunnen meten en aan de hand van een maattabel de juiste helm kunnen bestellen? En dan alsnog...ze hadden gewoon de fout bij zichzelf moeten houden en een nieuwe helm moeten bestellen. Zij kunnen dat ding vast wel terug sturen ofzo en anders verkopen ze het wel aan een ander. Risico van het vak, zullen we maar zeggen :)

Goofy @ Team SoliD
Contacteer:

Bericht door Goofy @ Team SoliD » di apr 03, 2007 8:01 am

beste lbs van mij is dan toch wel Bikes 4 Fun!

top service! en alles voor de laagste prijzen!
www.bikes4fun.nl
TS

Brum.

Bericht door Brum. » di apr 03, 2007 8:12 am

Goofy @ Team SoliD schreef:beste lbs van mij is dan toch wel Bikes 4 Fun!

top service! en alles voor de laagste prijzen!
www.bikes4fun.nl
Uhhmm??

:|

Sjef

Bericht door Sjef » di apr 03, 2007 8:42 am

Helaas woon ik niet meer in Enschede. Daar had ik top ervaringen met Ten Tusscher.
Ondanks dat ik mijn bike daar niet gekocht heb uiterst goede service, leendempertje, leenvorkje, goede hulp bij garantiekwesties en mooi spul in de winkel.
Grote onderdelen heb ik er niet zoveel gekocht want de prijzen zijn iets te onscherp.

Verder laatst een keer bij Rijwielpaleis in Bilthoven geweest, meer omdat ik toch in de buurt was. Ze gaven me ook een erg goede indruk. De volgende keer dat er wat aan mijn bike moet gebeuren (balhoofd oid) dan ga ik daar maar eens kijken. Alleen jammer dat het toch nog zo'n 75km sturen is vanaf Dordrecht.
Weet iemand nog een goede LBS in de buurt van Dordrecht? (Bij voorkeur Cannondale dealer)

Oh, en Rob Akkermans heb ik ook goede ervaring mee, leuke techniek clinic en mooie producten (Crossmax XL Lefty bijvoorbeeld)

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » di apr 03, 2007 9:06 am

Zeer goeie ervaringen heb ik met 4hout2Wielers in zuidlaren,

Goeie service, veel uit voorraad leverbaar, altijd tijd voor een praatje. Wat er niet is word besteld en is snel binnen. Over de prijzen heb ik verder ook niks te klagen. Ze denken daarnaast ook met je mee als er eens wat stuk is of creatief gerepareerd moet worden.
Whoop Whoop!

cHoc

Bericht door cHoc » di apr 03, 2007 10:55 am

Pieter en zijn V10 schreef:En choc, Het zelf sleutelen is ook afgelopen bij stappenbelt zwolle.
Is hij alweer open dan? ben al een tijd niet geweest. Ik wist dat hij dicht was/is voor de overheveling en opbouw van de nieuwe zaak, maar had ook gehoord dat het wat langer ging duren als verwacht door omstandigheden.
doubleK schreef:
cHoc schreef:Stappenbelt is ook best chill, zowel in Apeldoorn als Zwolle(als hij weer open is)
Stappenbelt Zwolle en Apeldoorn hebben niks meer met elkaar gemeen, behalve de naam. Gert Stappenbelt, de eigenaar van Apeldoorn en vroeger ook van zwolle, is gestopt met de zaak in zwolle.
Stappenbelt in Zwolle wordt nu gerunt door Gert zijn broer. Er is dus ook totaal geen zamenwerking meer tussen deze 2 zaken.

Stappenbelt in Apeldoorn is al jaren een goede zaak, en ze verlenen ook goede service.
Ja, duh, dat heb ik ook niet beweert toch? Daarnaast is Edwin naast zijn broer Gert ook een goede.
doubleK schreef: Ikzelf kom tegenwoordig eigenlijk het meeste bij Xycletracx in Zwolle. Een kleine zaak, maar wel verstand van zaken, en erg goede service.
Het is idd een kleine zaak, mijn ervaring over zijn verstand van zaken en service is anders.
shoot me again, I ain't dead yet

Plaats reactie