29 April: Spring Race!!
Moderator:Beheerders
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
-
Tja, dat verandert het verhaal wel een beetje. Mocht je geen lift kunnen versieren dan kan je met de trein naar Groningen en op het plein voor het station met eventuele lotgenoten (die zijn er vast) afspreken en samen richting de baan rijden.
Laat ons even weten hoe laat, wellicht dat je achter een local kan aanrijden die de weg wel weet.
Laat ons even weten hoe laat, wellicht dat je achter een local kan aanrijden die de weg wel weet.
Bikepark Groningen
-
- Arnetteman
Waarom zou je een hydraulisch startmechaniek willen i.p.v. een pneumatisch systeem (~ air ram) zoals doorgaans gebruikt wordt? Persoonlijk zou ik wanneer ik met dergelijke systemen aan de gang ging ook voor een ander hek opteren (stijver, geen open constructie, etc).Arnetteman schreef:Hydraulisch startmechanisme nog even niet helaas, beetje kostbaar nog.
Eén magneet zou het trucje ook kunnen, al ligt de plank dan iets later beneden.
- Arnetteman
Sorry, pneumatisch bedoel ik ook.Cheeta schreef:Waarom zou je een hydraulisch startmechaniek willen i.p.v. een pneumatisch systeem (~ air ram) zoals doorgaans gebruikt wordt? Persoonlijk zou ik wanneer ik met dergelijke systemen aan de gang ging ook voor een ander hek opteren (stijver, geen open constructie, etc).Arnetteman schreef:Hydraulisch startmechanisme nog even niet helaas, beetje kostbaar nog.
Eén magneet zou het trucje ook kunnen, al ligt de plank dan iets later beneden.
Voor dit jaar gaan we in ieder geval nog de mechanishe en manuele start doen evenals vorig jaar, dus zwaar hek, hefboom en een starter (a la Bergschenhoek dus zeg maar voor de mensen die nog niet eerder in Groningen zijn geweest).
Er zullen ongetwijfeld nog starttrainingen gedaan worden tijdens de training voorafgaande aan de wedstrijden. Zaterdag zal alles uiteraard nog grondig gecontroleerd en getest worden.
Komt goed.
@Azonic:
Kortste route?
Denk dat dat niet zo veel uitmaakt, makkelijkste is denk ik rechtsom, hoef je niet zo lang te zoeken naar fietspaden die voor een onbekende in Groningen misschien wel moeilijk te vinden is.
Maar ja, ik kijk er natuurlijk als Groninger ook heel anders tegenaan.
Zorg er anders voor dat je een lift krijgt of met medebikers gaat meeten op het station.
Maak hier anders even een apart topic voor aan onder meetings ofzo.
Je komt er vast wel, genoeg mensen in Groningen die je de weg naar Kardinge wel kunnen geven. Dat is vaak de kortste klap. De meesten kennen Kardinge wel, het is namelijk een heel groot recreatieterrein.
Groningen Noord? Mwooaah, ben je wel iets dichterbij en in dat geval neem je de linkerroute maar je moet voor Groningen Noord wel overstappen. Beste idd fietsen vanaf CS, kost je minder tijd (geen overstappen, kort treinreisje etc etc....)
Succes!!!
- Arnetteman
Speciaal voor de fietsers van station Groningen naar Bikepark Groningen heb ik zojuist Jojo zijn linkerroute verwoord en op de website www.bikepark.nl gezet. Kijk onder Bikepark in het menu en vind daar de routebeschrijving.
selecteren, printen en meenemen.
Kan niet mis gaan.
selecteren, printen en meenemen.
Kan niet mis gaan.
Na DIT topjaar voor SBG!Arnetteman schreef:idd, hek ligt er gewoon nog, er komen nieuwe roosters op het startplateau omdat die vorig jaar gejat zijn.
Hydraulisch startmechanisme nog even niet helaas, beetje kostbaar nog.
Verwacht in 08 gewoon 4 Pro-gates! ! !
Voice-box actuated... met random starts zoals per UCI regelgeving.
Of een zgn. 'Bensink' hek zeker zo veilig.
Bensink? Hoe spel je dat... haakje open 'B' Akzent de Graph... Bensink... haakje sluiten. Bensink hek.
http://www.bensink.nl/php/modules.php?action=show&id=51
Made in Twello.
Of huur het via Gate on Tour!
Okay riders let's set them up!
RIDERS READY?
[offtopic]M@lphy schreef:Voice-box actuated... met random starts zoals per UCI regelgeving.
Waar staan de 'random start' in het UCI reglement beschreven? Heb op de site het reglement eens doorgespit, maar ben daarin voor 2007 niets tegengekomen (of heb er stomweg overheen gekeken).
Norba start IIRC al tijden zo met 0 tot 7 seconden delay.
Met een functionele specificatie moet het makkelijk uit te zoeken zijn hoe een extra "random start"-optie in de PLC te programmeren is voor de volgende evolutie van m'n voicebox.
[/offopic]
[zwaaar OFF-TOPIC]
De UCI kijkt na de O.S. of ze deze nwe. regel echt doorvoeren...
(na het verbod op de zgn. 'slinghot' startbeweging!)
NORBA gebruikt 'random gates' al in de 4X om de voorsprong die BMX-ers hebben tijdens het starten gelijk te trekken voor de MTB-ers.
Het laatste woord is hier nog niet over uitgesproken.

De UCI kijkt na de O.S. of ze deze nwe. regel echt doorvoeren...
(na het verbod op de zgn. 'slinghot' startbeweging!)
NORBA gebruikt 'random gates' al in de 4X om de voorsprong die BMX-ers hebben tijdens het starten gelijk te trekken voor de MTB-ers.
Het laatste woord is hier nog niet over uitgesproken.
RIDERS READY?
- Arnetteman
Was weer zwaar ok vandaag op de baan. Ook ik heb vandaag mijn eerste fatsoenlijke runs weer eens gedaan op de (ver)nieuw(d)e baan.
Erg druk ook trouwens, stuk of 5 gasten uit Alkmaar, later nog een stuk of 4 uit Assen en omstreken en natuurlijk een aantal Groningen locals en vaste gasten. Totaal zo'n 15 man (1 vrouw = mariëlle) aan het rijden geweest.
De baan wordt nu lekker ingereden. Er werd ook weer flink wat airtime gemaakt vandaag en iedereen had het prima naar z'n zin.
Dat beloofd nog wat voor de 29e.
Tot over 2 week allemaal!!!
Erg druk ook trouwens, stuk of 5 gasten uit Alkmaar, later nog een stuk of 4 uit Assen en omstreken en natuurlijk een aantal Groningen locals en vaste gasten. Totaal zo'n 15 man (1 vrouw = mariëlle) aan het rijden geweest.
De baan wordt nu lekker ingereden. Er werd ook weer flink wat airtime gemaakt vandaag en iedereen had het prima naar z'n zin.
Dat beloofd nog wat voor de 29e.
Tot over 2 week allemaal!!!
- flapmeth41
- Contacteer:
- Arnetteman