exacte verschil tussen Zaskar en Zaskar LE
Moderator:Beheerders
-
dag allemaal,
ik heb even de volgende vraag. wwie kan mij het verschil vertellen tussen een Zaskar en een Zaskar LE uit de midden jaren 90. dus eigenlijk de old skool Zaskars.
ben erg nieuwsgierig wie dit precies weet.
groeten
ik heb even de volgende vraag. wwie kan mij het verschil vertellen tussen een Zaskar en een Zaskar LE uit de midden jaren 90. dus eigenlijk de old skool Zaskars.
ben erg nieuwsgierig wie dit precies weet.
groeten
Gazelle M-bike Alu 1998
Specialized Rock Combo 1988
Specialized Stumpjumper 1991/1992
GT Zaskar 1996
Giant Escaper 1991
Koga Miyata Terra Runner 1990
GT Zaskar 1996
Giant Escaper 1991
Niet veel verschil, if any. De LE werd boven de 'gewone' Zaskar geplaatst en had vooral een lichtere afmontage. Of het frame zelf nog wat lichter was? Betwijfel het.
www.mtb-kataloge.de is wel wát over GT in de jaren '90 te vinden....
www.mtb-kataloge.de is wel wát over GT in de jaren '90 te vinden....
---www.cjmedia.nl---
-
wat kan er dan cnc gefreesd zijn? kan me dan alleen de achterpadden bedenken en evt bij de bracket.
en beide frame's werden los verkocht. dat weet ik eigenlijk wel zeker. de "gewone" was ongeveer rond de 1400 gulden en volgens mij de LE voor rond de 2300 gulden.
volgens mij was de LE van easton buizen. zoiets staat me bij. maar waar is de "gewone" dan van gemaakt? "gewoon" alu???
en beide frame's werden los verkocht. dat weet ik eigenlijk wel zeker. de "gewone" was ongeveer rond de 1400 gulden en volgens mij de LE voor rond de 2300 gulden.
volgens mij was de LE van easton buizen. zoiets staat me bij. maar waar is de "gewone" dan van gemaakt? "gewoon" alu???
Gazelle M-bike Alu 1998
GT Zaskar 1996
Giant Escaper 1991
GT Zaskar 1996
Giant Escaper 1991
Ik heb ze beide gehad en beide waren uit 6061 alu gemaakt,NOFEAR-PAULIE schreef:wat kan er dan cnc gefreesd zijn? kan me dan alleen de achterpadden bedenken en evt bij de bracket.
ik meen dat de LE (voornamelijk) alleen als los frameset verkrijbaar was.
Alle buizen van de LE waren butted en ook het mannetje op de staande a.vork en de balhoofdbuis waren geCNCd. De standaard Zaskar had alleen een geCNCd bracketpot en uitvaleinden.
wegens een postfoutje nog even een extra post van defan:
http://www.mtb-news.de/forum/archive/in ... f-110.html hier vind je een berg info over de zaskars
greetz
bettes
http://www.mtb-news.de/forum/archive/in ... f-110.html hier vind je een berg info over de zaskars
greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
- crossertje
hier staat er ook nog een te koop, misschien kun je die ergens mee vergelijken
(dacht dat 't wel kon helpen)
http://fiets.marktplaats.nl/mountainbik ... ge=1#photo
p.s. kan iemand mij vertellen hoe ik links kort maak

http://fiets.marktplaats.nl/mountainbik ... ge=1#photo
p.s. kan iemand mij vertellen hoe ik links kort maak

Ik heb altijd gelijk, en als ik niet gelijk heb, heb ik 't ook niet fout.
Volgens mij is dat een Zaskar van eind jaren 90. Die uit midden '90 hadden gewoon een plaat alu in de seatstays gelast, geen 'mannetje'. Maar volgens mij was het ook zo dat de LE ook in frame-only kwam. Ik heb hier nog een catalogus liggen van 1993 en ik kan geen verschil ontdekken, beide zijn 6061 T6, non-butted.MarinTi schreef:Alle buizen van de LE waren butted en ook het mannetje op de staande a.vork en de balhoofdbuis waren geCNCd. De standaard Zaskar had alleen een geCNCd bracketpot en uitvaleinden.
@crossertje: Zo maak je een URL kort.
Degene waar ik het over had waren idd. uit de periode '96-'98.zonoskar schreef:Volgens mij is dat een Zaskar van eind jaren 90. Die uit midden '90 hadden gewoon een plaat alu in de seatstays gelast, geen 'mannetje'. Maar volgens mij was het ook zo dat de LE ook in frame-only kwam. Ik heb hier nog een catalogus liggen van 1993 en ik kan geen verschil ontdekken, beide zijn 6061 T6, non-butted.MarinTi schreef:Alle buizen van de LE waren butted en ook het mannetje op de staande a.vork en de balhoofdbuis waren geCNCd. De standaard Zaskar had alleen een geCNCd bracketpot en uitvaleinden.
En ik heb er zelf nog 1 gehad uit het hele begin met u-brake nokken

-
het is mij al duidelijk dat er dus niet eg duidelijkheid over is wat het verschil is. wat ik me dan dus afvraag is waarom er toendertijd(midden jaren 90) zoveel prijsverschil zat tussen de 2 modellen. maar goed, ik ben erg blij met me Zaskar frame en nu m alleen ff opnieuw polijsten. en dan natuurlijk weer chique opbouwen. toch bedankt allemaal voor jullie reacties.
latexxxxx
latexxxxx
Gazelle M-bike Alu 1998
GT Zaskar 1996
Giant Escaper 1991
GT Zaskar 1996
Giant Escaper 1991