Re: manual
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Ik probeer het meestal anders
ik maak dan een staande weelie en dan probeer ik het gevoel tekrijgen zozat ik niet meer voorover en niet achterover val en dan stop ik met trappen.
Het lukt me dan een kleinbeetje maar ik moet nog veel meer oefenen .
En eigenlijk zou ik het moeten lukken want ik kan ook op een eenwieler fietsen
Ik moet denk ik gewoon meer oefenen
Robin ;D
ik maak dan een staande weelie en dan probeer ik het gevoel tekrijgen zozat ik niet meer voorover en niet achterover val en dan stop ik met trappen.
Het lukt me dan een kleinbeetje maar ik moet nog veel meer oefenen .
En eigenlijk zou ik het moeten lukken want ik kan ook op een eenwieler fietsen
Ik moet denk ik gewoon meer oefenen
Robin ;D
-
zelfs ik ken het met m"n lompe ATX, tis gewoon net zoals iedereen zegt, heel veel oefenen. Tip: begin het op een helling, niet al te steil maar gewoon 1"tje die er voor zorgt dat je al naar beneden begint te rollen. Zo hoef je je alleen nog maar op het balans te concentreren. Heb je dat door, kan je het op de vlakke weg proberen met een aanlopie.
-
en als je een nose-manual wilt maken wat dan?
Des weer iets heeel anders ;)
er staat hier ook ergens n vraag over nose-manuals, zouw je ff moeten graven.
Nose-manual is iig een kwestie van fijne doseerbare remmen en fijn gedoseerd remmen ;D
er staat hier ook ergens n vraag over nose-manuals, zouw je ff moeten graven.
Nose-manual is iig een kwestie van fijne doseerbare remmen en fijn gedoseerd remmen ;D

Re:manual
Manual?! ;D Mijn manier: oefen je helemaal suf op wheelies en geheid dat je wel eens moet stoppen met trappen om niet te vallen. Tis bij mij meer het niet-echt kunnen van een wheelie dan het kunnen maken van een manual. 4-5 meter is toch ook niet echt veel?
JD
JD
Of je moet gewoon geluk hebbeb dat je een afdalingtje hebt en daarna een verhogingtje waar je op jump in de lucht je voorwiel om hoog trekken en als je geluk hebt dan rij je een stuk je manual is mij ook maar een keer gelukt en daarna nooit meer.
Toines schreef:
Of je moet gewoon geluk hebbeb dat je een afdalingtje hebt en daarna een verhogingtje waar je op jump in de lucht je voorwiel om hoog trekken en als je geluk hebt dan rij je een stuk [s]je manual is mij ook maar een keer gelukt en daarna nooit meer.[s/]
Ja, dat zal zeker lukken... ???Op je achterwiel neerkomen en een stukje verder rijden.
Gewoon oefenen op een helling lijkt me het beste aangewezen.
-
oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen oefenen OEFENEN!!!!, das eigelijk wel alles

Das anders nog best veel!
-
ach, als je de tijd heb
-
je moet heel erg goed je balanspunt weten en aanvoelen, het beste is je balans te houden dmv het strekken en buigen van je benen en niet met remmen aangezien je neit kan trappen met een manual.
de ene bike gaat ook beter als de ander, maar op elke fiets kan het,
en jah tis al gezegd, heel veel oefenen.
suc7
jarno
de ene bike gaat ook beter als de ander, maar op elke fiets kan het,
en jah tis al gezegd, heel veel oefenen.
suc7
jarno
http://www.halsundbeinbruch.ch/filme/osp_lan.mov
Stond op een ander deel van het forum. Je ziet in het eerste kwart een ker"l een manual maken. Ziet er echt supervet uit. Misschien wel bruikbaar voor de oefenaars.
JD
Stond op een ander deel van het forum. Je ziet in het eerste kwart een ker"l een manual maken. Ziet er echt supervet uit. Misschien wel bruikbaar voor de oefenaars.
JD
Heb gisteren en vandaag wat aan"t oefenen geweest op wat stunt en vliegwerk...
Jumps, drop-off"s, wheelies gemaakt en zelfs enkele manual"s in het bos !!!
Whoehoe!!! Was geweldig!!!
Manual was zo"n 10m.... Yeah !
Evenwicht begint serieus te verbeteren, enkel heb ik nu last met omvallen... (naar links/rechts)
Duz, heb nog wat werk aan de winkel...
Jumps, drop-off"s, wheelies gemaakt en zelfs enkele manual"s in het bos !!!
Whoehoe!!! Was geweldig!!!
Manual was zo"n 10m.... Yeah !

Evenwicht begint serieus te verbeteren, enkel heb ik nu last met omvallen... (naar links/rechts)
Duz, heb nog wat werk aan de winkel...
Is het nou dat manual en coaster wheely (zit-versie van manual) makkelijker zijn met schijven??? ???
Want, coasterwheely"s gaat heel makkelijk als je een lekker snelheid hebt opgebouwd met wheelien. :P
Alleen, rem je nou sneller af met v-brakes dan met schijven???
Want, coasterwheely"s gaat heel makkelijk als je een lekker snelheid hebt opgebouwd met wheelien. :P
Alleen, rem je nou sneller af met v-brakes dan met schijven???
Den Hans schreef:
Gewoon...Was het maar zo gemakelijk...
Nou als je wheely al goed onder de knie heb dan kan je overgaan op coasterwheely. Meestal gebeurt dat al als je iets te hard trapt en dan is het alleen even evenwicht houden.
Veel s6 (als je het wilt proberen) :P
een molotov is fijner in evenwicht dan een chameleon!