sx trail of enduro ?
Moderator:Beheerders
wat te kopen een SX trail 1 van 2007 met avid code remmen en holzfeller crank of een 2006 enduro s-works frame opbouwen met een fox 36 vork in fox dhx5 lucht demper avid code remmen chris king balhoofd en X9 achter deralleur voor ongeveer de zelfde prijs
ik vind de sx mooier maar denk wel da de enduro beter is dus gaat de voorkeur naar de enduro wat denken jullie ?
ik vind de sx mooier maar denk wel da de enduro beter is dus gaat de voorkeur naar de enduro wat denken jullie ?
freeride entertainment
Re: sx trail of enduro ?
Byves schreef:denk wel da de enduro beter is

De frames van de SX Trail en de Enduro zijn niet volledig hetzelfde he?
Ze zien er hetzelfde uit, maar de achterbrug en gedeeltes rondom de demper zijn dikker (en dus sterker) bij de SX.
Qua opbouw maakt het volgens mij niet zoveel uit, dus ik zou toch echt voor de SX gaan.

Misschien iets minder origineel, maar denk er eens over na: waarom zie je ze zoveel rondrijden?
(hint: niet omdat 'ie slecht is

Die luchtdemper is wel vet natuurlijk, vooral als je 'm ook voor XC / AM gaat gebruiken denk ik dat je dat gewichtsverschil (ong. 400gr) goed gaat merken. Succes ermee man!

Zo ga je er natuurlijk nooit uitkomen, de een vind dit beter dan ander dat. Niemand kan voor jou beslissen wat jij het beste vind, dus kan je het beste regelen dat je een proefrit op beiden kan maken.
Overgen's heb ik een '06 sworks enduro en ben er zeker te spreken over. Moet nog redelijkerwijs mee te xcen zijjn, vandaar dat ik gekozen heb voor een enduro. Valt prima mee te springen en dhen tot op een zeker niveau, de SX zal net wat extremer aankunnen.
Overgen's heb ik een '06 sworks enduro en ben er zeker te spreken over. Moet nog redelijkerwijs mee te xcen zijjn, vandaar dat ik gekozen heb voor een enduro. Valt prima mee te springen en dhen tot op een zeker niveau, de SX zal net wat extremer aankunnen.
-
- Contacteer:
Net wat veel extremer imoSneeck schreef:Zo ga je er natuurlijk nooit uitkomen, de een vind dit beter dan ander dat. Niemand kan voor jou beslissen wat jij het beste vind, dus kan je het beste regelen dat je een proefrit op beiden kan maken.

-
- Contacteer:
Das een feit maar ik zou hem voor prue freeride sowieso ni aanraden. Voor meer agressieve trailriding doet hij het perfect. Mijn maat heeft wel zijn enduro omgebouwt zodat hij meer het fr gedeelte afkan ( deetrackx wielen enz ) maar die fox dhx 4.0 air is echt /crySneeck schreef:Dat zal ik zeker niet ontkennen, maar vergeet niet dat de enduro véél aankan. Don't let the name fool you.
Hangt natuurlijk ook veel af hoe jij rijd, als je lomp land dan is het vanzelfsprekend dat de grens lager ligt dan als je alles smooth doet.
tjah ik heb nu een yzo limited (hardtail) en heb er 2 m shore's mee gespronge en onze roadgap van 8/9 m aan de filthy trails en was allemaal wel haaldbaar dus lompe landings techniek denk ik niet dat ik veel last van heb en ik ga em wel vooral gebruiken voor freeride aan de trails en voor als we bv winterberg enzo gaan maar daarom is de enduro dan ook freeride gericht opgebouwd met die fox vork die denk ik het wel goed moet doen vanvoor 1 tandwiel en ketingspanner op een 9 speed aangestuurd door een sram x9 twijfel wel nog vooral met de demper de een zegt spiraal de ander lucht demper de spiraal zou sneller reageren maar een lucht dmper zou beter af te stellen zijn maar dealer zij weet ja wat sest het maar een want zoals jullie al zijden moet je zelf over oordelen ligt bij iedereen anders denk ik wel ma toch thanx voor tips 

freeride entertainment
Ik had al een 4x en had mijn DH pas verkocht en zocht iets lichter wat toch DH aankon.
Ik gebruik nu mijn 4X voor XC-enduro en de SXT voor zwaardere enduro en DH.
Ik heb voor de SX Trail gekozen omdat na het stellen van deze vragen er meer richting SXT wezen dan naar de Enduro:
-Wat wil je hoofdzakelijk doen met je fiets?
-Welke onderdelen passen het best bij je rijstijl en doel?
-Wil je een lucht of een spiraal veer?
-Wil je een Enduro geometrie of eerder een DH geometrie?
-Wil je 150mm of 170mm veerweg?
Ik gebruik nu mijn 4X voor XC-enduro en de SXT voor zwaardere enduro en DH.
Ik heb voor de SX Trail gekozen omdat na het stellen van deze vragen er meer richting SXT wezen dan naar de Enduro:
-Wat wil je hoofdzakelijk doen met je fiets?
-Welke onderdelen passen het best bij je rijstijl en doel?
-Wil je een lucht of een spiraal veer?
-Wil je een Enduro geometrie of eerder een DH geometrie?
-Wil je 150mm of 170mm veerweg?
gooi je imago weg
-
Die 'duro van jouw hield zelfs het gedirt van mij op Soest uit, en dat terwijl ik niet de smoothste rijder benSneeck schreef:(mijn 'duro is ook aardig bullet proof overgens, 823 velgjes, atlas crank, ck naven, aan de afmontage zal het niet snel liggen)

Een Enduro kan veel hebben, maar voor echt regelmatig bikepark gebruik raadt ik je toch een SXT aan. Die is gewoon net wat steviger, en blijft dus langer heel met lomp gebruik.
Life starts on your bike when you`re pushing on the pedals and pulling on the handlebar.