ben ik nou de enige ?
Moderator:Beheerders
Ben ik nou echt de enigste die altijd problemen heeft met zn LBS .
Ik zit nu bij een andere LBS dan een paar jaar geleden .En in het begin ging het goed.Maar het lijkt wel nu ik er een paar jaar kom en ze me kennen .Als of ze makkelijk worden .Ik kom dingen tegen die ik bij een vorige LBS ook tegen kwam . En das geen plus!
Neem nou eens als voorbeeld . een niet alledaags onderdeel bestellen wat niet in de winkel ligt .Ik heb het ooit meegemaakt met een ritchey wcs stuur (besteld nooit gelevert) heel vaak om gevraagd , men zou bellen . Ik zou gebeld worden .Maar werd nooit gebeld.
Het lijkt wel als of de LBS niet mee wil werken zodra het wat ingewikkelder word .Nu snap ik ook wel dat een Bikeshop afhankelijk is van zn leveranciers . Maar het lijkt mij toch wel uiterst belangrijk , dat wanneer er iets besteld is . Er toch goed contact moet zijn tussen leverancier - bikeshop en klant .
Maar hoe vaak het niet voorkomt .Dat ik dan bel om te vragen hoe het er voor staat : dat men dan zegt "we gaan even bellen en dan hoor je het van ons ( niet)
Ik zou dat zelf anders aanpakken .
Als ik zelf als winkel zijnde weet dat een bepaald product lastig te krijgen is , gelijk met klant overleggen . en niet gelijk met dollartekens in de ogen zeggen van "dat gaan we voor je regelen " zodat je vervolgens maanden lang kan wachten .
Ik ken het nummer van mn LBS uit mn hoofd ! terwijl ik het tel nummer van mn werkgever niet eens uit mn hoofd weet.
Das toch een teken dat ik iets te veel aan de foon hang
zijn er anderen met de zelfde ervaring ?
zijn er mensen uit de branche die hun mening zouden willen geven
Let mie noow!
Ik zit nu bij een andere LBS dan een paar jaar geleden .En in het begin ging het goed.Maar het lijkt wel nu ik er een paar jaar kom en ze me kennen .Als of ze makkelijk worden .Ik kom dingen tegen die ik bij een vorige LBS ook tegen kwam . En das geen plus!
Neem nou eens als voorbeeld . een niet alledaags onderdeel bestellen wat niet in de winkel ligt .Ik heb het ooit meegemaakt met een ritchey wcs stuur (besteld nooit gelevert) heel vaak om gevraagd , men zou bellen . Ik zou gebeld worden .Maar werd nooit gebeld.
Het lijkt wel als of de LBS niet mee wil werken zodra het wat ingewikkelder word .Nu snap ik ook wel dat een Bikeshop afhankelijk is van zn leveranciers . Maar het lijkt mij toch wel uiterst belangrijk , dat wanneer er iets besteld is . Er toch goed contact moet zijn tussen leverancier - bikeshop en klant .
Maar hoe vaak het niet voorkomt .Dat ik dan bel om te vragen hoe het er voor staat : dat men dan zegt "we gaan even bellen en dan hoor je het van ons ( niet)
Ik zou dat zelf anders aanpakken .
Als ik zelf als winkel zijnde weet dat een bepaald product lastig te krijgen is , gelijk met klant overleggen . en niet gelijk met dollartekens in de ogen zeggen van "dat gaan we voor je regelen " zodat je vervolgens maanden lang kan wachten .
Ik ken het nummer van mn LBS uit mn hoofd ! terwijl ik het tel nummer van mn werkgever niet eens uit mn hoofd weet.
Das toch een teken dat ik iets te veel aan de foon hang
zijn er anderen met de zelfde ervaring ?
zijn er mensen uit de branche die hun mening zouden willen geven
Let mie noow!
Re: ben ik nou de enige ?
Tja, je raakt op een gegeven moment uit gekeken op elkaaramigo schreef: Ik ken het nummer van mn LBS uit mn hoofd !
Winkel is handel en het liefst zoveel mogelijk verdienen met zo weinig mogelijk doen

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
ikzelf heb 4 bikeshops versleten tot ik een goeie gevonden had. Soms ga ik eens bij een andere bikeshop nog voor een speciaal onderdeel van 1 of ander speciaal merk, bv cannondale vind je enkel in cannondale shops, ze hebben een gesloten dealer-leverancier netwerk en dan merk ik meestal meteen of een shop goed is of niet. 95% of zo van alle shops zijn rommel, je moet lang en goed zoeken. De shop waar ik nu ben besteld alles voor me aan prijzen die in de trend van de gemiddelde prijs op internet liggen. Alleen is internet wel sneller, bij de shop moet ik soms 2 weken op iets wachten waar op internet alles in stock is.
Re: ben ik nou de enige ?
Klinkt als mij LBS. Als alles wat ik ooit bestelt heb tegelijk binnen zou komen, weet ik niet eens of ik het wel kan betalen ...amigo schreef:..
Betaal je trouwens niet vrij veel voor de service van een Fox vork of demper bij Sabma? Kheb de indruk dat het elders zoals bij TFT goedkoper is. Het is maar een indruk eh. 2 maand is overigens heel erg lang.Chmod schreef:mailorders liegen zelden. Een lbs komt niet aan mijn bike. En bestel er echt maar de simpele dingen.
Ik heb meer problemen met service centra zoals Sabma. Mijn DHX is reeds 2 maanden binnen.
het gaat de lbsen er vaak om dat ze zoveel mogelijk stadsfietsen en simpele mountainbikes verkopen. Voor speciale onderdelen en service en garantie kun je beter bij een webwinkel als CRC kopen.
Heb betere ervaring met webwinkels en garantie dan lbs en garantie.
Bike-components.de bleef me zelfs 2 maanden lang "lastig" vallen omdat ze mij nog 13,85 moesten terug betalen en ik te lui was om het bankrekeningnummer door te geven.
Heb betere ervaring met webwinkels en garantie dan lbs en garantie.
Bike-components.de bleef me zelfs 2 maanden lang "lastig" vallen omdat ze mij nog 13,85 moesten terug betalen en ik te lui was om het bankrekeningnummer door te geven.
-
- Contacteer:
Ik heb zelf ook een hoop zaken afgelopen :
De een wist er geen kklote van , de andere massas arogant , etc.
Eindelijk een goede zaak gevonden :
"MTB-Rudi" Té Herentals,Antwerpen.
Hij doet het in voor en na maar hij komt zelf uit de DH en XC.
Hij is mecanicien van het specialized team ; wil ook al wat zeggen imo.
En hij geraakt letterlijk aan ALLES aan
-
zal 'm wel van terug komen ook , niet aan alles geraak je zomaar aan , zeker noet zonder de nodige troubles. veel invoerders zijn extreem moeilijk om mee te werken , zo krijgen lbs de naam van niet vlot te werken zonder zij eraan kunnen doen. het zijn overigens altijd dezelfde invoerders waar je problemen mee hebt , en vee klanten zien niet in dat de lbs hier niets in te zeggen heeft..thomasmb schreef:Ik heb zelf ook een hoop zaken afgelopen :
- didadunlop
Idd Uden is zwaar ruk. Heel erg weinig kennis en kunde. Profiel is echt een zeikzaak. Koop ik alleen biba's oid.
Goede ervaringen met Verstegen. Hebben niet veel maar doen veul voor weinig en goede lui.
Voor de rest doe ik echt alles zelf. Mooie van weinig LBS is dat je veel zelf gaat doen en zo veel leert.
Binnekort wel eens die meybo gaan checken. Misschien dat ze daar net wat spullen hebben die ze in Uden zelf niet hebben.
Goede ervaringen met Verstegen. Hebben niet veel maar doen veul voor weinig en goede lui.
Voor de rest doe ik echt alles zelf. Mooie van weinig LBS is dat je veel zelf gaat doen en zo veel leert.
Binnekort wel eens die meybo gaan checken. Misschien dat ze daar net wat spullen hebben die ze in Uden zelf niet hebben.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- cousin boneless
Goede LBS vs goede webshop, het is maar net hoe het kwartje valt.Djamgils schreef:het gaat de lbsen er vaak om dat ze zoveel mogelijk stadsfietsen en simpele mountainbikes verkopen. Voor speciale onderdelen en service en garantie kun je beter bij een webwinkel als CRC kopen.
Ik heb in het verleden heel wat fietswinkels versleten en verdoemd, het is net als het vinden van een goede vrouw/vriendin

Ik heb enorm veel geluk met Lucassen tweewielers in Wehl (liemers/achterhoek) daar kunnen ze tenminste zelf meedenken en ligt er een oplossing klaar voor ik de kans krijg het probleem te benoemen. Ze hebben hier monteurs in dienst die zelf ook FR/DH rijden en dus aan een half woord genoeg hebben.
"Als de leverancier niet op tijd is, draaien we zelf wel een busje voor je demper" Klonk als muziek in mijn oren.
Ik rij er graag de extra kilometers voor om! (woon zelf namelijk niet in de achterhoek

Die badgasten van bike-components.de mogen de nog niet geleverde- en verkeerd geleverde rommel proppen waar de zon niet schijnt!!
Ze proberen mij wijs te maken dat het schroefje om mijn preloadadjuster vast te zetten los bijbesteld moet worden terwijl iedere boerenl.l kan zien dat die er gewoon bij hoort. ( het gaat om het zogenoemde borg-schroefje)
Ze geven dan beurtelings de schuld aan: Marzocchi, foutive tekst op de webpagina of de niet goed geinformeerde telefoon-miep. Met andere woorden maken ze van hun probleem, mijn probleem.
Ik krijg b.t.w. ook wekelijks een mail met het verzoek mijn IBAN te sturen zodat ze geld kunnen terugstorten. Het geld mogen ze wat mij betreft in hetzelfde gaatje proppen als mijn niet/fout geleverde onderdelen.
Dikke pluim dus voor Lucassen tweewielers in Wehl!
p.s. ook niets dan goeds over CRC.
"place nifty remark here"
- cyberhawk
- Contacteer:
dat van die centerlock tool komt me bekend voor DESL...
nou kon ik die gewoon kopen op CS bij de stalling (cassette tool past ook !)
maar probeer eens een XTR/truvativ tool voor je BB te bemachtigen 8 sprong
na 25 KM ofzo in mn eigen dorp(dordt) te hebben rond gefietst
en iets van 5-6 winkels gehad te hebben
konden ze m bij ISENDOORN tweewielers voor me bestellen (Go jorg !)
een boer zei zelfs tegen me dat ik dat moest bestellen bij de frame bouwer !!
en deze dude had carbon sturen liggen en dure bikes staan
wat ie waarschijnlijk kon betalen omdat ie ze verstand had verkocht
triest dorp..trieste mensen..trieste bike shops..(cees boeleart ?)
: # gezocht leuk dorp met leuke (bike) shop # :
een boer zei zelfs tegen me dat ik dat moest bestellen bij de frame bouwer !!

wat ie waarschijnlijk kon betalen omdat ie ze verstand had verkocht

Had de oversized centerlock tool nodig (niet de standaard casette tool maat), maar dan noch............ 5 weken levertijd ????cyberhawk schreef:dat van die centerlock tool komt me bekend voor DESL...
een boer zei zelfs tegen me dat ik dat moest bestellen bij de frame bouwer !!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wat ie waarschijnlijk kon betalen omdat ie ze verstand had verkocht![]()
--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----