flip-flop
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Alleen als er aan beide zijden dubbel draad zit, anders wordt het trickie.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
umm ik denk dat de vraag specifiek over de Formula hub ging... die is namelijk een *beetje* goedkoper dan phils en whites.didadunlop schreef:Phil wood heeft een fixed/fixed naaf en volgens mij White industries ook.
ik heb een wielset met Formulas gekocht (voor de cheap) en die zijn fixed/free. dus daar kun je maar 1 vast kransje op draaien met een lockring. en zonder lockring is een beetje gevaarlijk.
Formulas zijn er ook in fix/fix:dgmtc schreef: een wielset met Formulas --> fixed/free
TH32 and TH52 - Threaded to accept a track cog and lockring on both sides of hubshell ("fixed/fixed").
TH31 and TH51 - Threaded to accept a track cog and lockring on one side, threaded for a single-speed freewheel on the other ("fixed/free").
Doubt Kills Dreams
Het is best te doen gewoon goed vast zetten met loctite.
En de "Fred Flintstone" skid oefenen voor het geval dat.
Heb zelf al drie keer meegemaakt dat mijn lockring en krans van mijn naaf af knalde en dat waren allemaal baannaven. Wat ik wil zeggen het kan je ook gebeuren met een officiële baannaaf. En ik heb hier ook een flip flop wiel staan en dat gaat nog steeds goed.
En één van de wielen waar ik alles vanaf zag knallen en geen normaal schroefdraad meer op zat daar heb ik het tandwiel gewoon op vast gelijmd en dat werkt ook nog altijd.
En de "Fred Flintstone" skid oefenen voor het geval dat.
Heb zelf al drie keer meegemaakt dat mijn lockring en krans van mijn naaf af knalde en dat waren allemaal baannaven. Wat ik wil zeggen het kan je ook gebeuren met een officiële baannaaf. En ik heb hier ook een flip flop wiel staan en dat gaat nog steeds goed.
En één van de wielen waar ik alles vanaf zag knallen en geen normaal schroefdraad meer op zat daar heb ik het tandwiel gewoon op vast gelijmd en dat werkt ook nog altijd.
Ik ben zeker geen voorstander van het rijden zonder lockring. Maar een goede manier om je kransje lomp hard vast te zetten (schijnt niet meer los te komen) is de Rotafixa methode: http://rotafixa.org/fisso/eng/schpignone.htm