Ik ben Shame (mn huisgenotoen noemen me zo, noem het een koosnaampje) en ik woon in Eindhoven. Ik volg het hele fixed gear gebeuren al een tijdje (hier in de stad kan je er niet echt meer omheen) en ik ben zelf ook begonnen met het bouwen van een fiets.
nu had ik een paar vraagjes:
-Ik heb een Xt-disc naaf gekocht en heb net mijn achterwiel gespaakt (het London fixie principe). weet iemand waar ik een geschikt tandwiel kan regelen om te bevestigen op mn naafje?
-dat brengt me ook meteen bij de volgende vraag: hoe zit het met verzetten, wat raden jullie me aan? wat kan ik van mijn oude verzet, ofja, de tandwielen van voor gebruiken en hoeveel tanden heb ik voor en achter nodig om een een vlakke stad als Eindhoven lekker vooruit te kunnen??
Ik voeg ook even wat fototjes toe, dan weten jullie waar ik het over heb..
ten eerste een foto van mij frame, tis een oud stalen Belgisch frame, welke fabrikant weet ik niet precies. er komt een mooie chromen vork in van mijn oude concorde race fiets (Rip) maar daar moet ik eerst nog wat schroefdraad op bij maken, het balhoofd van deze fiets is toch een stukkie kleiner..

Dan mijn achterwiel, net vers gespaakt. Een Xt naafje in mijn oude mavic velg van de concorde..

alvast erg bedankt voor jullie hulp en meer fotos zullen volgen (naarmate het project volgt natuurlijk!)