Re:Internetaankopen in Amerika

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Gast

Bericht door Gast » do okt 10, 2002 8:29 pm

voor de mensen die in Amerika een aankoop willen doen, om zo goedkoper uit te willen zijn

Afbeelding
het onderwerp in het voorbeeld

Een rekenvoorbeeld met een Intense Uzzi SL, kost bij Supergo $ 1850 >> E 1848
en bij Leisure-Lakes.co.uk (engeland dus) 1399 Pound >> E 2190
engeland lijkt dus duurder.

frame Uzzi SL E 1850 (voor het gemak)
transport kosten E 120 (valt nog mee)
==========================
totaal E 1970 (nog steeds goedkoper)
inklaringskosten E 244 (12.4%)
totaal E 2214
BTW E 421 (19%)
transportkosten E 100 (ja, twee keer, van de grens tot je huisadres.....(tenminste had ik wel bij mijn frame))
voel je hem al aankomen??
totaal E 2735

en kijk dan nog maar eens naar engeland.....
frame E 2190
transportkosten E 100 (ongeveer)
totaal E 2290

Supergo totaal E 2735
Leisure Lakes totaal E 2290
verschil E 445

dus waar koop je je Intense Uzzi SL frame in dit geval (voor de liefhebbers)

Dit was dus een rekenvoorbeeld, hierbij moet je dus voor jezelf goed bedenken, of het voor je uit kan, in dit geval is het beter om het bij Leisure lakes in engeland te bestellen, maar het kan ook goedkoper zijn in nederland, belgie, duitsland, frankrijk enz, enz.
Maar het is ook mogelijk dat het WEL! goedkoper is dan in Europa, maak dan een stevige overweging of je het uberhaubt wel in Amerika wilt bestellen.

Houd daarbij wel in je achterhoofd dat voor een mogelijk garantie geval het onderdeel in principe terug moet naar Amerika waarbij dus flinke transportkosten voor jouw rekening komen zowel de heen als terug reis van het onderdeel zijn voor rekening van de eigenaar, jij dus.
Ik zei zo net in principe.... het is een mogelijk, maar een kleine, dat het door middel van detail foto"s maken van het beschadigde onderdeel en deze ter onderzoek te mailen ( ik heb dit eens bij de hand gehad, en de fabrikant had hier toen geen problemen mee), MAAR dit zal exemplarisch zijn, dus verwacht het niet!

Uiteindelijk maak jij de beslissing hier voor, en daarbij kan als stelregel dienen hoe duurder het onderdeel, hoe eerder het uit kan.
ga er bv. geen Rockshox Duke kopen om er E 30 goedkoper uit te zijn, dat heeft zo weinig zin, maar een frame of complete fiets kan het overwegen waard.

Natuurlijk zijn er manieren om er buiten de douane om wel goedkoper uit te zijn, hier zullen er een paar genoemt worden;
1. een baan of goede connecties in de haven/schiphol of de douane
2. als het gaat om een los onderdeel, als een frame, dan kun je met de andere kant overleggen of ze het onder garantie op willen sturen, maar dit moeten ze natuurlijk willen, maar de douane is niet zo dom dat ze een complete fiets onder garantie zo door laten gaan, en mogelijk kunnen ze bij een "terug" gekomen garantiegeval ook navraag doen of het echt wel garantie is.
3. ga zelf naar de states met een oud barrel, en neem je nieuwe fiets mee, dek je wel zoveel mogelijk in met papieren van allerhande soort om te kunnen bewijzen dat die fiets van jou is en dat je die op de heenreis hebt mee genomen. mogelijk niet altijd een kans van slagen, en doe dit alleen als je toch al naar amerika ging....
4. iemand nog andere tips????

of andere op en aan merkingen, stel ze, of vul aan.

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » do okt 10, 2002 8:33 pm

Hoort alleen misschien niet helemaal thuis onder mountainbikes... denk ik even over na..

Gast

Bericht door Gast » do okt 10, 2002 8:35 pm

Ruben schreef:
Hoort alleen misschien niet helemaal thuis onder mountainbikes... denk ik even over na..

ok, kun je gelijk in hebben, zat er ook ff over na te denken waar hij het beste past...

Dirty-Harry

Bericht door Dirty-Harry » do okt 10, 2002 8:52 pm

who cares waar het hoort, laat hier toch gewoon staan, wie heeft er last van? indien een twijfel geval, breek er je hhofd niet over en laat het staan, (open miscchien een rubriek "twijfelgevallen"?)
nu on topic: hmhm... idd beter in engeland kopen maar is er niet ergens een manier op legaal zeer goedkoop te shippen?

housemouse

Bericht door housemouse » za okt 12, 2002 10:50 am

of je moet zoals ik bij de import afdeling op schiphol werken
van eeeen zeer groot logistiek bedrijf en dat je korting heb op vervoer
en inklaringskosten wat zijn dat .....HaHAHA.....

Als je de import via een bedrijf laat lopen kan dit fiscaaaal errug voordelig zijn maar dan moet je wel het wel via een goed logistiek bedrijf doen ......deze kunnen namelijk goochelen !!!!!
en dan bedoel ik de zogenaamde declaranten .... ( oplichters )
een goede declarant bespaart grote bedrijven enorm veel geld
dus dit zou in theorie ook voor kleine ondernemingen kunnen.

Daarom snap ik niet waarom er niet meer winkels zijn die zelf de import doen van spullen, zoals een barracuda bijvoorbeeld.....
die kunnen daardoor zoveel geld besparen.....

Nee nu even serieus je kunt altijd beter eerst even via de douane
tarieven op vragen voor je uit Amerika dingen gaat bestellen
want de kater komt later ( mooie acceptgiro van de douane )
want ze lijken wel blind op schiphol, maar ze zijn het niet !!!!!!!!

en via een boot is altijd goedkoper !!!!!!! maar het is ook traag

Gast

Bericht door Gast » za okt 12, 2002 4:50 pm

nostradamos el bikos schreef:
Daarom snap ik niet waarom er niet meer winkels zijn die zelf de import doen van spullen, zoals een barracuda bijvoorbeeld.....
die kunnen daardoor zoveel geld besparen.....

en vergeet onze eigenste Patman niet.

En waarom ze dat niet doen is van wege de extra rompslomp er om heen, en soms voor elk merk weer andere distributie kanalen, en daar gaat veel tijd in zitten (ask Patman), en daar beginnen ze gewoon niet aan, ook al is het goedkoper, maar dat prijs verschil berekenen ze gewoon door aan de klant.

housemouse

Bericht door housemouse » zo okt 13, 2002 10:53 pm

je zegt andere distibutie kanalen !!!
dat kan je ook zelf regelen zonder dat daar veel tijd ingaat zitten

je een paar grote expediteurs wereldwijd, deze hebben overal ter wereld kanalen.... en deze heren zijn ook geintereseerd in de kleinere klanten.

deze expediteurs kopen zoveel volume per kwartaal in bij een airline waarmee ze een partnership hebben.
die willen de expediteurs vullen kosten wat kost..... en dan maakt het de airline / expediteur echt niet uit waar het vandaan komt....

het ligt ook aan het service level die jij met de expediteur afspreekt
meestal wordt er gekozen voor airport to airport
maar je kunt ook een door to door service afspreken met de locale expediteur vestiging bij jou in de buurt.....
dan hoef jij alleen maar aan tegeven bij jou lokale expediteur
he klaas dit staat klaar en je hebt er geen omkijken meer naar....
zelfs het douane en belasting gedeelte nemen ze voor je rekening.....

en dat handelen ze voordeliger af dan jij het zou kunnen doen !!!!
mits je een eigen bedrijf heb teminste...

amigo

Bericht door amigo » ma okt 14, 2002 8:34 pm

Ik bestel nog wel eens wat bij jenson usa
en daar neem ik altijd als ik wat wil bestellen contact op per e-mail.
en vraag dan of ze de prijs die ze op het pakket moeten zetten voor de duane . wat lager willen maken.
Ze kunnen natuurlijk niet de prijs halveren want ze zijn bij de duane natuurlijk niet gek.

maar het scheelt allicht.

Wytze

Bericht door Wytze » do okt 17, 2002 1:48 pm

Heb je bij de US-prijs wel de US-BTW eraf gehaald ???

want je hoeft natuurlijk geen 2x BTW te betalen >:(

Luc

Bericht door Luc » do okt 17, 2002 2:28 pm

Prijzen worden in USA altijd zonder BTW aangegeven

Wytze

Bericht door Wytze » vr okt 18, 2002 5:42 am

oh

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » zo okt 27, 2002 5:40 pm

http://www.belastingdienst.nl/9229237/c ... nner03.htm
Voorbeeld 3: wel douanerechten en BTW
U bestelt een artikel waarvoor een hoger percentage aan douanerechten geldt, bijvoorbeeld voor kleding. Stel dat u twee spijkerbroeken koopt met een totale waarde van € 90,-. Per zending geldt een vrijstelling tot € 22,-. U krijgt dus geen vrijstelling. U betaalt 12,4 % douanerechten en 19 % BTW over de waarde van de spijkerbroeken en over de portokosten, die bij de € 90,- worden opgeteld. Stel: De portokosten zijn € 11,-.
De douanerechten bedragen dan 12,4 % van € 101,- (90 + 11) = € 12,52.
De BTW bedraagt 19 % van € 114,- (101 + 13 afgerond) = € 21,66.
Het totaal der belastingen is dus € 12,52 + € 21,66 = € 34,18.

Intense frame van Supergo kost: 1850+ verzendkosten 120+12,4% invoerrechten= 2214,28+19% btw=2635

bettes

Bericht door bettes » zo okt 27, 2002 6:42 pm

Ik heb ook al spul uit de states laten komen... aka mijn dean bambam. Die si mij opgestuurd onder mom van "replacement under warranty" toffe truck die alleen kan als je met de echte fabrikant te maken hebt, dus niet via postorder bedrijf :"(. Want die leverd op dat je boel voor de volledige waarde is verzekerd en je toch geen btw en andere shit moet betalen. Dit is niet zo als een lagere prijs op de invoice laat plaatsen :? dan is enkel de waarde op de invoice verzekerd. Werkt heel mooi en komt heel goedkoop uit ;D Je moet wel een firma hebben die mee wil, bij chris king werkt dat dus niet, omdat zij niet aan de eindverbuiker verkopen :"( (i"ve asked ;D)
enkele opmerkingen, mijn mening doe ermee wat je wil.

greetz
bettes

Gast

Bericht door Gast » zo okt 27, 2002 7:13 pm

Pinky and the Brain schreef:

http://www.belastingdienst.nl/9229237/c ... nner03.htm
Voorbeeld 3: wel douanerechten en BTW
U bestelt een artikel waarvoor een hoger percentage aan douanerechten geldt, bijvoorbeeld voor kleding. Stel dat u twee spijkerbroeken koopt met een totale waarde van € 90,-. Per zending geldt een vrijstelling tot € 22,-. U krijgt dus geen vrijstelling. U betaalt 12,4 % douanerechten en 19 % BTW over de waarde van de spijkerbroeken en over de portokosten, die bij de € 90,- worden opgeteld. Stel: De portokosten zijn € 11,-.
De douanerechten bedragen dan 12,4 % van € 101,- (90 + 11) = € 12,52.
De BTW bedraagt 19 % van € 114,- (101 + 13 afgerond) = € 21,66.
Het totaal der belastingen is dus € 12,52 + € 21,66 = € 34,18.

Intense frame van Supergo kost: 1850+ verzendkosten 120+12,4% invoerrechten= 2214,28+19% btw=2635

aangepast

Gast

Bericht door Gast » ma okt 28, 2002 12:20 pm

Betaal je als je in Engeland besteld alleen verzendkosten?
Kan iemand (die niets te doen heeft) uitrekenen wat mij het kost als ik een frame van 225 pond besteld?

ArA

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma okt 28, 2002 12:32 pm

Ik heb (sorry) nog neit heel de thread hier gelezen, maar wat betreft het bedrag wat je aan invoerrechten betaald, kun je veel winnen. Gewoon goed opletten en duidelijke afspraak maken met de verzender!

Als je duidelijk op de bescheide op de doos vermeld dat het om een fietsONDERDEEL gaat (dus niet een FIETS), dan betaal je maar iets van 4.3% invoerrechten.... Voor van alles is er een regeling, en werkelijk alles is vast gelegt. Alleen door de (vaak) gebrekkige info op de doos, betaal je te vaak, te veel....

Bel de douane anders eens. Ik sprak er laatst iemand, die me haarfijn uit heeft gelegt hoe het zat.... Zo zit er op onderdelen uit China bijv. per product groep een "anti-dumpings-heffing" op.... Maar mailordershops in China ben ik nog niet tegen gekomen.. ;)

DK

Epke Cycles: your O.R.F.S.C.

Gast

Bericht door Gast » ma okt 28, 2002 4:49 pm

Arasides schreef:
Betaal je als je in Engeland besteld alleen verzendkosten?
Kan iemand (die niets te doen heeft) uitrekenen wat mij het kost als ik een frame van 225 pond besteld?

ArA

ja, vanuit engeland alleen verveors kosten, want we zitten in de EU. daarom, dus amerika moet zich maar eens schikken naar de eu en lid worden ;D
scheelt ons heel wat geld.

en voor het omrekenen >>> http://www.gwk.nl/koers.lp

kun je het toch nog zelf doen

strangeworld

Bericht door strangeworld » do okt 31, 2002 8:32 pm

en als ik nou toevallig met de pond(t?) naar engeland ga en meteen zo"n freempjuh meeneem dan houd je daar toch niet die kosten op na?

Gast

Bericht door Gast » vr nov 01, 2002 12:45 am

strangeworld schreef:
en als ik nou toevallig met de pond(t?) naar engeland ga en meteen zo"n freempjuh meeneem dan houd je daar toch niet die kosten op na?

nee, klopt, dan betaal je alleen voor het frame, de transport kosten hoef je dan niet te betalen.

strangeworld

Bericht door strangeworld » vr nov 01, 2002 10:21 am

maar als je nou op vakantie in amerika bent en daar een frame koopt strand je zeker wel op de d(o?)uane?

Gast

Bericht door Gast » vr nov 01, 2002 10:59 am

ja, dan wel, die truuk lukt alleen met complete fietsen, of je moet dan een baggerding meenemen en het frame laten verwisselen.
maar dan moet je er wel voor zorgen dat het frame er ook smerig uitziet....

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma nov 04, 2002 9:15 am

Er zijn vele theorien. En maar 1 praktijk. Al zet je nog zoveel op je je doos met in te voeren goederen, zodra je te maken krijgt met een overijverige klojo aan de balie ben je aan de beurt. Zelfs onder garantie verstuurde laptops met teksten op de douane papieren "send out for repair" en papieren "return under waranty" was men niet gecharmeerd. Dat was dus de officiele weg, dus uitklaren voor het wegsturen en inklaren bij het retour komen. Niets mee te maken, u betaald gewoon 12,4% inklaren en 19% BTW. Zo kwam het dat de laptop dus even lekker over de kop ging. Gelukkig in dit geval betaalde Compaq, maar rukkers eerste klas op SCHIPHOL en bij DHL al helemaal. Meneer, u betaald niet ? Dan word de zending toch gewoon vernietigd ?

Je kunt es 1 keer geluk hebben, maar aan de beurt kom je wel ! Over garantie op je geimporteerde spul maar niet gesproken. Voor je het weet heb je dan bovenstaande aan de hand en ben je echt aan de beurt.

E

FranQ

Bericht door FranQ » ma nov 11, 2002 2:48 pm

Hoef je voor een tweedehands frame geen invoerrechten te betalen?
Ik vind het wel stom dat je zoiets naar Nederland laat sturen en dat je dan 2 keer verzendkosten moet betalen. Dat is met een pakketje toch ook niet? Of geld dat alleen als bedrijven iets opsturen?

Sin Nombre
Contacteer:

Bericht door Sin Nombre » za nov 30, 2002 10:58 am

amigo schreef:
Ik bestel nog wel eens wat bij jenson usa
en daar neem ik altijd als ik wat wil bestellen contact op per e-mail.
en vraag dan of ze de prijs die ze op het pakket moeten zetten voor de duane . wat lager willen maken.
Ze kunnen natuurlijk niet de prijs halveren want ze zijn bij de duane natuurlijk niet gek.

maar het scheelt allicht.

Ik heb zo ooit een pakketje van ongeveer 550 euro aan prijs 0 dollar toegekregen, het ging om zogezegde "free samples".
Ik had dat niet gevraagd, maar de firma waar ik het kocht had dat daar zo opgezet. Ik heb dus enkel het artikel en het vervoer betaald...

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr dec 13, 2002 2:30 pm

Thanks voor dit topic, wel een eye opener voor mij..... Wordt een Wiesmann toch weer het overdenken waard....

Plaats reactie