Ijzeren paarden eten geen haver....

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » ma jun 30, 2008 9:20 pm

Zoals sommigen misschien is opgevallen is mijn onderschrift een tijdje geleden veranderd. Hier is de reden:

Afbeelding

De reden is dat ik de kona wat te klein begin te vinden, ik heb een tijdje geleden een GF in 21" gekocht en vond die uiteindelijk toch beter zitten. Daar kwam bij dat ik nog geen zadelpen kon vinden die de uitsteek op lange termijn aankon zoals hij op de kona had.
Ik ben op zoek naar een trailbike gegaan in 21"(ik heb immers lange benen) die iets ruimer zat dan de kona. Omdat ik toch ook wel een beetje gevoelig ben voor het "iets anders willen hebben dan anderen" is het de bovenstaande fiets geworden. In Amerika gekocht (geen verdeler in Nederland) en de dollarkoers was gunstiger dan de Pond. Maar wat foto's om het plaatje wat duidelijker te maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en een echte headbadge:

Afbeelding

en als laatste het deel waar het allemaal om draaid

Afbeelding

De eerdte ervaringen zijn uitermate posietief. Van het weekend in Winterberg geweest, één dag bikepark en één dag XC en de fiets kan alles wat ik durf, hij fietst als een tierelier omhoof en de vering is super actief in de afdeling, zelfs zonder finetuning. Zit is voor mij perfect alleen het zadel kan ik geen vrienden mee worden. Momenteel (behalve een QR op de zxadelpenklem) nog helemaal origineel, maar daar komt hier en daar nog verandering in.

Nog een sfeerplaatje uit het park, op de oefenslalom. De grijns zegt genoeg denk ik :angelnot:

Afbeelding

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di jul 01, 2008 12:38 pm

Nice... stukken mooier dan de Kona :)

Enjoy!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jul 02, 2008 6:03 am

Strakke bak! Zal een hele omschakeling zijn geweest, maar ik denk zeker geen verkeerde!

Hotsnail
Contacteer:

Bericht door Hotsnail » do jul 03, 2008 9:24 pm

@ faxmulder: vind zelf de kleurstelling van de kona mooier, maar deze mag er uiterlijk ook best zijn. Houding is vooral perfect, en hij rijd een stuk lichter als de kona. Vooral met klimmen merk ik een duidelijk verschil.

@ DeKerf's: Omschakeling valt best wel mee. Hij zit eigenlijk uit de doos al als gegoten. Andere stuurpen is volgens mij niet nodig, misschien iets van de lengte van het stuur af, dat is nu 68cm. Verder: hij zit als gegoten en rijd als een speer.

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » do jul 03, 2008 10:10 pm

Mooie fiets
Hele mooie
En super breed inzetbaar.
Veel plezier ermee hoor !
Goede keuze ;-)
E

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » vr jul 04, 2008 12:34 pm

Hotsnail schreef:@ faxmulder: vind zelf de kleurstelling van de kona mooier, maar deze mag er uiterlijk ook best zijn. Houding is vooral perfect, en hij rijd een stuk lichter als de kona. Vooral met klimmen merk ik een duidelijk verschil.

@ DeKerf's: Omschakeling valt best wel mee. Hij zit eigenlijk uit de doos al als gegoten. Andere stuurpen is volgens mij niet nodig, misschien iets van de lengte van het stuur af, dat is nu 68cm. Verder: hij zit als gegoten en rijd als een speer.
Dat kan ik me best voorstellen. Ik heb je zien klimmen in Nijmegen en daar was de Kona flink aan het bobben :)

Plaats reactie