Ben op vakantie bezig met gsm, dus foto zal moeilijk zijn, maar hier alvast het verhaal:
Heb nieuwe remblokjes nodig op m'n formula 4 racings en een adapter van ppstmount naar IS op mijn marzocchi drop off triple..
ik breng mijn fiets binnen in 'culture velo' in bayonne.
ziet er deftige winkel uit (is een keten in gans frankrijk) met veel goed gerief.
Dag erna pik ik 's ochtends mijn fiets terug op, rij met auto naar appartement, zie dat de adapter niet past (was een shimano, terwijl ik normaal een magura nodig heb).
rijden we meteen weer naar de winkel, krijg geld terug van de adapter.
Die avond rij ik wat rond om blokjes op te warmen (je kent het, in het begin remt dat nooit goed..

Ik merk dat ik veel remkracht kwijt ben en zie dat er olie weg is uit het membraantje.
slim als ik ben bracht ik mijn ontluchtingskit mee om hem weer te vullen. Het rare was dat ik langs kabel, noch aan de hendel enzo olie voelde.
de dag daarna rijden we een 130tal km om te gaan biken, merk ik bij het afladen van de fiets amal olie aan de schijf, maar rem nog vol.. Rij wat rond en hoor een raar geluid. Wiel demonteren liet zien dat de blokjes niet goed zaten en het geluid was het metalen veertje van tussen de blokjes dat tegen de schijf zat!
Niet biken dan maar en nog eens naar de winkel gaan..
ze zitten er wat mee in gingen alles bekijken, de ochtend erna mocht ik achter mijn fiets komen (vandaag).
Een zuiger was dus kapot, en hebben ze hersteld (vadaar de olie op de schijf).
Kosten:
-blokjes + montage: € 28
-nieuwe zuiger + montage: € 66
-totaal: €94
Toevallig had ik nooit de indruk een kapotte demper gehad te hebben :s
Mijn vraag (eindelijk we zijn er :p):
kan een zuiger zomaar stuk gaan door te remmen?
Hebben zij een montagefout gemaakt waarbij ze de zuiger kapotmaakten? (dit lijkt zo als je de zuiger ziet..
Alvast bedankt!
greenie