Welke dirtbike voor 1.96mtr... GEVONDEN!
Moderator:Beheerders
Ik wil binnekort een dirtbike aan gaan schaffen en ben wel aan het zoeken geweest naar de modellen, maar misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.
Het grootste struikelblok bij mij is dat ik 1.96mtr ben en de meeste dirtbikes vrij klein zijn.
Zou ik bijvoorbeeld met een Cube Flying Circus uit de voeten kunnen ondanks dat dit een 14" fiets is? als ik naar de geometrie kijk dan komt deze ook weer overeen met sommige 17" fietsen.
En watvoor wielmaat zouden jullie mij adviseren? 24" of 26"?
Welke fietsen zouden jullie mij aanraden?
Ik was al bezig met een DH/Freeride bike aan het opbouwen, maar aangezien ik heel druk de laatste tijd ben geweest en nog wel druk ben komt er niets meer van het opbouwen en dan nog eens een bikepark in Duitsland bezoeken zit er helemaal niet in.
De reden dat ik een dirtbike wil is dat ik hiermee bij mij in de buurt ook heel goed kan vermaken.[b][/b]
Het grootste struikelblok bij mij is dat ik 1.96mtr ben en de meeste dirtbikes vrij klein zijn.
Zou ik bijvoorbeeld met een Cube Flying Circus uit de voeten kunnen ondanks dat dit een 14" fiets is? als ik naar de geometrie kijk dan komt deze ook weer overeen met sommige 17" fietsen.
En watvoor wielmaat zouden jullie mij adviseren? 24" of 26"?
Welke fietsen zouden jullie mij aanraden?
Ik was al bezig met een DH/Freeride bike aan het opbouwen, maar aangezien ik heel druk de laatste tijd ben geweest en nog wel druk ben komt er niets meer van het opbouwen en dan nog eens een bikepark in Duitsland bezoeken zit er helemaal niet in.
De reden dat ik een dirtbike wil is dat ik hiermee bij mij in de buurt ook heel goed kan vermaken.[b][/b]
Laatst gewijzigd door Scrammy op za aug 16, 2008 11:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jean-Pierre
Waarschijnlijk moet dat goed komen met een P2 Large.Scrammy schreef:Dus zo te lezen zou ik me ook moeten kunnen redden met een Specialized P2 (large)
En heeft er hier iemand ervanrin met een DMR Trailstar, en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
DMR Trailstar, daarvoor moet je bij Razor0 zijn. Hij heeft er een, pb em.
Succes!
volgens mij maakt de famemaat weinig uit en gaat het puur om waar jij lekker op rijdt.
ik heb nl. een kona stuff (L) en een general lee met 24" wielen en op beide maak ik me prima uit de voeten.
zelfs op bmx-jes van vrienden vermaak ik me ook prima....
ik ben 1.93 btw
als je trouwens veel wil springen zou ik wel kiezen voor een frame met een lage seattube waardoor de flying circus best geschikt is.
bijv mijn kona is vrij hoog, waarom kijk je niet voor een kona shonky?
ik heb nl. een kona stuff (L) en een general lee met 24" wielen en op beide maak ik me prima uit de voeten.
zelfs op bmx-jes van vrienden vermaak ik me ook prima....
ik ben 1.93 btw
als je trouwens veel wil springen zou ik wel kiezen voor een frame met een lage seattube waardoor de flying circus best geschikt is.
bijv mijn kona is vrij hoog, waarom kijk je niet voor een kona shonky?
landen is voor homo's
kona stuff 2008
general lee 24"
kona stuff 2008
general lee 24"
- redoutterider
- Jean-Pierre
Tuurlijk maakt het iets uit wat voor framemaat je hebt, als je 1.93m bent en je gaat op een S rijden zal dat behoorlijk klote rijden. Je zal met je knieen tegen je stem aankomen bijv. Dan kan je beter voor een L gaan, dan gebeurt zo iets niet.oomkobus schreef:volgens mij maakt de famemaat weinig uit
als je trouwens veel wil springen zou ik wel kiezen voor een frame met een lage seattube
Lage seattube is handig voor street, qua dirt, springen dus moet ie natuurlijk ook niet
te hoog zijn, maar te laag is volgens mij ook niet fijn. Naar mijn mening.
En in principe kun je gaan rijden wat je lekker vind, maar het is toch altijd anders dan de goede maat.
- redoutterider
okee, okee, je moet t niet overdrijven natuurlijk, maar ik blijf erbij dat de framemaat persoonlijk is, met een bepaalde marge, ik vind de lengte van de toptube bijv. belangrijker dan de seattube, en ook de wielbasis
als je begrijpt wat ik bedoel...
als je begrijpt wat ik bedoel...
landen is voor homo's
kona stuff 2008
general lee 24"
kona stuff 2008
general lee 24"
Ik kom net thuis van totaal ca 2 uur in de auto zitten met mijn nieuwe aanwinst.
Het is de Specilized P3 geworden met de volgende specs:
vork: Manitou Sherman
remmen: Hayes Nine, voor 210 en achter 160
wielen: Sun Rims S-Type 36sp
cranks: Travativ Holzfeller
zadel: Specialized
zadelpen: Syncros
stuurpen: Syncros
stuur: Demo (?)
handvatten: Syntace Moto
achterderr.: Shimano XT
shifter: Shimano Deore
naven: Specialized
banden: Racing Ralph 2.4
balhoofd: Aheadset
http://www.pixum.nl/members/geraldi/?ac ... 54afdf2768
Vrijdag gelijk maar eens uittesten
Het is de Specilized P3 geworden met de volgende specs:
vork: Manitou Sherman
remmen: Hayes Nine, voor 210 en achter 160
wielen: Sun Rims S-Type 36sp
cranks: Travativ Holzfeller
zadel: Specialized
zadelpen: Syncros
stuurpen: Syncros
stuur: Demo (?)
handvatten: Syntace Moto
achterderr.: Shimano XT
shifter: Shimano Deore
naven: Specialized
banden: Racing Ralph 2.4
balhoofd: Aheadset
http://www.pixum.nl/members/geraldi/?ac ... 54afdf2768
Vrijdag gelijk maar eens uittesten
- Jean-Pierre
Gisteren voor het eerst de P3 uit kunnen testen en moet zeggen dat ie me goed bevalt, ik heb nog geen extreem hoge sprongen emee gemaakt, maar de P3 doet precies wat ik wil en voelt goed aan.
Nu nog even een goede spot zien te vinden bij mij in de buurt om beter te oefenen.
Of als iemand een spot weet bij mij in de buurt (bv als een leemcule in Hattem) met niet heel extreme sprongen mag degene het gerust zeggen.
Nu nog even een goede spot zien te vinden bij mij in de buurt om beter te oefenen.
Of als iemand een spot weet bij mij in de buurt (bv als een leemcule in Hattem) met niet heel extreme sprongen mag degene het gerust zeggen.