hope pro 2 problemen

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
ittai
hope pro 2 problemen

Bericht door ittai » vr jan 02, 2009 11:19 pm

Ok gasten, ik heb mijn nieuwe fiets nog maar een week of twee en ik heb al problemen. ik gebruik namelijk achteraan een hope pro 2 trial singlespeed achternaaf, en zoals waarschijnlijk de meesten wel weten word deze vast gezet in de dropouts (bij mij horizontaal van een suburban) met M10 bouten met een imbus van 6.... WTF, verwacht hope echt da ge me een imbus van 6 genoeg kracht hunt uit oefenen om die 26" wielen erop te houden bij streeten?

ondertussen zijn die imbus gaatjes al rond van da altijd maar vaster te willen zetten, en krijg ik ze er nie meer af.

is er een oplossing? kan ik deze bouten niet gewoon vervangen door M10 bouten met een gewone moer kop? of een andere oplossing? want als ik gewoon bij hope twee nieuwe bouten bestel blijft het probleem dat ik ze nie vast genoeg krijg....

MOET je altijd een chaintensioner gebruiken bij ss?

ik hoor het graag

thnx
ittai
Afbeelding Afbeelding

bmxassen
Contacteer:

Bericht door bmxassen » za jan 03, 2009 1:57 am

je kan ze gewoon vervangen door een moerbout, had hetzelfde probleem.. maar nu niet meer! werkt perfect, heb niet eens kettingspanners nodig! :thumbsup:

ittai

Bericht door ittai » za jan 03, 2009 2:17 am

waar gehaald?
kan je mij aub de afmetingen geven van uw bout?

thnx

driezzz_dirter

Bericht door driezzz_dirter » za jan 03, 2009 9:18 am

reed jij niet op een le toy?
ride and have fun

de G U R U
Contacteer:

Bericht door de G U R U » za jan 03, 2009 11:26 am

laat me raden, je hebt een normale inbus gebruikt voor een engelse bout?

heb hetzelfde gehad met mijn pro II; denk dat een boutencentrale een dergelijke bout wel heeft met zeskant oppervlak.
"Jij zult zeker ook niet weten goed nederlands te kennen? ,,

B-DIRT FOR PRESIDENT 2010
Topic: nee kids gaan niet naar die ka judas oma.

ittai

Bericht door ittai » za jan 03, 2009 11:43 am

de G U R U schreef:laat me raden, je hebt een normale inbus gebruikt voor een engelse bout?

heb hetzelfde gehad met mijn pro II; denk dat een boutencentrale een dergelijke bout wel heeft met zeskant oppervlak.
Idd, ik had geen idee dat da een andere maat was... Ik vond al dat het niet goed paste.
Waar haal je in belgie trouwens een engelse imbus?

Hmm, ik heb nog nooit over een boutencentrale gehoord... Weet iemand zo iets in de buurt van antwerpen?
Thnx

Whouz

Bericht door Whouz » za jan 03, 2009 11:54 am

ittai schreef:
de G U R U schreef:laat me raden, je hebt een normale inbus gebruikt voor een engelse bout?

Idd, ik had geen idee dat da een andere maat was... Ik vond al dat het niet goed paste.

Hmm, ik heb nog nooit over een boutencentrale gehoord... Weet iemand zo iets in de buurt van antwerpen?
Thnx
waarschijnlijk is het bij een beetje bouwmarkt ook nog wel te vinden, en anders naar een speciaalzaak inderdaad. (geen idee waar)

dader

Bericht door dader » za jan 03, 2009 12:05 pm

Gewoon twee nieuwe rvs M10 bouten halen bij de bouwmarkt.

Afbeelding

Ik zou ook een chaintug gebruiken om je ketting te spannen, kan geen kwaad, of wordt dat nooit gebruikt bij streeten?

Reprox

Bericht door Reprox » za jan 03, 2009 12:15 pm

Rijd met dezelfde combo, en gebruik deze + orginele Hope bouten (heb je bij je frame gekregen als het goed is!)

Afbeelding

Owjah, die Hope bouten zijn wel snel dolgedraait ja.

Groeten,
Daan
Normal people worry me.

Luc

Bericht door Luc » za jan 03, 2009 12:41 pm

ittai schreef:

Thnx
De Blauwe Hond in de Scheldestraat.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Fry

Bericht door Fry » za jan 03, 2009 4:35 pm

Mijn Facom 6.000000 mm inbussleutel ging er anders wel zuigend in, in die bouten, ik vond ze niet slecht bemeten. Een vriend van me heeft een oudere pro2 en die zegt dat ie wel veel speling heeft met zijn Park Tool 6.000000 mm inbussleutel.

ittai

Bericht door ittai » za jan 03, 2009 5:21 pm

Fry schreef:Mijn Facom 6.000000 mm inbussleutel ging er anders wel zuigend in, in die bouten, ik vond ze niet slecht bemeten. Een vriend van me heeft een oudere pro2 en die zegt dat ie wel veel speling heeft met zijn Park Tool 6.000000 mm inbussleutel.
ik heb ook facom imbussen, en de naaf is nog maar 2 weken oud.... dus het is volgens mij gewoon een verkeerde maat....

ik heb het voor even opgelost (zie onderstaande foto) maar die bouten zijn maar half zo lang als de hope bouten, ik vond vandaag geen andere, en ik wou vandaag rijden....dus even zo. en het is alvast veel beter dan met die bouten van hope, probleem is gewoon dat die nu te kort zijn, en dat ik de hope rondel niet kan gebruiken, maar als ik deze wat langer vind gaat da veeeel beter zijn, is nu gewoon imbus van 8.

Afbeelding

Fry

Bericht door Fry » za jan 03, 2009 5:26 pm

ik heb mijn hope bouten vervangen door iets langere inbussen met een glad bovenstuk zodat ik geen groeven in mijn frame dropouts krijg van de schroefdraad.

ittai

Bericht door ittai » za jan 03, 2009 5:33 pm

Fry schreef:ik heb mijn hope bouten vervangen door iets langere inbussen met een glad bovenstuk zodat ik geen groeven in mijn frame dropouts krijg van de schroefdraad.
en mag ik vragen waar u deze gevonden hebt?

ittai

Bericht door ittai » za jan 03, 2009 5:38 pm

Reprox schreef:Rijd met dezelfde combo, en gebruik deze + orginele Hope bouten (heb je bij je frame gekregen als het goed is!)

Afbeelding

Owjah, die Hope bouten zijn wel snel dolgedraait ja.

Groeten,
Daan
ja die zitten erbij, ma ik vind da echt nie clean. voral nie met die derailler hanger aan de eene kant. volgens mij is da gewoon opgelost met betere bouten...

Timmos

Bericht door Timmos » za jan 03, 2009 5:47 pm

ff voorzichtig uitboren. naar bouwmarkt anders (lbs)

nieuwe bouten erin en klaar is kees. uurtje werk ;)

ittai

Bericht door ittai » za jan 03, 2009 5:55 pm

Timmos schreef:ff voorzichtig uitboren. naar bouwmarkt anders (lbs)

nieuwe bouten erin en klaar is kees. uurtje werk ;)
oude bouten zijn er al uit hoor :), ik vind gewoon geen nieuwe....

ochikiro

Bericht door ochikiro » wo jul 21, 2010 6:17 pm

Klein schopje.

Ook ik heb de bouten die er bijgeleverd waren dolgedraaid. Iemand een idee waar ergens inbusbouten van M10x35mm in het Nederlandse te halen zijn? De Praxis en Gamma hebben ze niet. En 22 Engelse ponden incl. shipping voor een titanium versie vind ik teveel van het goede.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » wo jul 21, 2010 6:35 pm

Bij een ijzerboer, die hebben ze gewoon.
Heb ze zelf ook gehaald bij een locale ijzerboer. 1setje inbus M10 en een 1setje moer M10. Niet dol te draaien en van roestvrijstaal.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb ze in Boxmeer ( brabant ) gehaald.
was 2.50 in totaal kwijt.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

Plaats reactie