Natuurlijk niet de bedoeling dat je altijd remt. Met mijn sx 10 dagen Portes du Soleil overleefd met juicy 7's . 203mm voor , 160 achter omdat men schijf niet binne was :pManiac schreef:Ja goed, dat klopt wel. Maar ik heb laatst op een fiets gereden waar de codes op zaten en dat heeft me overtuigd om toch andere remmen te gaan halen. Ook zeker omdat we waarschijnlijk in de zomer naar de Alpen gaan en denk haast wel dat de elixer remmen het daar niet de hele dag zouden uithouden.
mjah ik ga er in elk geval op vooruit![]()
mvg peter
Specialized Demo 7
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
thomasmb schreef:Natuurlijk niet de bedoeling dat je altijd remt. Met mijn sx 10 dagen Portes du Soleil overleefd met juicy 7's . 203mm voor , 160 achter omdat men schijf niet binne was :pManiac schreef:Ja goed, dat klopt wel. Maar ik heb laatst op een fiets gereden waar de codes op zaten en dat heeft me overtuigd om toch andere remmen te gaan halen. Ook zeker omdat we waarschijnlijk in de zomer naar de Alpen gaan en denk haast wel dat de elixer remmen het daar niet de hele dag zouden uithouden.
mjah ik ga er in elk geval op vooruit![]()
mvg peter
oke?

Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
Re: Remmen
Heb je ze al weleens ontlucht? Ik had het idee dat dat bij avid in de fabriek niet altijd goed wordt gedaan.Maniac schreef:Na een tijdje met de fiets te hebben gereden was ik toch niet zo zeer tevreden met de elixer r remmen, ik vond dat ze vrij sponzig aanvoelden. Vandaar dat ik morgen nieuwe Avid Code remmen kan gaan ophalen!!!
-
- Contacteer:
Re: Remmen
Ook waar , zo hoor je meerdere verhalen.Djamgils schreef:Heb je ze al weleens ontlucht? Ik had het idee dat dat bij avid in de fabriek niet altijd goed wordt gedaan.Maniac schreef:Na een tijdje met de fiets te hebben gereden was ik toch niet zo zeer tevreden met de elixer r remmen, ik vond dat ze vrij sponzig aanvoelden. Vandaar dat ik morgen nieuwe Avid Code remmen kan gaan ophalen!!!
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Bedoel ook 5.1 uiteraard,in mijn Code's van 2007 was het dus een behoorlijke verbetering.Djamgils schreef:NEE. Standaard zit er in avid al DOT5.1 vanaf 2008.illuminatastigmata schreef:Probeer ook eens DOT5 i.p.v.DOT4.1.
Heb er goede ervaring mee.
Vroeger gebruikte avid DOT4 en daar kun je dus ook DOT5.1 voor gebruiken.
DOT5 zonder .1 is niet te gebruiken in systemen met DOT4 of DOT5.1
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!
- cyberhawk
- Contacteer:
nou alsie de alpen in gaat met die kleine remblokjes.. zijn ze zo op en heet..
Correct me if im wrong..
dosering is waarschijnlijk meestal het euvel
remme ze goed , dan doen ze het meestal te snel..
doseren ze goed.. remme ze niet hard genoeg..
sintered pads maken al een hoop verschil..
en toen ik van 8" hayes disc naar saw discs ging..
ging ineens ook de rem beter werken
mn straitline levers gaven zelfs een ander gevoel (cq werking) op de rem..
Go met je codes
wit ? als ik vragen mag ?
Correct me if im wrong..

dosering is waarschijnlijk meestal het euvel
remme ze goed , dan doen ze het meestal te snel..
doseren ze goed.. remme ze niet hard genoeg..
sintered pads maken al een hoop verschil..
en toen ik van 8" hayes disc naar saw discs ging..
ging ineens ook de rem beter werken

mn straitline levers gaven zelfs een ander gevoel (cq werking) op de rem..
Go met je codes

wit ? als ik vragen mag ?
- dleidelmeijer
- Contacteer:
psst.....een geheimpje!.....niet verder vertellen hoor!Maniac schreef:Hey mensen,
Ik heb even niet op dit topic gekeken. Maar heb gzn dat ik tog wle n discussie heb opgestart.
Ik heb gister de codes opgehaald (grijze). Ik ga ze vanmiddag monteren en dan hopen dat de sneeuw zo snel mogelijk weg is!!!!
mvg Peter
OP SNEEUW KAN JE OOK RIJDEN

Is natuurlijk ook wel afhankelijk van welk merk de blokjes zijn. Ik heb hele slechte ervaringen in de Alpen met de sintered blokjes van Hope zelf, maar bijvoorbeeld wel weer hele goeie ervaring met Swisstop, wat eigenlijk ook gewoon sintered blokken zijn.J.BL schreef:Ik rij al jaren met gesinterde remblokken in Hope M4's. In de alpen, wedstrijden, ardennen, etc.guido86 schreef:Nadeel van sintered is dat ze ook wat makkelijker opwarmen.
Met 180/180 en 200/180 nooit problemen gehad...
Ook heeft het natuurlijk met rijtechniek te maken. Ik heb eens een afdaling gedaan met iemand van ongeveer mijn gewicht, met dezelfde remmen en remblokjes. Die van hem waren oververhit, bij mij niks aan de hand.