Giant Anthem Advanced 08 ( 8.97kg)

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » wo jan 21, 2009 7:40 pm

hoi

yep anthem is al weer weg waarom voor al om kleur en gewicht van frame eerst dacht kleur is gewoon even wennen maar naa tijdje vond ik rood minder mooi worden in mijn oogen en begon er aan te irriteren aan die kleur rood en gewicht van frame viel tegen dacht eerst ik kan mee leven maar mijn hart is WW hart die kon niet mee leven :lol: en ging denken wat nu naa 2 nachten niet slaapen verkocht ik hem ook al fiets dezen frame echt lekker maar vind hem niet mooi en te zwaar en scalpel 08 met lefty heb nog nooit gehat dus het werd die scalpel BBQ met lefty carbon SL en dit word weer echt WW bike en dezen frame heb ik als mee zit volgde week vrijdag binnen

dit zijn spullen die ik hem die er op komen
DT-swiss XRC 1250 nu met connondal lefty naaf met Keramische lagers ( 1242gr is met velg lint + staal boutje om voor wielvast te zetten )
Afbeelding
FRM 250 remmen met hope FD SL 78gr+ 62gr ( later komen nog lichter rembloken op ) en als remleiding ingekort is zal hij op 550gr+- komen Afbeelding
Campagnolo Record 10s maar er komt over tijd nog lichter aan een van BTP die op 60gr zal komen maar heeft prijs kaartje van 260€
Afbeelding
sram Red ( aan gepast zod at hij 1.1 heeft net als X.o )
Afbeelding
AX-lightness 27.2 /350mm ( custom made ) rider limt 90kg
Afbeelding
tune Concorde race kan best dat er een van ax-lightness op komt die ik laat maaken met rider limt van 85/90kg ziet mooier uit maar is 15gr zwaader
Afbeelding
X.o gripshifters
Afbeelding
F99 105mm word later een ander
Afbeelding
THM Clavicula dp + 44T+32T later komt een 30T op ipv 32T
Afbeelding
BBB grips
Afbeelding
CB 4ti
Afbeelding
Schmolke 56cm
Afbeelding
custom made stuurbuis zo dat gewoon stuurpen op kan en dit is stuk lichter en komt UL3 pen op van 80/90gr 100mm ( niet mijn foto maar mijn komt er aan )
Afbeelding

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jan 21, 2009 8:20 pm

100 gram voor die stuurbuis... hmm, daar is véél alu verspaand.

Je weet dat Cannondale een stuurbuis en stuurpen uit één heeft?

Afbeelding

Ik weet eerlijk gezegd niet of deze gesmede en daarna volop geCNCde combinatie heel veel lichter (of überhaupt al lichter) is dan jouw combinatie van custom stuurbuis en lichte stuurpen, maar potentieel kan de C'dale lichter zijn i.v.m. het ontbreken van bouten/klemconstructie. Het is opzich wel een fraai stukje smeed/cnc-werk.

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » wo jan 21, 2009 8:48 pm

die van cannondal stuurpen+ stuurbuis komt op 270/280gr en dit zal op 190gr+- komen

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jan 21, 2009 9:06 pm

Robin v Berkel schreef:die van cannondal stuurpen+ stuurbuis komt op 270/280gr en dit zal op 190gr+- komen

Kon geen gewichten vinden op de website van C'dale, maar dat scheelt idd redelijk.

heppypeppy
Contacteer:

Bericht door heppypeppy » wo jan 21, 2009 9:45 pm

Ik zie nog wel een paar grammen die je gemakkelijk en gratis kan besparen. Je hebt zowel op je achterderailleur als op je shifter een mogelijkheid om je kabelspanning aan te passen. Lijkt mij dat een van die twee toch wel weg kan?

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » do jan 22, 2009 3:56 pm

heppypeppy schreef:Ik zie nog wel een paar grammen die je gemakkelijk en gratis kan besparen. Je hebt zowel op je achterderailleur als op je shifter een mogelijkheid om je kabelspanning aan te passen. Lijkt mij dat een van die twee toch wel weg kan?
als dat ding niet meer is dan blijft buiten kabel niet meer goed op zijn plek zitten en als die er af is komt veel sneler vuil in kabels
Laatst gewijzigd door Robin v Berkel op zo jan 25, 2009 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » zo jan 25, 2009 4:31 pm

Robin v Berkel schreef:
heppypeppy schreef:Ik zie nog wel een paar grammen die je gemakkelijk en gratis kan besparen. Je hebt zowel op je achterderailleur als op je shifter een mogelijkheid om je kabelspanning aan te passen. Lijkt mij dat een van die twee toch wel weg kan?
als dat ding niet meer is dan blijft buiten kabel niet meer goed op zijn plek zitten en als die er af is komt veel sneler vuil in kabels
heb zitten denken hoe dan moet en is gelukt er zit nu buisje in die je normaal op edn van je buitenkabel zet en kooi die aan binnen kant zit is ook gepast die was 6gr nu 3gr maar nog heel erg stijf moet veel kracht op zetten om hem te buigen dus scakelen zal nog steeds super gaan en komen nog KCNC wietjes op en met dat hoop ik op 131gr te komen

Afbeelding

Plaats reactie