Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.
Moderators:JJ, Beheerders
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » wo jan 21, 2009 8:20 pm
100 gram voor die stuurbuis... hmm, daar is véél alu verspaand.
Je weet dat Cannondale een stuurbuis en stuurpen uit één heeft?
Ik weet eerlijk gezegd niet of deze gesmede en daarna volop geCNCde combinatie heel veel lichter (of überhaupt al lichter) is dan jouw combinatie van custom stuurbuis en lichte stuurpen, maar potentieel kan de C'dale lichter zijn i.v.m. het ontbreken van bouten/klemconstructie. Het is opzich wel een fraai stukje smeed/cnc-werk.
-
Robin v Berkel
Bericht
door Robin v Berkel » wo jan 21, 2009 8:48 pm
die van cannondal stuurpen+ stuurbuis komt op 270/280gr en dit zal op 190gr+- komen
-
DeKerfs
Bericht
door DeKerfs » wo jan 21, 2009 9:06 pm
Robin v Berkel schreef:die van cannondal stuurpen+ stuurbuis komt op 270/280gr en dit zal op 190gr+- komen
Kon geen gewichten vinden op de website van C'dale, maar dat scheelt idd redelijk.
-
heppypeppy - Berichten:128
-
Contacteer:
Bericht
door heppypeppy » wo jan 21, 2009 9:45 pm
Ik zie nog wel een paar grammen die je gemakkelijk en gratis kan besparen. Je hebt zowel op je achterderailleur als op je shifter een mogelijkheid om je kabelspanning aan te passen. Lijkt mij dat een van die twee toch wel weg kan?
-
Robin v Berkel
Bericht
door Robin v Berkel » do jan 22, 2009 3:56 pm
heppypeppy schreef:Ik zie nog wel een paar grammen die je gemakkelijk en gratis kan besparen. Je hebt zowel op je achterderailleur als op je shifter een mogelijkheid om je kabelspanning aan te passen. Lijkt mij dat een van die twee toch wel weg kan?
als dat ding niet meer is dan blijft buiten kabel niet meer goed op zijn plek zitten en als die er af is komt veel sneler vuil in kabels
Laatst gewijzigd door
Robin v Berkel op zo jan 25, 2009 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin v Berkel
Bericht
door Robin v Berkel » zo jan 25, 2009 4:31 pm
Robin v Berkel schreef:heppypeppy schreef:Ik zie nog wel een paar grammen die je gemakkelijk en gratis kan besparen. Je hebt zowel op je achterderailleur als op je shifter een mogelijkheid om je kabelspanning aan te passen. Lijkt mij dat een van die twee toch wel weg kan?
als dat ding niet meer is dan blijft buiten kabel niet meer goed op zijn plek zitten en als die er af is komt veel sneler vuil in kabels
heb zitten denken hoe dan moet en is gelukt er zit nu buisje in die je normaal op edn van je buitenkabel zet en kooi die aan binnen kant zit is ook gepast die was 6gr nu 3gr maar nog heel erg stijf moet veel kracht op zetten om hem te buigen dus scakelen zal nog steeds super gaan en komen nog KCNC wietjes op en met dat hoop ik op 131gr te komen