Qua voorbereiding heb ik HG Gootsteenontstopper gekocht. De waarschuwingingen die bij dit soort producten zitten neem ik meestal voor lief. Nu had ik echter dikke latex handschoenen aan en kon nog steeds merken dat dit troep was omdat mijn nagels aan het oplossen waren.
Mijn deraillleur was blauw van kleur. Dit paste niet echt bij de opbouw van mijn fiets aangezien ik er zoveel mogelijk zwart op wil hebben. De derailleur zal een uitzondering worden aangezien deze zilver blijft. Hij miste een busje bij één van de wieltjes en had ook wat krassen en beschadigingen zoals te zien is op de foto's.

Ik heb de complete derailleur in het goedje gelegd en met een oude tandenborstel 'gepoetst'. De derailleur heeft er ongeveer 4 minuten ingelegen maar dit bleek te kort waarna hij er nog even in moest. Ik heb dit steeds niet langer dan een minuut gedaan omdat ik bang was dat het te lang zou zijn en het materiaal aan zou tasten.

Daarna heb ik alles in de spoelbak gelegd en heb het schoongespoeld. Het resultaat was toen al verbluffend zoals hieronder te zien is.

Hierna heb ik ongeveer een uurtje gepoetst en heb gelijk een stukje van Batman, The Dark Knight' gezien... Niet de moeite waard!

Nou, misschien dat dit voor anderen handig is net zoals het voor mij handig was!
Grt
Casper