Project: "Koga fixed!" UPDATE 27-7-09

Fietsen met een vast verzet. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Ruudt
Project: "Koga fixed!" UPDATE 27-7-09

Bericht door Ruudt » ma feb 16, 2009 8:19 pm

Het komende half jaar moet ik elke dag naar mijn stage (20 km enkel), op dit moment door het k*t weer nog met de auto. Maarrrr, als het over een paar weekjes (hoop ik) beter weer wordt, gaat dit met het fietsje.
Nu was het plan om dit op een fixed te doen. Ben dus op marktplaats opzoek gegaan naar een geschikt fietsje om te verbouwen, en kwam uit bij het volgende:
Afbeelding
Afbeelding
ben in de gouwigheid foto's vergeten te maken van de complete fiets :cry:

Binnen een half uur lag de fiets al compleet uit elkaar:
Afbeelding
(dat gewone stuur kreeg ik bij de fiets bij :?))
En na alles aan de kant gegooit te hebben wat niet meer terug moet, bleef er het volgende over:
Afbeelding

Heb van het weekend onderdelen besteld zoals een tandwieltje, nieuw stuur lint en andere kleine spulletjes. Wanneer dit binnenkomt kan ik mijn achternaaf uitlijnen en ook meteen een andere velg inspaken. Heb ook al een trapas gemonteerd die 7 mm smaller is als de originele, hierdoor krijg ik hopelijk een gemakkelijker de juiste kettinglijn.
Wanneer hij is opgebouwd en het goed bevalt goed, laat ik het frame poedere.
Houd jullie op de hoogte! :D
Laatst gewijzigd door Ruudt op di jul 28, 2009 12:30 am, 2 keer totaal gewijzigd.

jef

Bericht door jef » ma feb 16, 2009 8:40 pm

Altijd leuk om andermans projektjes te volgen :D
Heb je al een kleur in gedachten??

Ruudt

Bericht door Ruudt » ma feb 16, 2009 8:49 pm

Zat aan dit kleurtje te denken:
Afbeelding
En dan ook afmonteren met alleen maar blank aluminium onderdelen. :D

Shame

Bericht door Shame » di feb 17, 2009 1:21 am

Mooie vintage 600 crank

Ruudt

Bericht door Ruudt » do mar 12, 2009 7:28 pm

Weer een beedje aan het hobbye geweest, en hij is voor nu zo goed als af. Aangezien foto's meer zeggen dan 1000 woorden zullen we daar maar mee beginnen:

Er zat een verkeerde naaf in me wieltje, dus moes er een andere ingespaakt worden. Gelukkig had ik nog een wieltje liggen waar de naaf uit kon knippen :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beedje paraplu gespaakt.. :roll: Maarja de velg staat in het midden.
Afbeelding
En klaar! (nouja bijna dan)
Afbeelding

To do list:
-Stuurlintje wikkelen
-voorwiel poetsen en slagje eruit draaien
-Trappers met toeclips scoren (iemand tips waar)
-Langere zadelpen sjarteren

(betere foto's volgen bij beter weer)

Pepe

Bericht door Pepe » do mar 12, 2009 8:29 pm

Vet! Ziet er goed uit! Vooral wielspaken is knap! En wat voor achternaafje heb je gebruikt? Voor trappers met toeclips (weet niet waar je woont) maar als je eens in de buurt bent van amsterdam, heb je op de ferdinand bolstr een oud 'antiek' fietsenwinkeltje, met Sr pedalen en Sr toeclips + straps voor ong 30 €!

Maarja, als je niet in de buurt woont, heb ik verder geen andere suggesties.. :angelnot:
Amsterdam fixxxed!!!

Shame

Bericht door Shame » vr mar 13, 2009 1:14 am

Probeer Gramsersport in Eindhoven eens.. Sowieso even bij een aantal fietsen makers in je dorp langsgaan, meestal hebben ze wel wat liggen!

Tjeu81

Bericht door Tjeu81 » vr mar 13, 2009 9:54 am

Oh, die winkel is nooit open. Heb daar zo vaak voor een gesloten deur gestaan toen ik in A'dam woonde. Zulke mooie spullen in de etalage, echt zo'n winkeltje om 's goed rond te neuzen. Hoe heet het ook alweer?

Pepe schreef:Vet! Ziet er goed uit! Vooral wielspaken is knap! En wat voor achternaafje heb je gebruikt? Voor trappers met toeclips (weet niet waar je woont) maar als je eens in de buurt bent van amsterdam, heb je op de ferdinand bolstr een oud 'antiek' fietsenwinkeltje, met Sr pedalen en Sr toeclips + straps voor ong 30 €!

Maarja, als je niet in de buurt woont, heb ik verder geen andere suggesties.. :angelnot:

Pepe

Bericht door Pepe » vr mar 13, 2009 2:44 pm

@ Tjeu :

die winkel is idd niet vaak open nee, was er net toevallig dat ie open ging en ik moest al pedalen hebben en toen zag ik die! Ze hebben ook van die héle mooie high flange baannaven, echt super! Maar hoe die heet... :?
Amsterdam fixxxed!!!

straightedgepat

Bericht door straightedgepat » za mar 14, 2009 10:31 am

Cito in de Ferdinand Bol... op zaterdag zijn ze meestal open... zelf snuffelen lukt niet denk ik... heb wel het vermoeden dat er nog heel veel moois achter de toonbank ligt :)

B@se

Bericht door B@se » wo mar 25, 2009 10:35 am

Grappig, mijn GF rijd op deze rond:
Afbeelding

Bas

Pieter!

Re: Project: "Koga fixed!" UPDEET

Bericht door Pieter! » wo mar 25, 2009 11:00 am

Ruudt schreef:Het komende half jaar moet ik elke dag naar mijn stage (20 km enkel), op dit moment door het k*t weer nog met de auto. Maarrrr, als het over een paar weekjes (hoop ik) beter weer wordt, gaat dit met het fietsje.
Nederland telt circa 200 regendagen per jaar en in totaal valt er jaarlijks 770 milimeter. Dat is 770 liter per vierkante meter. Over het Nederland valt er per jaar 32.000 miljard liter regen........ :shock:

Jij hoopt dat het weer beter zal worden. Qua temperatuur zal dat wel gebeuren, maar qua regenval? Augustus 2006 was bijvoorbeeld in Nederland de natste maand OOIT gemeten.

Kortom, aan dit to do listje zou ik nog wel iets toe willen voegen:
To do list:
-Stuurlintje wikkelen
-voorwiel poetsen en slagje eruit draaien
-Trappers met toeclips scoren (iemand tips waar)
-Langere zadelpen sjarteren
Toevoegen: spatborden

8)

Vanessa
Contacteer:

Bericht door Vanessa » wo mar 25, 2009 11:50 am

Ziet er goed uit!
Ik moet ook spatborden scoren voor woon-werk ritje tijdens het lekkere weer hier in NL... :roll:
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo mar 25, 2009 12:19 pm

Probeer race blades van SKS, die doen het erg goed en zijn makkelijk te verwijderen.

Vaak is de regen nog niet eens het probleem, maar de natte weg (ok, dus toch de regen). Ik kan het met de buienradar meestal wel zo plannen dat ik tussen de buien door naar huis rij, als het net geregend heeft wordt je alleen nog steeds smerig zonder spatborden.

En is het echt zo erg, 200 regendagen?? Volgens mij heb ik per jaar zo'n 10 keer echt mijn regenjas nodig..

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Vanessa
Contacteer:

Bericht door Vanessa » wo mar 25, 2009 12:54 pm

Ja, ik zag de SKS bij futurumshop.
Ze krijgen goede reviews.
||Vanessa||
"Maybe this world is another planets hell....."

keywee

Bericht door keywee » wo mar 25, 2009 8:57 pm

Als je een beetje door rijdt zijn de raceblades niet echt goed. Ik krijg dan erg natte benen tot aan de knie. Met volle lengte SKS spatborden krijk ik alleen nog natte voeten (afhankelijk van de wind richting een linker of rechter voet). Dit allemaal allen als er een natte wegdek is.

/d

Pieter!

Bericht door Pieter! » wo mar 25, 2009 9:47 pm

JJ schreef:En is het echt zo erg, 200 regendagen?? Volgens mij heb ik per jaar zo'n 10 keer echt mijn regenjas nodig..

JJ
Ik heb het uit pure ergernis over de regen van de laatste tijd even uitgezocht, het klopt. Maar: een regendag is een dag dat het ergens op die dag regent, wil dus niet zeggen dat het de hele dag regent! Dus als je geluk hebt kan je in een week met 7 regendagen nooit je regenpak aan hoeven.... :)

Ruudt

Bericht door Ruudt » ma jul 27, 2009 6:01 pm

Weer een project update!\
Ondertussen is mijn stage afgelopen en wordt de fiets gebruikt voor boodschappen, stappen (niet teveel drinken, want dan kom ik niet meer thuis ;)) , naar het werk enz. enz.
Afgelopen week besloten dat er wat aan de looks gedaan moest worden. Het frame dus gestript en naar de coater gebracht. Deze heeft hem gestraalt en gecoat.
Foto's:
Afbeelding
zonder patje:
Afbeelding
zonder nokjes
Afbeelding

Vandaag belde de goede man op, dat het frame + vork klaar lag! :o
Wederom foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tot zover.
Wanneer de fiets weer helemaal opgebouwd is zal ik weer enkele foto's posten. :roll:

Plaats reactie