My new Ride

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Sven
My new Ride

Bericht door Sven » di apr 07, 2009 9:15 pm

Vanavond was het dan zover: Na een paar dagen was mijn fiets omgebouwd. :D
Via mijn LBS een aanbod gekregen voor een mooie tweedehands Turner Flux Frame. Het voorframe is van '08, Candy Blue. Het achterframe maakt het speciaal, omdat het een '07 Horst Link van een 5-Spot is. Met gebruik van de flux-rocker blijft wel de originele veerweg behouden, met voordeel dat het achterframe substantieel steviger zou moeten zijn dan de 'normale' '2008 combinatie.

Nu, een leuk lijstje met parts:
  • Turner Flux frame / Fox RP3
  • King Headset /Hope zadelpenklem
  • Rockshox Reba Team '05 (R, L & C)
  • Shimano XTR / Raceface Deus XC aandrijving
  • Magura Marta SL 160mm
  • DT Swiss XR4.1d velgen / 240s naven / Continental MtnKing's
  • Raceface Deus XC stuur, stuurpen & zadelpen (Nieuw: Deus xc zadelpen)
  • SLR zadel (oudje, maar o zo fijn)
Review:
De eerste twee zaken die in je op komen: Wow.. Tapijtje...
Een groot verschil tussen de hardtail en dit. Opvallend dat je in een kort ritje zoiets kan merken, maar ik durf pas uitsluitsel geven na de eerste rit ;)

En nu nog twee erg slechte, bagger-belichte, snelle foto's. Vind het zelf foto's waar de fiets ab-so-luut niet tot zijn recht komt. (Vies blauw, geometrie niet duidellijk)
Ik beloof dan dus ook dat er snel betere foto's komen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Me happy is! *O*

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » di apr 07, 2009 9:20 pm

Hmm... ik kan me slechtere transacties van een hardtail naar fully voorstellen....

Ziet er goed uit!

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » wo apr 08, 2009 9:39 am

Naissss... Weer ene op een T, en deze zijn blijven en nog steeds handmade in USA :arms:

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » wo apr 08, 2009 10:52 am

Very very nice!

Mr C
Contacteer:

Bericht door Mr C » wo apr 08, 2009 10:53 am

Was gisteren bij Rob al een aangenaam zicht!

Geniet van de fiets, euhm wat zeg ik nu fiets? Geniet van dat supervet, mega-ge*l monstermachine!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo apr 08, 2009 11:54 am

dat wisselen van frame parts heb ik ook wel eens aan gedacht.. :)

ik wou de doorsteekas achterzijde van een demo9 hebben op mn demo8 QR..

ze zouden ernaar kijken
maar nooit wat gehoord van speci of dit kon ivm 135//150mm inbouw van de naaf
8 en 9 " travel verschil..

leuk dat het bij jou wel mogenlijk was.. sterker is langer plezier ;)

Sven

Bericht door Sven » wo apr 08, 2009 12:13 pm

Thanks voor de reacties :)
Leuk om te lezen. Ben er zelf ook 'content van'.
Mr C schreef:Was gisteren bij Rob al een aangenaam zicht!

Geniet van de fiets, euhm wat zeg ik nu fiets? Geniet van dat supervet, mega-ge*l monstermachine!
Dat gaat goedkomen, mr C! Tijd dat je je groene monster hier ook eens laat zien, daar hoef je je ook niet voor te schamen!

CU!

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo apr 08, 2009 12:33 pm

Nice one Sven!

Enjoy :D

Gène

Bericht door Gène » wo apr 08, 2009 1:12 pm

Goed bezig Sven! Die vraagt voor een flinke rit.

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

zonoskar

Bericht door zonoskar » wo apr 08, 2009 9:42 pm

Altijd mooi die Turners. Ben echter wel benieuwd of je iets merkt van die stijvere achterkant. Veel zal het toch niet schelen lijkt me.

Sven

Bericht door Sven » wo apr 08, 2009 10:29 pm

Heren, bedankt!
Kan zelf ook niet wachten om eens een goede rit te rijden.

@Zonoskar: Eens. Sowieso met mijn redelijk beperkte ervaring met fully's zal vooral ik niet al te veel verschil merken.

Caramba

Bericht door Caramba » do apr 09, 2009 12:49 am

Gave bike Sven! Ook ik ben vorig jaar naar een turner overgestapt (5spot). Hier zal je zeker geen spijt van hebben :o

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » do apr 09, 2009 1:59 am

mooi bike hoe veel veer weg hebben dezen fully nu achter ?

bettes

Bericht door bettes » do apr 09, 2009 6:12 am

zonoskar schreef:Altijd mooi die Turners. Ben echter wel benieuwd of je iets merkt van die stijvere achterkant. Veel zal het toch niet schelen lijkt me.
Minder stijve achterkant... Horst heeft een extra pivotpunt tussen het bracket en de achterkant ten opzichte van een tnt. Dus dat zal het meer materiaal van de 5spot een beetje tegengaan.

Niet tegenstaande: Mooie ride, ga je enorm veel plezier van hebben! Alleen één dingis dat je na een turner nooit nog wil overstappen naar iets anders... Dus niet echt voor fashion-whores...

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

mateis

Bericht door mateis » do apr 09, 2009 8:24 am

Mooi hoor!

Als je met zo'n hoog stuur rijdt, moet je alleen natuurlijk eigenlijk wel aan de riser. Breedte = controle, fun en sleurvermogen bergop... :D

Ik rij sinds deze winter ook op een Turner ('n gouwe Nitrous, wel met 100mm vork); afgelopen weekend in Olne was dat echt een raket.

Mr C
Contacteer:

Bericht door Mr C » do apr 09, 2009 2:23 pm

Sven schreef:Thanks voor de reacties :)
Leuk om te lezen. Ben er zelf ook 'content van'.
Mr C schreef:Was gisteren bij Rob al een aangenaam zicht!

Dat gaat goedkomen, mr C! Tijd dat je je groene monster hier ook eens laat zien, daar hoef je je ook niet voor te schamen!

CU!
Staat hier al hoor!

Klik!

Sven

Bericht door Sven » wo apr 15, 2009 8:26 pm

Afgelopen paasweekend een geweldige rit gereden (really, marvelous).
Nu heb ik in 1 dag tijd toch wel mogen leren wat dit frame wel of niet kan. Wat bleek: het kan veel, heel veel!
Enige nadeel van de rit was dat mijn conditie nog zwaar onder de maat lag door een aantal missende verstandskiezen. Dat mocht de pret niet drukken.

Doordat de marathon werd verreden met enkele guru's, zijn er enkele passages doorlopen waar iedere keer het steekwoord 'wow' was. De algehele indruk is dan ook verbazing. Niet alleen in het opzicht van dalen, wendbaarheid, tractie, maar ook in korte krachtige klimmetjes en technische uphill blijft het verbazingwekkend dat het zo lekker blijft lopen. De achtervering is zo geconstrueerd dat hij nauwelijks reageert op trapinvloeden, maar toch soepel inveert bij een grotere impact.

Ook ben ik zeer positief over de werking van mijn Reba voorvork in de Flux. De geometrie icm. de vork geeft het een totaal andere dimensie dan in de Vertex. Opvallende verschijning, maar ook een leuke meevaller omdat ik eerst met de gedachte speelde om de vork te vervangen. Ben eerder blij dat ik dat niét heb gedaan.

Natuurlijk moet er ook een kritische noot verschijnen. Bij het opbouwen door de jaren heen is mijn fiets niet als ultieme onderdelencombinatie te zien. Ook gisteren heeft dit zich geuit in een lange rit. Voor een meer comfortabele zit zou een rizerbar meer mogelijkheden moeten bieden. Ook zou een andere remmenset na 5 jaar een uitkomst worden. Nota bene op een afdaling waar ik mijn portie aan fikkie heb gegeven, bleek het verstandig dat ik de chickentrail heb gepakt. Aan het eind van de chicken-trail moest ik de fiets door laten lopen ivm. fading en burning remblokken..

Nu flink trainen om weer op seizoensniveau te komen en we kunnen er volledig van gaan genieten.
Mr C schreef: Staat hier al hoor!

Klik!
Nice! Geweldig apparaat!
Robin v Berkel schreef:mooi bike hoe veel veer weg hebben dezen fully nu achter ?
Robin, 100mm @ the back.
mateis schreef:Mooi hoor!

Als je met zo'n hoog stuur rijdt, moet je alleen natuurlijk eigenlijk wel aan de riser. Breedte = controle, fun en sleurvermogen bergop... :D
Mateis, helemaal eens. Zit nog te twijfelen over een riser voor de langere afstanden. Op zich niet de grootste noodzaak, maar voor comfort toch wel handig...

Robin v Berkel

Bericht door Robin v Berkel » wo apr 15, 2009 9:07 pm

jammer dat marta geen PM zijn anders had gewoon even 180mm schijf er op gezet wand marta Sl die ik zelf ook gehat heb hebben veel remkracht

mischien idee kijkken of je 180mm marta remklauw aan kan komen is denk ik goed kooper dan new remset koopen en om wislen is paar min gedaan

Sven

Bericht door Sven » wo apr 15, 2009 9:54 pm

Inderdaad, dat is ook een optie.

Wel apart om te horen van mr. Weightweenie die veel, heel veel vervangt ;)

k@tze

Bericht door k@tze » wo apr 15, 2009 10:41 pm

Het was wel een hoog "T" gehalte met de rit, maar mooi om te zien dat dit soort systemen lekker "gewoon" blijven. Ik vraag me eigenlijk wel een beetje af wat nu de overeenkomsten zijn met mijn "T". Beide 4-bar, maar net weer even anders.

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » do apr 16, 2009 9:09 am

@Katze, daar ben ik ook benieuwd naar, maar ik zie een klein positief puntje naar T(urner) neigen door de glijlagers, dit resulteert weer in stijfheid.
Tiet(us) lijkt mij door de plaatsing van de demper iets minder zijn midstroke te gebruiken(positiever dan de andere T)

Dus om het even :arms:

Sven

Bericht door Sven » do apr 16, 2009 5:33 pm

K@tze, goede vraag.
Bij de volgende tour zou je eventueel kunnen omstappen... Mijn fiets had nl. ook crankbrother-pedalen. :angelnot:

Plaats reactie