[spotlight] Leatt-Brace Moto-GPX
Moderator:JJ
ik heb het helaas meegemaakt op de crossbaan in Grevenbroich (Duitsland). een jonge kreeg een kontewipper en sloeg tegen de kant aan over de kop. ziekewagen erbij en de noodarts, later bleek dat hij een dwarslesie had opgelopen, doordat de punt zijn rug in was geschoten. maarja, het is maar waar je jezelf het lekkerst bij voelt, ik heb m altijd over mn bodyprotector. dat is er een van UFO die speciaal voor de leatt gemaakt is.
Laatst gewijzigd door streeter op wo mar 11, 2009 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ditch the bitch, let's go riding
Simple bmx
Simple bmx
Om je ruggengraat te beschermenTrekrules schreef:ja dat wil ik ook wel weten,die back plate zit er juist om je ruggengraat te beschermen inplv te beschadigen.

Die zit er om te zorgen dat de brace niet naar voren schuift en minder
makkelijk meedraait naar links en rechts, dus om de algehele pascomfort
te verbeteren, en nergens anders voor

En om dat ongeluk met die rugblessure, zou idd. kunnen dat bij een zeer
ongelukkige val de voorkant van de brace dusdanig hard omhoog klapt
icm. je helm die achterop de brace klapt, dat de 10 of 17,5° strut je rug
inboort (alhoewel die bij harde klappen af zou moeten breken).
Het blijft altijd maar de vraag hoe hij het er vanaf had gebracht zonder brace !!!
ps @ streeter, deze bedoel je?

--Cranked Crusaders--
-----Nil Nobis Absurdum-----
-----Nil Nobis Absurdum-----
Het lijkt mij eerder uitzondering dan regel dat de LB je ruggewervel kan beschadigen.streeter schreef:ik heb t moge meemaken op de crossbaan in Grevenbroich (Duitsland). een jonge kreeg een kontewipper en sloeg tegen de kant aan over de kop. ziekewagen erbij en de noodarts, later bleek dat hij een dwarslesie had opgelopen, doordat de punt zijn rug in was geschoten. maarja, het is maar waar je jezelf het lekkerst bij voelt, ik heb m altijd over mn bodyprotector. dat is er een van UFO die speciaal voor de leatt gemaakt is.
Als je kijkt hoeveel mensen een LB gebruiken en hoe weinig negatieve berichten je hoort (dit is eigenlijk de eerste die ik hoor).
Weet je wat voor rugbescherming die jongen droeg? Misschien had hij geen fatsoenlijke bescherming aan en is die motor op zijn rug terecht gekomen oid. Het lijkt voor mij in ieder geval niet de schuld van de Leat Brace.
$630(TLD versie van de sport) vs $595(gewone versie) in medium size.DESL schreef:Ietsjes!, behoorlijk zul je bedoelenTrekrules schreef:zal ook wel ietjes duurder wezen
Dus er zit maar $35 verschil

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
Omdat streeter eerst zegt dat de LB over je bescherming moet volgens hun > fout zo staat het niet in de manual.Mrtnrider schreef:Hoe kun je nu zoiets zeggen als je het niet hebt gezien? Je weet niet eens wat die jonge voor body protector droeg.Het lijkt voor mij in ieder geval niet de schuld van de Leat Brace.
daarna zegt hij wel dat bij een crash een jongen een dwarsleasie opliep. Maar ik vond het niet overtuigend blijken uit zijn verhaal dat het door de LB kwam.
Hij is zelf al eens gecrashed waarbij de brace kapot was, maar hijzelf heeft geen gebroken rug. Ik heb al van meerdere mensen fotos van crashes gezien waarbij de brace kapot was maar geen schade aan de ruggewervel.
Die meneer Leat heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe dat ding moet werken. Als dit een probleem was dan hadden ze die rugplaat wel anders gemaakt lijkt me.
En zoals ik zeg: het LIJKT mij. En ik vraag om meer info van streeter.
je hebt gelijk, op de instuctie filmpjes van leat ed staat dat hij eronder moet, maar ik denk niet dat ze bij ufo en thor achterlijk zijn, en zomaar een protector gaan maken omdat het mooier uitziet. het komt inderdaad niet vaak voor, maar als je je protector onder je leat doet, word de kracht tijdens het vallen op die punt beter verdeelt. maargoed, als ik ga fietsen draag ik ook alleen mn leatt en geen armor. alleen tijdens de cross maar dan zijn de klappen ook wat groter.Djamgils schreef:Omdat streeter eerst zegt dat de LB over je bescherming moet volgens hun > fout zo staat het niet in de manual.Mrtnrider schreef:Hoe kun je nu zoiets zeggen als je het niet hebt gezien? Je weet niet eens wat die jonge voor body protector droeg.Het lijkt voor mij in ieder geval niet de schuld van de Leat Brace.
daarna zegt hij wel dat bij een crash een jongen een dwarsleasie opliep. Maar ik vond het niet overtuigend blijken uit zijn verhaal dat het door de LB kwam.
Hij is zelf al eens gecrashed waarbij de brace kapot was, maar hijzelf heeft geen gebroken rug. Ik heb al van meerdere mensen fotos van crashes gezien waarbij de brace kapot was maar geen schade aan de ruggewervel.
Die meneer Leat heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar hoe dat ding moet werken. Als dit een probleem was dan hadden ze die rugplaat wel anders gemaakt lijkt me.
En zoals ik zeg: het LIJKT mij. En ik vraag om meer info van streeter.
Simple bmx
Simple bmx
-
LB plus protector
Zoals ik het begrepen heb moet het rug deel van de LB zo dicht moglijk op je rug, wat bij een standaard protector alleen kan als hij er onder zit. Thor heeft dus een uitsapring gemaakt zodat ie en dicht op rug zit en toch krachten nog beter verdeeld. Een speciale leaat protector dus
RATTLE YOUR GODDAMN HEAD!
Re: LB plus protector
oke, maar ufo maakt een protector (ik meen thor ook) met een uitsparing in het rug gedeelte, waarbij de LB over de protector komt, en in de handleiding van die protectors staat dat de kracht over een groter oppervlak word verdeeld, en de schade dus kleiner is... maargoed, het is voor iedereen een persoonlijke keuze en een afweging die je moet maken. het is in iedergeval beter om een LB te dragen. Het is altijd veiliger.RattleHead schreef:Zoals ik het begrepen heb moet het rug deel van de LB zo dicht moglijk op je rug, wat bij een standaard protector alleen kan als hij er onder zit. Thor heeft dus een uitsapring gemaakt zodat ie en dicht op rug zit en toch krachten nog beter verdeeld. Een speciale leaat protector dus
Simple bmx
Simple bmx
Nat. Selectie BMX-er Sander Bisseling.:
Op de 2e bult van het 3e stuk maakte ik een fout waardoor ik vol voorover van mijn fiets afvloog en met mijn kop op de grond klapte. Gelukkig kon ik zelf overeind komen en ging ik naar de tent om te kijken wat ik allemaal had. Ik merkte al gauw dat de top van mijn pink erg zeer deed, hier is een pees afgescheurd en dat is niet echt ideaal als je nog moet fietsen, maarja.
Met een ding ben ik wel blij en dat is dat ik mijn leatt-brace om had, de carbon vleugel is bij de val afgescheurd en dat betekend dat hij perfect zijn werk heeft gedaan.

Op de 2e bult van het 3e stuk maakte ik een fout waardoor ik vol voorover van mijn fiets afvloog en met mijn kop op de grond klapte. Gelukkig kon ik zelf overeind komen en ging ik naar de tent om te kijken wat ik allemaal had. Ik merkte al gauw dat de top van mijn pink erg zeer deed, hier is een pees afgescheurd en dat is niet echt ideaal als je nog moet fietsen, maarja.
Met een ding ben ik wel blij en dat is dat ik mijn leatt-brace om had, de carbon vleugel is bij de val afgescheurd en dat betekend dat hij perfect zijn werk heeft gedaan.

RIDERS READY?
Deze foto is een bewijs waarom eigenlijk iedereen zo een brace zou moeten dragen....
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
Dhr. Bisseling maakt er (helaas) iets te veel een gebruik van om de Leatt Brace voor z'n sponsor te demonsteren.
http://213.133.109.202/filmpjes/races/2 ... rter 3.wmv
Die crash in Klatovy ziet er echt bijzonder smerig uit.
http://213.133.109.202/filmpjes/races/2 ... rter 3.wmv
Die crash in Klatovy ziet er echt bijzonder smerig uit.
Voor degene die geintresseerd zijn in de Alpinestars Bionic Carbon Neck Support ,CRC heeft ze nu te koop voor €453.48 in de maten Small,Medium en Large.CRC levert de Leatt niet meer ondanks ze die wel een tijdje geleden op voorraad hadden
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life