Indoor park

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie

Is een indoor BMX/MTB locatie gewenst in het oosten van het land?

Ja, we mogen toch die indoorparken niet in
26
90%
Ja, maar dan zonder MTB-ers
3
10%
Nee, we zullen er toch nooit gebruik van maken
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 29

Quynten
Indoor park

Bericht door Quynten » di mei 26, 2009 12:41 pm

Ik zal beginnen met mezelf even voor te stellen. Mijn naam is Quynten en ik ben een bmx-er. Op het moment ben ik bezig om een locatie te verkijgen van een leegstaand pand waar ik heel graag een indoor bike park wil maken. In eerste instantie was mijn doel alleen op de bmx-scene gericht maar omdat mijn doelgroep zo groot mogelijk moet zijn wil ik ook graag andere fiets-scenes erbij betrekken. Hoe groter de doelgroep hoe groter de kans dat ik toestemming krijg. Het pand waarop ik doel staat in Apeldoorn. Maar er moet natuurlijk wel genoeg animo voor zijn om daar iets te beginnen. Hier is een link waarin je een beetje een idee van alels kan krijgen.

http://www.vimeo.com/4138890

Ik heb een zelfde soort thread aangemaakt op een bmx forum, hier de link:

http://bmxigan.proboards.com/index.cgi? ... 598&page=1

Daarom:

Is een indoor BMX/MTB locatie gewenst in het oosten van het land?

1. Ja, we mogen toch die indoorparken niet in
Hier in Apeldoorn mogen wij Real-x (een indoor skatepark) niet in. Het aantal parken in Nederland waar bmx-ers in mogen is al beperkt en daarnaast zijn er in het oosten al sowieso weinig indoorparken.

2. Ja, maar dan zonder BMX-ers.
Ik denk dat de kans op slagen een stuk groter zal worden als we de doelgroep groter maken en er dus ook BMX-ers in het park mogen. Mocht het allemaal zo ver komen, wil ik wel een bepaalde regeling treffen mocht het echt niet werken tussen de BMX-ers en MTB-ers.

3. Nee, we hebben burnside toch?
Dat klopt. Maar omdat de onkosten voor burnside te hoog werden wanneer er BMX-ers in het weekend kwamen met gevolg dat er minder skateboarders kwamen, moest Burnside (ik denk) 'noodgedwongen' wel de prijzen verhogen op vrijdag en in het weekend naar 10 euro om onkosten te vermijden. Ik denk zelf dat er het meeste gereden word in het weekend en word het aantal indoor parken steeds beperkter.
Daarnaast mogen er geen MTB-ers in burnside.

Achter het gebouw waar ik mee bezig ben ligt ook nog een stukje grond waar een goede mogelijkheid is voor trails. Dat zou opzich een behoorlijke aanwinst zijn naast een indoorpark.

Mijn lijstje van dingen die ik graag op die locatie zou willen:
- Indoor park
- Trails
- BMX/MTB verkoop
- Reparatie

In het indoor park zou ik dan een street parkour en een soort van groot park gedeelte maken met grote quarters en jumpboxen en spines.

Zouden jullie naast het stemmen ook meteen willen aangeven wat jullie zoeken in een goed indoorpark? Ik wil graag weten wat jou zou willen dat er in moet komen!

Alvast bedankt!

Quynten

PS: Ik weet niet of dit het goede onderdeel is maar vond het zelf het beste om het hier te plaatsen. Als de moderator het naar een betere gedeelte wilt verplaatsen prima.

Whouz

Bericht door Whouz » di mei 26, 2009 12:49 pm

Klinkt fet, al is het aan de andere kant van het land voor mij...
het perfecte [indoor] park zie ik voor me als:

veel curbs, ledges en boxen.
verder een aantal quarters een spine en een pool zou echt meesterlijk zijn.

MAAR, als belangrijkste, als je dan indoor gaat.
EEN FOAMPIT!!! daarmee maak je jezelf ook gelijk een stuk specialer:)
verder zou ik toch eerst is goed naar het totaal plaatje gaan kijken, aangezien je een bmx/mtb park wil aanbouwen, heb je een specifieke doelgroep die niet extreem groot is...

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di mei 26, 2009 1:19 pm

Ben jij toevallig die Quinten met wie ik toen een ruil heb gedaan? Macneil Deuce Deuce tegen een Eastern Jane frame?

En oh ja? Indoor dirt? ;)

En waarom zou het niet werken tussen bmx en mtb. De dirtscene is op het moment al veel verder dan dat. Daar rijdt alles gewoon gebroederlijk door elkaar
:arms:

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di mei 26, 2009 1:24 pm

Vimeo zegt:

Sorry, you do not have permission to watch this private video

ook als ik inlog

Loeky

Bericht door Loeky » di mei 26, 2009 1:29 pm

Als je echt eens anders wil doen dan de rest van al die indoorparkjes, dan bouw je een enorme indoor pumptrack a la ray's ! Daar trek je niet alleen de bmxers en street/park mtbers mee aan, maar ook 4x-ers en eventueel downhillers die wat willen oefenen.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di mei 26, 2009 1:43 pm

rays is te betalen omdat een loods in amerika minder kost (arbeid // grond) dan hier..en er zit veel werk in dat park en t stond er niet binne een jaar..

maar bijv dat andere parkje (weet ff de naam niet zo 123) in amerika lopen de wegen door de stad..en is er genoeg ruimte om eronder te bouwen
station noord rotterdam is ook zo'n voorbeeld en ergens richting zuid zijn er ook fly overs waar genoeg ruimte onder is aan braak liggend terrein om te bouwen..
en je er ook kan komen ! je kan niet zomaar onder fly-overs komen (i tried ;) )

je zit dan gelijk droog.. en je hebt vrij lange stukken terrein om runs op te maken

ik gok dat noord zon 20 meter breed was en tientalle meters diep.. 6-8 meter hoog
t kan iets kleiner zijn ... want toen leek alles groter omdat ik klein was ;)

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di mei 26, 2009 1:51 pm

Goed bezig!

Een park zoals deze is altijd gewenst, waar die ook staat en apeldoorn ligt mooi centraal. Ik denk dat er ondertussen wel een paar honderd mtbers zijn die graag langskomen.

Wat zou ik er in willen?

Foampit met een ramp er voor en een drop er boven/naast. Grote van de pit: 10 meter lang en 8 meter breed en 4 meter hoog voor het doen van de sickste tricks denkbaar (nee niet ik zal dat doen)

Rezzi

Pizzaria, burger king en subway

Bmx en mtb samen heeft geen enkele mtber moeite mee.

Succes!

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di mei 26, 2009 2:21 pm

JAAAAAA!!!!!!

SUBWAY!!!!!!!

Goed idee Dennis

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di mei 26, 2009 2:55 pm

sherlock schreef:JAAAAAA!!!!!!

SUBWAY!!!!!!!

Goed idee Dennis
JEEEEEEEJ :lol:

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di mei 26, 2009 4:17 pm

Yeah, dit klinkt tof!
Wat Dennis precies bedoelt is de Airdome in Whistler ( canada ), of niet dennis ;)?

Afbeelding

Zo iets zou ideaal zijn. Dat trekt zeker weten mensen. Momenteel is er maar 1 foampit in Nederland, en die is privé.

En wat Sherlock zei, indoor trails. Dat zou een goed idee zijn, want de Abflughalle is dicht en bmx playground flopte ook een beetje qua indoor trails. Dus hou dat zeker in gedachten. Wie wil er nou niet dirten terwijl het pijpestelen regent ?

Als je hulp nodig hebt, laat het hier even weten. Genoeg support hier!

Keep up the good work.

Jp

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » di mei 26, 2009 5:28 pm

Dirts indoor is zeker een goed idee aangezien die er nog niet zijn in Nederland?(en omstreken?) Dat is ook het eerste wat in mij opkwam. Dan kan er ook in de herfst en de winter lekker gedirt worden.

Quynten

Bericht door Quynten » di mei 26, 2009 10:10 pm

Mooi!

Bedankt voor de reacties! En inderdaad sherlock, wij hadden toen frames geruild, goed gezien sherlock! haha
En Denis Katinas, ben jij die fotograaf? Zie regelmatig foto's voorbij komen van jou geloof ik, Stuart Gibson?

Maar indoor trails is sowieso geen optie, achter het gebouw is eventueel plaats of op de parkeerplaats want die is vrij groot. Foampit heb ik zelf ook aangedacht, dat zou eventueel wel een mogelijkheid zijn!

Maargoed, zover zo goed, ik wil nu handtekeningen gaan verzamelen. Ik zie regelmatig op internet 'stembureas' om het zo maar te zeggen maar ik heb geen idee hoe je zoiets moet maken, ik bedoel zoiets als dit:

http://www.hengelo.sp.nl/bericht/34627/ ... ebaan.html

Iets naar beneden scrollen.

Maar tof dat jullie er ook positief tegenover staan, geeft weer goede moed!

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di mei 26, 2009 10:16 pm

Stillridingbmx schreef: Momenteel is er maar 1 foampit in Nederland, en die is privé.
Billietrails? Dat is een kwestie van de juiste mensen kennen ;)

Quynten

Bericht door Quynten » wo mei 27, 2009 3:21 pm

sherlock schreef:Vimeo zegt:

Sorry, you do not have permission to watch this private video

ook als ik inlog
O sorry, op publiek gezet!

Klik meteen door naar de andere filmpjes voor een beter inzicht van alles.

http://www.vimeo.com/4138890

http://www.vimeo.com/4138869

http://www.vimeo.com/4138430

merrybike

Bericht door merrybike » wo mei 27, 2009 7:07 pm

hey, ik woon zelf in APD, dus dat zou egt zooooo! perfect zijn... ik rijd mtb, dus dat zou egt tof zijn!!
ik verheug me nu al *KWIJL!* :angelnot:

mijn stem voor president heb je ;)

redoutterider

Bericht door redoutterider » wo mei 27, 2009 7:15 pm

zeker goed idee! ben misschien van België maar ik zou zeker eens komen kijken en rijden! indoortrails (dirt) lijken me wel een zeer goed idee met het geval dat de Abflughalle is gesloten..maar street/ skate en indoortrails lijken me een zeer goed idee! zal wel veel volk aantrekken.. :)
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

Rinse Appelstroop
Contacteer:

Bericht door Rinse Appelstroop » wo mei 27, 2009 8:46 pm

Hé,

Supervet idee, nieuwe banen is alleen maar beter. Maarre als je die filmpjes ziet.. hoe hoog is het daar binnen>? Zit er niet heel hoog uit namelijk en voor dirts heb je hoogte nodig..

Als je nog's hulp nodig hebt qua gemeente e.d. Wij zijn met bikepark Groningen ook door de hele molen gegaan, net als (freeride achterhoek e.d.) en let ff op met bestemmingsplannen en milieuvergunningen.. is ff belangrijk om in je achterhoofd te houden. Ideeën zijn goed..maar zorg dat ze ook goed uitgewerkt zijn.

Succes d'r mee!

Rinse
Bikepark Groningen

Quynten

Bericht door Quynten » wo mei 27, 2009 10:20 pm

Bedankt Rinze!

Maar nogmaals, indoor trails is geen optie, daar is het te klein voor. Morgen ga ik beginnen met een brief aan de gemeente en dan kijken hoe het loopt.

Rien!

Bericht door Rien! » wo jun 10, 2009 9:04 pm

Heey,
Om ff met de deur in huis te vallen, het is een SUPER initiatief. Ik woon zelf ook in apeldoorn en verlang er nog altijd naar om te kunnen biken in een indoor bikepark. Gezien het pand wat je in gedachten hebt en wat ik zojuist al gelezen heb is een dirt baan niet te doen, naar mijn mening is die ook niet echt nodig als je er buiten ruimte voor hebt ;)
Het idee voor een shop is ook super, is er misschien weer een soort van vervanger voor sdg, ik denk alleen wel dat je dan een groot aanbod moet hebben aangezien de freeride/dirt/street scene in Nederland nog niet zo super groot is. Alhoewel dit wel sterk in opkomst is.
Zijn er al verdere vorderingen????
greetz
Rien 8)

Btw, mij maakt het niet uit of er bmx-ers zijn ja of nee, hoe meer hoe beter!

Roxy.M

Bericht door Roxy.M » zo jun 21, 2009 11:09 am

Stillridingbmx schreef:Yeah, dit klinkt tof!
Wat Dennis precies bedoelt is de Airdome in Whistler ( canada ), of niet dennis ;)?

Afbeelding

Zo iets zou ideaal zijn. Dat trekt zeker weten mensen. Momenteel is er maar 1 foampit in Nederland, en die is privé.

En wat Sherlock zei, indoor trails. Dat zou een goed idee zijn, want de Abflughalle is dicht en bmx playground flopte ook een beetje qua indoor trails. Dus hou dat zeker in gedachten. Wie wil er nou niet dirten terwijl het pijpestelen regent ?

Als je hulp nodig hebt, laat het hier even weten. Genoeg support hier!

Keep up the good work.

Jp
mahja vroeger de newpact of impact zoals de meesten em nog noemen maar jah die is afgebrand over 5 maand ongeveer kent er dat iemand
ride a bike like a strike you know why and fly so high!

khardak

Bericht door khardak » zo jun 21, 2009 12:02 pm

wiewathoewaar????

steek is even wat tijd in je typwerk man... het is hier een forum hoor geen chatbox....

grtz,
FSD-Bikers | my pinkbike album

custom painted cube flying circus(wit)

redoutterider

Bericht door redoutterider » zo jun 21, 2009 7:45 pm

khardak schreef:wiewathoewaar????

steek is even wat tijd in je typwerk man... het is hier een forum hoor geen chatbox....

grtz,
een tijd geleden is newpact gebrand (indoor skatepark in belgië) en hij vragt of dat iemand kent? en ja wie niet...
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/

freerideachterhoek
Contacteer:

Bericht door freerideachterhoek » zo jun 21, 2009 8:39 pm

He Quynten,

Vet Idee!
Aan de reacties te zien is er veel behoefte aan een indoor foam-pit.
Wij van Stichting Freeride Achterhoek (SFA) zijn nu druk met de voorbereidingen van de Kona Freeride Series op 28 juni en 5 Juli ( :shades: ff nog snel wat reclame :lol: ) en gaan daarna ook aan de slag met een outdoor Foam-pit.

We hadden in de bike-scene ook de grote wens naar een Foam-pit ontvangen.

Ik denk dat je daar dus zeker aandacht aan moet besteden.
Succes met alle voorbereidingen.
En wat Bikepark Groningen ook al heeft aangeboden,.............. mocht je informatie willen over de hele tour die je moet doorlopen voordat je mag beginnen met de uitvoer van de plannen, kun je altijd contact met ons opnemen.

Laterrrr!!!!! :punk:

Timo
SFA
check: http://www.sfabikepark.nl
SFA BIKEPARK,....... Achterhoekse gezelligheid!!!

Plaats reactie