Beginnersbike -1000 euro

Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lolbike
Beginnersbike -1000 euro

Bericht door lolbike » do mei 07, 2009 8:00 pm

Stel ik zou willen beginnen met fourcross, lichte freeride en bikeparks zoals filthy trails en winterberg.
Wat zouden jullie me aanraden voor een budget van 1000 euro.
( het is niet de bedoeling dat ik nu eentje koop.)
Liefst en het meest waarschijnlijke een HT.
Strooi maar met sugesties 8) .

M@lphy

Bericht door M@lphy » do mei 07, 2009 8:04 pm

de 'ouwe' Cannondale van Joost Wichman... die HIER Te Koop stond.

HT-tje met top onderdelen, licht en goed wat wil je nog meer?
RIDERS READY?

M@lphy

Bericht door M@lphy » do mei 07, 2009 8:10 pm

RIDERS READY?

lolbike

Bericht door lolbike » do mei 07, 2009 8:12 pm

M@lphy schreef:de 'ouwe' Cannondale van Joost Wichman... die HIER Te Koop stond.

HT-tje met top onderdelen, licht en goed wat wil je nog meer?
Aan zoiets heb ike dus niet veel heh, wat is het model, prijs , specs en eventueel een paar pics...

Om nog effe te benadrukken, ik zoek nu nog geen fiets, dit is gewoon informatie zoeken voor de verdere toekomst.

Toch bedankt voor de snelle reactie :arms:

Edit: 2de post stond er nog niet toen ik terug schreef, magnifiek fietsje maar ver boven het budget van 1000 euro.

bikeboyjur

Bericht door bikeboyjur » do mei 07, 2009 8:53 pm

http://dirty-pages.net/forum/viewtopic. ... light=cube
ik kan er wel een hayes nine voor remmentje bij doen en een lx schakel siesteem.

lolbike

Bericht door lolbike » vr mei 08, 2009 4:48 pm

Ik word precies nog altijd niet begrepen :roll: , ik ben niet van plan nu een bike te kopen, 'k ben gewoon aant kijken van welke fiets wordt er aangeraden om de dingen te doen die in mijn eerste post staan. Er is dus geen geld om nu een fiets te kopen. Als ik een fiets zocht zou dat wel in "gezocht" staan.
Ik zoek dus meerdere tips van welke fiets, welke veerweg,...

Mrtnrider

Bericht door Mrtnrider » vr mei 08, 2009 4:51 pm

Waarom wil je dat weten dan?
Grtz.

lolbike

Bericht door lolbike » vr mei 08, 2009 5:00 pm

Gewoon uit intresse en als ik eens een heel goed koopje tegenkom, kan ik misschien toeslaan, maar daarvoor moet ik natuurlijk weten of het iets is 8)
Daarom vraag ik jullie, ervaren mtbers, wat vinden jullie een goede bike voor deze doeleinden, hoeveel veerweg is aangeraden of overkill, ...

legion
Contacteer:

Bericht door legion » vr mei 08, 2009 5:52 pm

Waarom per se een hardtail? Heb je ervaring met mountainbikes, heb je eerder iets gehad en wat vond je daar goed of slecht aan?

Met die antwoorden kunnen we je misschien iets verder op weg helpen, maar in zijn algemeenheid is een Specialized P series model wel ongeveer wat je zoekt.
Vwb travel heeft een 4X bike bij voorkeur niet al te veel, 80 of 100mm, afhankelijk van je frame en persoonlijke voorkeur. Je kan wel voor meer travel gaan, maar dan is het misschien mooi als je een vork hebt die je vrij eenvoudig een stuk stugger kan zetten. Ik denk dat motioncontrol van Rock Shox dan wel uitkomst kan bieden (zelf geen ervaring mee).
Bikepark Groningen

lolbike

Bericht door lolbike » vr mei 08, 2009 8:31 pm

Een HT omdat deze zowieso goedkoper uitkomt (denk ik) en omdat je daar beter techniek op leert. Ht is ook veel goedkoper qua onderhoud.

Ik had ook al gedacht aan specialized p2 (999 euro), maar zou graag ook een paar andere opties tevoorschijn zien komen.

streeter

Bericht door streeter » za mei 09, 2009 5:15 pm

bouw er zelf een op met een xc frame, dat haal je makkelijk onder de 1000 euro als je de onderdelen goed uitzoekt..
Ditch the bitch, let's go riding

Simple bmx

lolbike

Bericht door lolbike » ma mei 11, 2009 9:35 am

Is er dan wel een goede geometrie??
Laatst gewijzigd door lolbike op di mei 12, 2009 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

streeter

Bericht door streeter » ma mei 11, 2009 12:37 pm

ja waarom niet? je ziet relatief veel fourcross bikes die zijn opgebouwd uit xc frames.
ik heb zelf mijn downhill bike weg gedaan en een specialized fsr xc gekocht, dit frame heb ik opgebouwd met lichte "freeride" spullen. en op de filthy trails e.d fungeert hij super.

Simple bmx

lolbike

Bericht door lolbike » di mei 12, 2009 7:41 pm

En het kader is er sterk genoeg voor ?? 'k zou er nu eenmaal niet graag doorheen zakken bij een sprongetje :roll:
en hebt ge ook nog foto's van uw bike??

Dat even terzijde, welke merken komen nog in aanmerking voor dat relatief laag budget? :?

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » di mei 12, 2009 7:48 pm

lolbike schreef:En het kader is er sterk genoeg voor ?? 'k zou er nu eenmaal niet graag doorheen zakken bij een sprongetje :roll:

Dat even terzijde, welke merken komen nog in aanmerking voor dat relatief laag budget? :?
Weinig, gewoon sparen.

Daniel air

Bericht door Daniel air » di mei 12, 2009 8:20 pm

streeter schreef:ja waarom niet? je ziet relatief veel fourcross bikes die zijn opgebouwd uit xc frames.
ik heb zelf mijn downhill bike weg gedaan en een specialized fsr xc gekocht, dit frame heb ik opgebouwd met lichte "freeride" spullen. en op de filthy trails e.d fungeert hij super.
Je ziet heel weinig fourcross bikes opgebouwd uit een xc frame zul je bedoelen.
Een xc frame is zeker niet geschikt voor 4x. Geometrie klopt helemaal niet voor 4x.
Als je een klein xc frame neemt is de bovenbuis veel te kort om maar even iets te noemen. En een xc frame is ook zeker niet sterk genoeg.

streeter

Bericht door streeter » di mei 12, 2009 8:55 pm

Daniel air schreef:
streeter schreef:ja waarom niet? je ziet relatief veel fourcross bikes die zijn opgebouwd uit xc frames.
Je ziet heel weinig fourcross bikes opgebouwd uit een xc frame zul je bedoelen.
Een xc frame is zeker niet geschikt voor 4x. Geometrie klopt helemaal niet voor 4x.
Als je een klein xc frame neemt is de bovenbuis veel te kort om maar even iets te noemen. En een xc frame is ook zeker niet sterk genoeg.
nja oke je ziet ze idd niet zo heel veel, maar over de sterkte is te discussieren. iemand hier op t forum rijd 4x met een nsr frame, een ander met een giant xc frame, ik rij zelf met een speci fsr frame, en dat is zeker sterk genoeg. ook de geo is goed te noemen. maar je hebt idd gelijk, zo veel zie je ze niet.

Simple bmx

streeter

Bericht door streeter » wo mei 13, 2009 10:48 pm

lolbike schreef:En het kader is er sterk genoeg voor ?? 'k zou er nu eenmaal niet graag doorheen zakken bij een sprongetje :roll:

Afbeelding

Ondertussen geupgrade, heb avid juicy 5 remmen met 185 mm schijven voor en achter erop gezet, en een nieuwe zadel overtrek.

Simple bmx

Thomas_dirtracing

Bericht door Thomas_dirtracing » zo mei 24, 2009 6:22 pm

Hallo,

ik zit eigenlijk een beetje met hetzelfde "probleem" als lolbike,
Ik zou mij ook graag een bike maken om mee te gaan freeriden, omdat ik van limburg ben ook op de filthy trails ofzo..

Nu ben ik niet zo bekend in de foucross/freeride/dh wereld, ik rijd al 2 jaar xc competitie en zou misschien om er bij te doen wat willen gaan freeriden (voor het xc altijd gebmxt ;) )

Nu wat is eigenlijk het beste voor een 4x bike? wat is het inzetbereik? en is het te doen om je xc om te bouwen naar een fourcrosser?

gr

Thomas_dirtracing

Bericht door Thomas_dirtracing » di mei 26, 2009 5:52 pm

Heeft er hier niemand een reactie op? :(

gr

streeter

Bericht door streeter » di mei 26, 2009 6:02 pm

ja dat is zeker te doen, ik heb de mijne ook omgebouwd, niet te veel veerweg, lekker licht. geschikt voor lichte freeride, en dus ook fourcross. al zullen mensen hier op het forum zeggen dat je een xc beter niet kunt gebruiken, op de filthy spring ik er alles mee including de grote drop, en alles zonder problemen. je moet een stevigere vork erinzetten, misschien voor ss maken, paar goede remmen erop, kort stuurnokje ed. best te doen en relatief goedkoop.

grtz

Simple bmx

smstrijker

Bericht door smstrijker » wo mei 27, 2009 10:09 am

Ik rij 4x met een speci hardrock frame maatje xxxxxxxxs of zoiets. Gaat zeker wel goed, alleen is de geo net niet helemaal lekker. Ik heb het nu geprobeerd op een gaint STP en dat rijdt toch net iets lekkerder, ondanks het hogere gewicht.

Voordeel van de speci hardrock is wel dat het een allmountain hardtaill is, waardoor de geo en het frame al meer aangepast zijn aan springen enz.

Plaats reactie