Nou, dát was leuk

. Het ging best goed en is voor herhaling vatbaar!
We waren daar met een groep kabouters en bike2builders. Goed gezelschap!
Vóór de start heb ik even kennis gemaakt met Ork, op zijn witte On-one-of-a-kind. En om 8u45 ging het dan los. Eigen tempo zoeken en lekker rijden.
Ik heb alles kunnen fietsen. Soms maar nét hoor, er waren ~4 passages waar het er om spande. Gelukkig was het parcours droog! Een tandje zwaarder had wellicht gekund, maar of ik dan álles had kunnen rijden…
Drukte is best vervelend. Bergop sur place heeft me een keer behoed voor afstappen. En soms moest ik op steile ramps het eigenlijk-niet-berijdbare spoor kiezen, om dan alsnog fietsend boven te komen. Dat voelt wel stoer

.
De 70km had veel stukken waar je als singler minder mee kan. Schotter licht bergaf, asfalt. Rusten dan maar, continu vol spinnen is kansloos. En indien mogelijk aanhaken bij gearies. Lekker in het wiel, intermitterend spinnen, en zoveel mogelijk het freewheel laten ratelen. En o ja, alle verwijtende blikken negeren

.
De finishafdaling was vet, het was het slot van het freerideparcours van zaterdag. Daar heb ik nog wat mensen teruggepakt die liepen

.
Moe? Jawel. Vooral de steile stoempstukjes tellen best op. Maar zeker niet überkapot ofzo. Vooraf had ik nog wat angst voor mijn knieen, de rechter slijmbeurs was onlangs wat over de zeik. Maar dat probleem heeft zichzelf schijnbaar opgelost.
Met iets meer training is de 90 denk ik ook leuk. Volgens Ork is het i.i.g. beter geschikt voor singlers.
Uiteindelijk klokte ik 3u32. Sneller dan verwacht, maar wat het waard is… Volgens mij heeft NIEMAND 70km gereden. Na een uur zat ik ineens in een peloton van 150 man dat terugrijdend de route weer opzocht. Zeker 10 minuten mee verloren. Kameraad Leon zat achter me, maar halverwege haalde ik hem plots weer in. Hij was ineens ingehaald door de kopgroep, en ook die was later fout gereden… En Ork had maar 63km op de klok. Waardeloos

.
Mijn fiets liep ook lekker. Het was lang geleden dat ik met een hardtail in het buitenland was. Maar de afdalingen waren niet zo heftig dat ik de achtervering echt miste. En het nieuwe stuurt is ook goedgekeurd, dat voelde zowel bergop als bergaf een stuk beter dan het vorige!
Tot slot heeft Ork nog even mijn fiets geproefd. Iets zegt dat hij nu ook iets nieuws wil…
Het was een goed weekend!