iemand ervaring met RIP9?

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
suri
iemand ervaring met RIP9?

Bericht door suri » vr okt 30, 2009 3:36 pm

Hoi,

Ik ben van plan om een FS 29er erbij te nemen.
Ik lees nu veel goede dingen over de niner RIP9. Heeft iemand ervaring met dit frame? Ik ben bang dat 12 cm een beetje teveel van het goede is voor Nederlandse paden (Limburg). Ik wil er afwisselend terrein mee rijden en af en toe in het buitenland. Ik zoek eingenlijk geen echte enduro of all mountainbike anders zou ik wel meer op mijn huidige 26er Turner DW 5 spot rijden.

Je ziet ook turner, intense en specialized met 12 cm varianten komen. Ik rijd puur recreatief maar ik wil wel geen trage bike.

Naast de RIP9 heeft de ellsworth evolve en de FOES B29(belachelijk duur) mijn belangstelling.

Niner heeft mijn interesse omdat ze gewoon 29er minded zijn en al lange tijd goed bezig zijn.

Wat lijkt jullie?

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » vr okt 30, 2009 6:36 pm

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn GaryFisher HIFI 29er. 100mm veerweg voor en achter, ruim voldoende voor XC/marathon en weinig tot geen last van trapinvloeden.

EDIT: ik heb vorig jaar in Wales een stukje op de RIP9 gereden, maar deze was helaas niet op mijn gewicht ingesteld (te licht). Gevoel was goed, voelde me meteen 1 met de fiets (ipv bestuurder van een voortuig). Sturen ging verbazingwekkend soepel, maar trapinvloeden waren erg sterk aanwezig (zeker ook door de te softe demperinstelling).
Deze korte rit heeft mij er destijds wel toe doen besluiten om een 29er fully te gaan kopen. (reed toen nog een stalen HT met Rohloff)
Laatst gewijzigd door sneeuwpop op di nov 03, 2009 8:32 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

willem12

Bericht door willem12 » di nov 03, 2009 4:10 pm

Sorry voor late reactie: er zijn denk ik maar een handvol Rip's/Jet's in Nederland + Duitsland.
Kijk even op de twentyniner.ch daar zit een dame uit Munchen die een Jet heeft. Verder weet ik niemand.
Mocht ik "per ongeluk" een zak geld vinden, wil ik wel graag een Jet hebben :)
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » di mei 18, 2010 6:15 pm

Rijden er ondertussen al DP'ers op een RIP rond?

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » di mei 18, 2010 10:41 pm

JET 9's zijn geariveerd en mss minder overkill voor de Benelux???

2.9 kilo met Fox demper, 8cm veerweg. Heb er zelf nog niet op gereden, maar blijkt prima te werken, je kan staand klimmen als een mongool op coke (Boonen?) zonder dat hij pompt en toch is de vering actief over elk worteltje....

Afbeelding

Met een vaste vork is't totaal gewicht natuurlijk al wat minder.... :evil:

EL PERRO

Bericht door EL PERRO » do mei 20, 2010 5:43 pm

Met halve fork ook best graaf.

Afbeelding

Plaats reactie