Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr okt 30, 2009 11:19 pm

Dat kan je toch niet beoordelen op zo'n gecomprimeerd filmpje.....

dussssssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

willem12

Bericht door willem12 » di nov 10, 2009 9:51 am

Gisteren met mijn geliefd werkpaard, de 70-200 2.8 terug naar de winkel: na 16 maanden stelt hij wel scherp in verticale stand, maar niet in horizontale stand. Niet echt handig...Zal wel een shroefje los zitten o.i.d.

De winkeldame zei vervolgens: dan krijgt U hem terug na 6-8 en in gedachten vulde ik aan "WERKDAGEN" maar ze zei "WEKEN". Is dat normaal voor Nikon nederland ? Ik was er goed ziek van. Voor een frituurpan of cassetterecorder o.k., maar als je dan zo duur kreng koopt verwachtte ik eigenlijk iets meer.....
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di nov 10, 2009 10:48 am

Geen ervaring met Nikon Nederland (gelukkig...) maar je kunt ze ook zelf even bellen om van hun te horen wat de doorlooptijd van zoiets is. 8 weken is inderdaad verrekte lang...

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di nov 10, 2009 12:00 pm

Sta op het punt mijn 17-55mm 2.8 terug te sturen voor service, maar als dit zolang duur koop ik eerst wel ff een andere ofzo en verkoop mijn oude wel door als die terug komt... pfff, erg lang!

Dennis Katinas
Contacteer:

Bericht door Dennis Katinas » di nov 10, 2009 12:04 pm

www.pinkbike.com heb de POD van vandaag! Doeg!

willem12

Bericht door willem12 » di nov 10, 2009 3:36 pm

Dennis Katinas schreef:www.pinkbike.com heb de POD van vandaag! Doeg!
Echt slecht is hij ook niet te noemen.. :) Je hebt al een paar verzameld geloof ik. Mooi !

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » di nov 10, 2009 7:11 pm

willem12 schreef:De winkeldame zei vervolgens: dan krijgt U hem terug na 6-8 en in gedachten vulde ik aan "WERKDAGEN" maar ze zei "WEKEN".
Ik was mijn Canon EF-S 17-85 ook iets van 2 maanden kwijt. Duurde zelfs langer dan het servicen van mijn Marzocchi... :shock:

Wat is trouwens een leuke lens om er bij te kopen? Iets lichtsterkers lijkt me wel leuk, maar ik weet niet precies wat. Het is voor op een 400D.
- Een starre vork is nooit een upgrade -

willem12

Bericht door willem12 » di nov 10, 2009 9:05 pm

MavErik schreef: Wat is trouwens een leuke lens om er bij te kopen? Iets lichtsterkers lijkt me wel leuk, maar ik weet niet precies wat. Het is voor op een 400D.
Heb je de loterij gewonnen ? Briljante zin: "Ik zoek iets leuks om erbij te kopen 8) 8)".
Waarom lichtsterk? Je bent de koning van de meetrekkers !!

Genoeg gekheid: leen eens een 70-200 f2.8 of een f4 als budget toch niet onbeperkt is. Er gaat een wereld voor je open.

lc4

Bericht door lc4 » di nov 10, 2009 9:11 pm

MavErik schreef: Wat is trouwens een leuke lens om er bij te kopen? Iets lichtsterkers lijkt me wel leuk, maar ik weet niet precies wat. Het is voor op een 400D.
Prime of [tele-]zoom?

Heb mijn zwager onlangs een Sigma 17-50 iF EX DC f2.8/Canon EF 70-200 f2.8 L USM combi aangesmeerd. Hij blij, mijn zusje wat minder...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » wo nov 11, 2009 8:32 pm

Dennis Katinas schreef:Sta op het punt mijn 17-55mm 2.8 terug te sturen voor service, maar als dit zolang duur koop ik eerst wel ff een andere ofzo en verkoop mijn oude wel door als die terug komt... pfff, erg lang!
Heeft Nikon geen speciaal programma voor pro users, zoiets als het CPS van Canon.
Dan kan je gewoon op je reparatie wachten in 99% van de gevallen.

Edit; dat hebben ze idd en heet NPS, gewoon gratis even inschrijven en binnen 48 uur zijn je spullen geserviced.

dussssssss©
DE site

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » wo nov 11, 2009 10:40 pm

willem12 schreef: Heb je de loterij gewonnen ? Briljante zin: "Ik zoek iets leuks om erbij te kopen 8) 8)".
Waarom lichtsterk? Je bent de koning van de meetrekkers !!
Thanks, maar mee trekken met weinig licht is weer wat lastiger.
willem12 schreef: Genoeg gekheid: leen eens een 70-200 f2.8 of een f4 als budget toch niet onbeperkt is. Er gaat een wereld voor je open.
lc4 schreef: Prime of [tele-]zoom?
Het budget is (helaas) niet onbeperkt :) Laatst wel een prime geleend, was even wennen, maar ging opzich wel. Zal eens kijken of ik ergens zo'n zoom kan lenen om te proberen.
- Een starre vork is nooit een upgrade -

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 12, 2009 8:22 am

MavErik schreef: Thanks, maar mee trekken met weinig licht is weer wat lastiger.
Hoezo? Als je meetrekt heb je vaak een zowiezo al een langere tijd omdat je beweging wilt......dan is weinig licht alleen maar een voordeel anders zit je al snel aan grote diafragmanummers met alle nadelen van dien.
Kwalitatief goede(doen eigenlijk niet onder voor L lenzen) lichtsterke objectieven zijn:
50 1.4
28 1.8
85 1.8

dussssssss©
DE site

TomG

Bericht door TomG » do nov 12, 2009 6:47 pm

Tja die 50mm 1.8 van canon blijft een hoop plastic. Verbazingwekkend goed voor de prijs, maar blijft toch wat jammer als je hem vast hebt.
Als je dan toch een stap beter neemt zou ik eerder de 50mm 1.4 van Sigma pakken dan die van canon. Groter en zwaarder maar ook een stuk degelijker.
http://www.photozone.de/canon-eos/392-sigma_50_14_canon

70-200 f4 zou ik zeggen, maar is natuurlijk vooral afhankelijk wat je wil gaan doen, maar dat biedt het meeste "uitbreiding".

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do nov 12, 2009 7:24 pm

TomG schreef:Tja die 50mm 1.8 van canon blijft een hoop plastic. Verbazingwekkend goed voor de prijs, maar blijft toch wat jammer als je hem vast hebt.
Wat een drogreden zeg. Je zegt zelf, verbazingwekkend goed voor de prijs! Het kan mij niets schelen, ook al was dat ding van hout. Prijs kwaliteit verhouding van die dingen (ook de Nikon variant) is werkelijk geweldig. De kwaliteit is zelfs (naar mijn bescheiden mening) uitmuntend.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 12, 2009 7:25 pm

TomG schreef: Als je dan toch een stap beter neemt zou ik eerder de 50mm 1.4 van Sigma pakken dan die van canon. Groter en zwaarder.
Dat lijken mij nou typisch argumenten om deze lens juist niet te kopen.........
Vergeet daarbij de meerprijs van 60 euro niet en de veelgehoorde klacht dat de Sigma het niet zo nauw neemt wat focussen betreft.......

dusssssssss©
DE site

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 12, 2009 7:27 pm

Nadeel van de 1.8 Canon versie(geen ervaring met Nikon) is dat je niet handmatig scherp kunt stellen en dat er geen USM motor inzit.

dussssssss©
DE site

TomG

Bericht door TomG » do nov 12, 2009 8:03 pm

Arnetteman schreef:Wat een drogreden zeg. Je zegt zelf, verbazingwekkend goed voor de prijs! Het kan mij niets schelen, ook al was dat ding van hout. Prijs kwaliteit verhouding van die dingen (ook de Nikon variant) is werkelijk geweldig. De kwaliteit is zelfs (naar mijn bescheiden mening) uitmuntend.
Beeld kwaliteit is zeker niks mis mee, bouw kwaliteit echter is gewoon weg slecht.
En dat kan een prima reden om naar een betere model te stappen, of je dat het geld waard is, dat is een heel ander punt.
BOSS schreef: Dat lijken mij nou typisch argumenten om deze lens juist niet te kopen.........
Vergeet daarbij de meerprijs van 60 euro niet en de veelgehoorde klacht dat de Sigma het niet zo nauw neemt wat focussen betreft.......
Groter en zwaarder zijn ook een nadeel, maar degelijker is een groot voordeel
blijft een afweging, maar ik zou of voor de 1.8 van canon gaan of voor de 1.4 van sigma. De 1.4 van canon zit daar eigenlijk tussen en is net niks naar mijn idee.

Zelf gekozen voor de 1.8 van canon en ik erger me wel is aan het plastic geheel. Vriend van me heeft een sigma 1.4 en dat voelt stukken beter aan. Mij was het echter niet het extra geld waard, maar ik vind het wel een betere optie dan de canon 1.4

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 12, 2009 8:19 pm

TomG schreef:
Arnetteman schreef:Wat een drogreden zeg. Je zegt zelf, verbazingwekkend goed voor de prijs! Het kan mij niets schelen, ook al was dat ding van hout. Prijs kwaliteit verhouding van die dingen (ook de Nikon variant) is werkelijk geweldig. De kwaliteit is zelfs (naar mijn bescheiden mening) uitmuntend.
Beeld kwaliteit is zeker niks mis mee, bouw kwaliteit echter is gewoon weg slecht.
En dat kan een prima reden om naar een betere model te stappen, of je dat het geld waard is, dat is een heel ander punt.
BOSS schreef: Dat lijken mij nou typisch argumenten om deze lens juist niet te kopen.........
Groter en zwaarder zijn ook een nadeel, maar degelijker is een groot voordeel
blijft een afweging, maar ik zou of voor de 1.8 van canon gaan of voor de 1.4 van sigma. De 1.4 van canon zit daar eigenlijk tussen en is net niks naar mijn idee.

Zelf gekozen voor de 1.8 van canon en ik erger me wel is aan het plastic geheel. Vriend van me heeft een sigma 1.4 en dat voelt stukken beter aan. Mij was het echter niet het extra geld waard, maar ik vind het wel een betere optie dan de canon 1.4
Ik begrijp dat jij je lenzen waardeert op looks, formaat & gewicht waarbij groter beter is...............

Als ik even snel Google op die Sigma en de eerste 2 reviews berichten(excl. die van jezelf) over AF problemen dan heb ik al gegeten en gedronken. Dit is nl. niet de eerste keer dat Sigma die problemen heeft....ik had ooit een 28-70/2.8 van Sigma die dat ook had.

Voor mij iig nooit meer 2nd party lenses.

dusssssssssss©
DE site

TomG

Bericht door TomG » do nov 12, 2009 8:42 pm

BOSS schreef: Ik begrijp dat jij je lenzen waardeert op looks, formaat & gewicht waarbij groter beter is...............

Als ik even snel Google op die Sigma en de eerste 2 reviews berichten(excl. die van jezelf) over AF problemen dan heb ik al gegeten en gedronken. Dit is nl. niet de eerste keer dat Sigma die problemen heeft....ik had ooit een 28-70/2.8 van Sigma die dat ook had.

Zal het nog is herhalen, vind grote en gewicht een nadeel, maar stevigheid, spelingsvrij en soepele bediening een voordeel. Maar misschien dat jij speling in je lens prettig vindt?

AF problemen zijn inderdaad niet grappig. Die vriend van me heeft er geen problemen mee. Of dat mazzel is of dat het wel mee valt met die AF problemen is lastig in te schatten, maar het maakt het wel een risico.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 12, 2009 9:08 pm

TomG schreef:
BOSS schreef: Ik begrijp dat jij je lenzen waardeert op looks, formaat & gewicht waarbij groter beter is...............

Zal het nog is herhalen, vind grote en gewicht een nadeel, maar stevigheid, spelingsvrij en soepele bediening een voordeel. Maar misschien dat jij speling in je lens prettig vindt?
.
Net als in mijn lagers vind ik ook in mijn lenzen speling niet prettig.....daarom heb ik juist gekozen voor de Canon 1.4 en niet de plastic 1.8. Ook is AF nauwkeurigheid natuurlijk wel enigzins belangrijk, ook daarom koos ik de Canon 1.4 en niet de Sigma.

dussssssss©
DE site

Roel@dTb
Contacteer:

Bericht door Roel@dTb » za nov 14, 2009 1:41 pm

Had ff een vraagje, er bestaan toch vast wel van die (goedkope) fish-eye opzetstukjes voor op een normale kitlens van een DLSR? Zo ja, hoe noem je die dan en zijn er ook die nog een beetje goede kwaliteit hebben?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » za nov 14, 2009 4:31 pm

Lensbaby, en de kwaliteit lijkt mij ruk

dusssssssss©
DE site

willem12

Foto Bekkenk in AD

Bericht door willem12 » ma nov 23, 2009 11:30 am

Afbeelding

Het goede nieuws is natuurlijk dat Ramses Bekkenk in het AD staat.
Het slechte nieuws is de imho dramatische foto van ProShots rerwijl ik weet dat bijv BOSS veeel betere heeft.....valt daar iets aan te doen??? Springt het zand omhoog of rijdt hij door een zwerm muggen ??

Zelfs de vader van het teamgenootje van mijn dochter, met wie ik zaterdags de hockeywedstrijden fotografeer en die zich op zondag vermomd als Sportplaat.nl weet nog een betere plaat te maken. Nog twee seconden wachten, afdrukken en hij kan zo in het AD......
Afbeelding

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » ma nov 23, 2009 1:21 pm

tsja, dat krijg je als het niets mag kosten, dan duikt men het archief in en cropped men een "portret" uit een overzichtsfoto van een andere evenement.

lang leve de digitale revolutie

dussssssssss©
DE site

Eddy_the_Eagle

Bericht door Eddy_the_Eagle » ma nov 23, 2009 3:16 pm

BOSS schreef:Nadeel van de 1.8 Canon versie(geen ervaring met Nikon) is dat je niet handmatig scherp kunt stellen en dat er geen USM motor inzit.

dussssssss©
Grappig, die van mij kan wel handmatig scherpstellen... al is het niet makkelijk

Plaats reactie