welke remmen?
Moderator:Beheerders
Je kan remmen idd pas echt testen wanneer je 10 minuten aan het afdalen bent in een of ander berglandschap, maar voor Wb enz zal Hayes zeker goed genoeg zijn! Zelf rij ik al 1.5 jaar met Fomula Oro K24 en ben daar echt heel tevreden van, altijd kracht zelfs in regen en als schijven sissen van de modder + warmte!
P.S. als je in 28 dagen park maar 1 keer remblokken moet vervangen dan rij je wel erg hard (kuch kuch) !
groeten
P.S. als je in 28 dagen park maar 1 keer remblokken moet vervangen dan rij je wel erg hard (kuch kuch) !
groeten
DDC represent
voor 1 keer moet ik Christiaan gelijk geven.
Je mag van Shimano zeggen wat je wil, maar prijs kwaliteit zijn hun remmen onvoorstelbaar goed.
Ik heb dit voorjaar de nieuwe Saint 4 pots gekocht (na 5 jaar met XT 4pots te rijden, ze werke nog steeds prima trouwens) en die zijn fenomenaal. In die mate dat ik na een dag rooie en zwarte DH's in frankrijk écht minder moe ben in m'n armen. Prima af te stellen, zeer neuwkeurig te moduleren, krachtig als een aambeeld, en de standaard remblokjes gaan opvallend lang mee. Je doet ermee wat je wil, maar hier kan je niet fout mee gaan. Alles wat belangrijk is aan een rem is er subliem aan.
Maar waarschijnlijk zijn die weer niet blingbling genoeg voor DP. Goed moet t niet zijn, wel opvallend.
Je mag van Shimano zeggen wat je wil, maar prijs kwaliteit zijn hun remmen onvoorstelbaar goed.
Ik heb dit voorjaar de nieuwe Saint 4 pots gekocht (na 5 jaar met XT 4pots te rijden, ze werke nog steeds prima trouwens) en die zijn fenomenaal. In die mate dat ik na een dag rooie en zwarte DH's in frankrijk écht minder moe ben in m'n armen. Prima af te stellen, zeer neuwkeurig te moduleren, krachtig als een aambeeld, en de standaard remblokjes gaan opvallend lang mee. Je doet ermee wat je wil, maar hier kan je niet fout mee gaan. Alles wat belangrijk is aan een rem is er subliem aan.
Maar waarschijnlijk zijn die weer niet blingbling genoeg voor DP. Goed moet t niet zijn, wel opvallend.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
- Jean-Pierre
edit : Ik weet wel, menigen verschillen. Want wat jij nu opnoemt, heeft de Stroker Ace wel!thomasmb schreef:Heb zelf 3 sets hayes 9 + hayes stroker trails gehad.Stillridingbmx schreef:Argumenteer dat is ?thomasmb schreef: Hayes is helemaal poep en mag je ver ver ver uit de buurt van je fiets houden.
Ik heb een hele tijd met Hayes stroker Ace gereden.
Belachelijk veel remkracht, in het begin was doseren moeilijk maar ook dat is onder de knie te krijgen. Vond het echt top remmen!
Tis een aan of af schakelaar , doseren gaat echt voor geen reet met die dingen in vergelijking met Avid.
Hun remkracht stelt al helemaal niets voor en laat staan het warmlopen van die remmen.
En in Winterberg kan je echt geen rem testen hoor
Rij eer maar eens 3 weken in de alpen men Hayes en dan spreken we noggis.
Grtz
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre op di nov 24, 2009 12:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb ook de saints, power genoeg, maar de helft van het instelbereik is onbruikbaar en de vorm en feeling van de remhendels vallen me eigenlijk ook tegen..De Jean schreef:voor 1 keer moet ik Christiaan gelijk geven.
Er is voor mij maar 1 instelling bruikbaar, en dat is hendels zo ver mogelijk en drukpunt zo snel mogelijk.
bij mij staan ze vrij dicht en het drukpunt op pakweg een derde vanuit snel. Voor mij werkt dat neig goed.hubertje schreef: Ik heb ook de saints, power genoeg, maar de helft van het instelbereik is onbruikbaar en de vorm en feeling van de remhendels vallen me eigenlijk ook tegen..
Er is voor mij maar 1 instelling bruikbaar, en dat is hendels zo ver mogelijk en drukpunt zo snel mogelijk.
you don't stop playing because you get old, you get old because you stop playing
nope.hubertje schreef:echt raar.. Heb jij grote handen?
Door de hendel dichter bij m'n stuur te zetten heb ik t gevoel dat het minder moeite kost om mn stuur vast te houden als t efkes een beetje wilder wordt. Omdat de hendel nogal kortbij staat is m'n 'modulatieslag' (tussen aanraken en vol dicht) ook nogal kort, maar niet zwartwit. Naarmate je handen meer vermoeid geraken (of je hoofd) word je minder precies in t remmen, en als er dus een beetje slag op zit ,kan je na 10 runs nog steeds okee precies blijven.
Maar that's just me.
Daar kan ik je geen gelijk in geven Chris. Ik rij nu een aantal jaar met (verschillende) Juicy's. Het fijne van die dingen is dat remmen weinig inspanning kost. En wie remt dr trouwens alsie ondersteboven is!!!Christiaan schreef:
avid is rommel, bike op de kop en je moet gelijk ontluchten, ook niet erg krachtig, de Juicy 7 dan, Code gelukkig nooit hoeven proberen!
Zondagsrijder
-
net bij bike components.de een hope tech 4 compleet gekocht! maar begin gewoon lekker met hayes, upgrade daarna gewoon als je wat verder bent(technisch) zelf ook begonnen met hayes, jaren plezier van gehad en niet kapot te krijgen. toen op dit forum een setje hope m4 gekocht van een zeer vriendelijke belg voor 200 euro. en nu over gestapt op tech4. laat maar weten wat het geworden is.
Jah, zou ik ook best willen, maar als ik ze beide ongeveer halfweg zet, trek ik de hendels al tegen het stuur zonder remmenDe Jean schreef:nope.hubertje schreef:echt raar.. Heb jij grote handen?
Door de hendel dichter bij m'n stuur te zetten heb ik t gevoel dat het minder moeite kost om mn stuur vast te houden als t efkes een beetje wilder wordt. Omdat de hendel nogal kortbij staat is m'n 'modulatieslag' (tussen aanraken en vol dicht) ook nogal kort, maar niet zwartwit. Naarmate je handen meer vermoeid geraken (of je hoofd) word je minder precies in t remmen, en als er dus een beetje slag op zit ,kan je na 10 runs nog steeds okee precies blijven.
Maar that's just me.

Ik heb ook al een tijdje Hayes Stroker Carbons (=trail), en het zijn absoluut geen "aan/uit" remmen. In het begin miste ik zelfs een beetje de mogelijkheid om mezelf over het stuur te lanceren uit onoplettendheid.
Toen ik echter de Ardennes Trophy reed kreeg ik pas echt een glimlach op mijn gezicht
Met mijn 160mm schijven en 90kg gewicht een kwartiertje hard naar beneden scheuren, en geen enkele "fading" en volledig voorspelbaar remgedrag. Thuisgekomen vond iemand dat mijn schijven er wel erg "blauw" uitzagen... zegt genoeg lijkt me zo!
Ik heb wel gehoord dat veel mensen (erg) slechte ervaringen hebben gehad met de El Camino's, in dezelfde tijd als het zusterbedrijf Manitou ook veel problemen had met kwaliteitcontrole. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat ze hard aan een comeback aan het werken zijn vanaf 2008, en dat ze nu weer zeker schouder aan schouder kunnen staan met de huidige populaire merken.
Eerlijk gezegd zou ik toch iets liever Hope X2 of Formula R1 remmen hebben, wegens hun lichte gewicht gekoppeld aan een goede naam, maarja.... it's all about the (lack of) benjamins...
Met dit verhaal wil ik natuurlijk benadrukken dat Hayes niet "k*t" is, en je de Ace zeker moet overwegen...
Toen ik echter de Ardennes Trophy reed kreeg ik pas echt een glimlach op mijn gezicht

Ik heb wel gehoord dat veel mensen (erg) slechte ervaringen hebben gehad met de El Camino's, in dezelfde tijd als het zusterbedrijf Manitou ook veel problemen had met kwaliteitcontrole. Desondanks ben ik ervan overtuigd dat ze hard aan een comeback aan het werken zijn vanaf 2008, en dat ze nu weer zeker schouder aan schouder kunnen staan met de huidige populaire merken.
Eerlijk gezegd zou ik toch iets liever Hope X2 of Formula R1 remmen hebben, wegens hun lichte gewicht gekoppeld aan een goede naam, maarja.... it's all about the (lack of) benjamins...
Met dit verhaal wil ik natuurlijk benadrukken dat Hayes niet "k*t" is, en je de Ace zeker moet overwegen...
Dus deze Avid Elixir zijn aan te raden voor te freeriden?
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=40208
Moeten op een Coilair 2009 komen.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=40208
Moeten op een Coilair 2009 komen.

--You are never too old to freeride-- www.team-solid.nl
--Coilair Supreme Rulezz--
--Coilair Supreme Rulezz--