He 29ers, ik kan voor 70 eutjes een beone axigon scoren voor 29 inch wielen, is dat wat? of is een on one inbred voor 170 beter om te beginnen met 29 inch wielen?
graag jullie onderbouwde mening, voor de staal/alu discussie het moet een bike worden om hard mee te rijden..
be one axigon
Moderators:JJ, Beheerders
Re: be one axigon
de lynx schreef:He 29ers, ik kan voor 70 eutjes een beone axigon scoren voor 29 inch wielen, is dat wat? of is een on one inbred voor 170 beter om te beginnen met 29 inch wielen?
graag jullie onderbouwde mening, voor de staal/alu discussie het moet een bike worden om hard mee te rijden..
Hard rijden kan op elke fiets...
De OnOne is qua geometrie vrij lang. De BeOne daarentegen is, zover ik me nog herinner, erg kort. De eerste 29ers van BeOne, uit de tijd dat de merknaam nog niet onder Blomson viel, waren dat sowieso. Afgaande op wat ik zo links en rechts nog aan geo data van die Axigon gegoogled krijg, is die ook nog vrij kort.
In dat geval zou ik zeker opteren voor de OnOne. Bij OnOne is veel aandacht besteed aan het geometrie verhaal, niet daarmee zeggende dat dat bij BeOne niet is gedaan (kan ik nl. nergens op baseren), maar van de OnOne's zijn er volgens mij toch wel een pak meer verkocht en is het daarmee een breed bewezen product waar volgens mij weinig negatieve feedback over te vinden valt.
Extreem kort.
Hybride met brede banden.
BeOne was echt full of shot toen ze hiermee op de markt kwamen. 14 prototyps...Amerikaanse testrijders...totaal getunede geometrie...maar wat ze aanboden waren hybrides met 2.1" banden en geveerde zadelpennen.
Dat gezegd,
Ik heb gezocht naar 53cm Axigons om als kromstuur monstercrosser op te bouwen. Hoog genoeg, extreem kort, flinke balhoofdbuis, gebouwd om een lange 29" vork.
Als high performance 29" vrij achterlijk, maar als crosser met dikke banden en stabiel stuurgedrag en alle dikkebandenvoordelen...best wel interessant. Maar die lak en logo's moeten eraf natuurlijk.
Hybride met brede banden.
BeOne was echt full of shot toen ze hiermee op de markt kwamen. 14 prototyps...Amerikaanse testrijders...totaal getunede geometrie...maar wat ze aanboden waren hybrides met 2.1" banden en geveerde zadelpennen.
Dat gezegd,
Ik heb gezocht naar 53cm Axigons om als kromstuur monstercrosser op te bouwen. Hoog genoeg, extreem kort, flinke balhoofdbuis, gebouwd om een lange 29" vork.
Als high performance 29" vrij achterlijk, maar als crosser met dikke banden en stabiel stuurgedrag en alle dikkebandenvoordelen...best wel interessant. Maar die lak en logo's moeten eraf natuurlijk.
Cloxxki, je hebt ze nu gevonden:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=19292
Hoe kort is is kort eigenlijk? Als zo'n 21" frame 60cm lang is (eff bovenbuis) is het wel wat voor me!
Hoe kort is is kort eigenlijk? Als zo'n 21" frame 60cm lang is (eff bovenbuis) is het wel wat voor me!

Zijn ze nog niet van die krengen af?Perik schreef:Cloxxki, je hebt ze nu gevonden:

Shit, deze keer heeft hij wel V-brake nokken. Daarom heb ik eerder niet toegehapt.
Het is eerder 575 of 580, als ik het goed herinner. Kon zijn dat BeOne er zo eentje was die vond dat je de bovenbuis LANGS de buis moest meten. Dat pakt heel interessant uit bij 29"ers.
Jammer dat ik niet meer aan fietsenknutselen doe. Woodchipper stuur erop, en klaar!
Zucht.