Pace RC29 vs Niner Carbon
Moderators:JJ, Beheerders
Kan iemand toelichten wat het verschil in rijgedrag zou zijn tussen een Pace RC29 (AC 465mm, rake ??mm) en een Niner Carbonvork (AC 470mm, rake 45mm)?
Ik heb nu een Pace in bruikleen van JJ terwijl ik wacht op mijn Niner Carbon vork (die ergens begin feb. zou komen).
Ik heb nu een Pace in bruikleen van JJ terwijl ik wacht op mijn Niner Carbon vork (die ergens begin feb. zou komen).
Verwacht geen grote verschillen. Een paar mm in AC lengte merk je nog niet meteen. Je voorband 0,1 bar minder hard oppompen geeft het zelfde effect...
Rake is iets meer gevoelig. En aangezien die van de pace onbekend is... (volgens mij vergelijkbaar met de 26" versies? rond de 43 mm?)..
Denk wel dat de Niner iets stijver zal zijn verder zul je niet veel merken! Maargoed je hebt hem toch al besteld, dus dat maakt dan eigelijk ook niet uit
Rake is iets meer gevoelig. En aangezien die van de pace onbekend is... (volgens mij vergelijkbaar met de 26" versies? rond de 43 mm?)..
Denk wel dat de Niner iets stijver zal zijn verder zul je niet veel merken! Maargoed je hebt hem toch al besteld, dus dat maakt dan eigelijk ook niet uit

- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Volgens de theorie krijg je een minder steile balhoofdhoek, en samen met de grotere rake van de fork een iets kleinere trail.
Dat zou betekenen een stabielere fiets bij hoge snelheid met een wiel die wat grager om wil vallen, dus wil hij ondanks de grotere stabiliteit toch graag de bocht om.
De een merkt dat meteen, de ander heeft geen idee dat er iets veranderd is..
JJ
Dat zou betekenen een stabielere fiets bij hoge snelheid met een wiel die wat grager om wil vallen, dus wil hij ondanks de grotere stabiliteit toch graag de bocht om.
De een merkt dat meteen, de ander heeft geen idee dat er iets veranderd is..
JJ
Laatst gewijzigd door JJ op do jan 28, 2010 8:31 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Het verschil in vorkhoogte is denk ik inderdaad verwaarloosbaar. De rake is mijn grootste zorg ,nou ja zorg, ben eerder benieuwd dan bezorgd.
Het zal iets worden met the proof, pudding en eating zekers...
Het verschil tussen de Pace en een On-One Carbon op de One 9 van een maat is toch wel voelbaar. De rake van de On One is dan ook meteen 47mm tov de relatief kleine rake van de Pace.
Het zal iets worden met the proof, pudding en eating zekers...
Het verschil tussen de Pace en een On-One Carbon op de One 9 van een maat is toch wel voelbaar. De rake van de On One is dan ook meteen 47mm tov de relatief kleine rake van de Pace.
-
- Berichten:132
- Lid geworden op:zo feb 17, 2008 6:36 pm
- Locatie:ede
Zelfde maat zelfs (L), zelfde stuurpen lengte (90mm), zelfde stuurhoogte (ene met negatieve pen en rizer, andere met spacer, 0° en flat bar).
Maar ja alles went (behalve ne vent), dus nu maar hopen dat de vorkjes snel bij JJ aankomen...
Wat me vooral opvalt aan de pace is de enorme (zelfs zichtbare) flex in die vork, op zich wel comfortabel. Ik denk dat daar nog het grooyste verschil in zal zitten.
PS 1000maal dank aan JJ om een vork te lenen in de tussentijd, service!
Maar ja alles went (behalve ne vent), dus nu maar hopen dat de vorkjes snel bij JJ aankomen...
Wat me vooral opvalt aan de pace is de enorme (zelfs zichtbare) flex in die vork, op zich wel comfortabel. Ik denk dat daar nog het grooyste verschil in zal zitten.
PS 1000maal dank aan JJ om een vork te lenen in de tussentijd, service!
Yup, de Niner vork voelt stukken stijver aan (is ook wel te verwachten als je de vorm bekijkt).pieterp schreef:Wat me vooral opvalt aan de pace is de enorme (zelfs zichtbare) flex in die vork, op zich wel comfortabel. Ik denk dat daar nog het grooyste verschil in zal zitten.
De Pace is daarentegen dan weer wat comfortabeler / ietsje minder star..