Wie was hier de idioot?

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
fucalot
Wie was hier de idioot?

Bericht door fucalot » za jan 30, 2010 1:27 am

Kleine opiniepeiling:

Kleine schets van de situatie, persoon A(ik dus) verkoopt iets aan persoon B, persoon B meldt aan persoon A dat de overschrijving gedaan is
Persoon A moet toch bij de post zijn dus vraagt bevestiging aan B of de overschrijving ok is, zodat A pakket in 1 keer mee op de post kan doen (scheelt hem een ritje).
Alles goed en wel, maar dan krijg ik dit:

Pakketje is net gearriveerd!
Geld nog niet binnen?
ik ry nu gelijk naar de bank kijken hoe het zit met die overboeking
Ze vertelde me dat het uiterlijk 3 dagen zou duren
Je hoort zo nog van me !

Groet,

persoon B

Dit is het laatste wat ik van hem vernomen heb(21 januari), en geld is dus nog niet binnen.

Nu dus mijn punt, het is een ritje van 50km voor een bedrag van 50 euro. Moet ik vriendelijk gaan aanbellen of gewoon gelijk een steen door z'n raam gaan gooien.
Ik die dacht dat het hier een kleine hechte gemeenschap was. Van zoiets kan ik echt rotten.

Graag jullie mening, ben ik echt te goedgelovig?

Trekrules

Bericht door Trekrules » za jan 30, 2010 2:15 am

Ja je bent zelf de mist in gegaan gezien de meesten wel eerst op hun bank rekening gaan kijken voordat iets op de post gaat,nu heb je gewoon iets gratis verkocht aan iemand die zonder enige rooie cent ermee weg komt.

Als ik jouw was zou ik gewoon per direct naar die persoon gaan en meteen laten dokken,zo niet dan kun je gewoon het verkochte item weer netjes mee nemen naar huis.Dit soort geintjes wordt nogal veel gedaan door mensen :ban: :x
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

TheBigLjeweetwel

Bericht door TheBigLjeweetwel » za jan 30, 2010 2:21 am

overschrijven van be naar nl of andersom duurt wel 5 dagen. En het opsturen zeker ook wel 5 tot 10 dagen. Ja dus eerst zorgen dat het geld jou kant uit kotm voor je ook maar iets opstuurtm zo ben je er altijd zeker van dat je product niet piespalen is zonder dat je er ooit geld voor ziet.

Maar deed eerst zaken met chmod uit hoegaarden en daar bij duurde het zeker wel 10 dageneer ik het had. Maar dat ligt zeker niet aan hem maar aan de internationale postzending. Net of het fuckling uit Timboektoe moet komen naar het brabantse land. :| :bandana:

Als het dichtbij zou ik zeker heenrijden, en anders moet diegene al jaren rondhangen hier eer ik er zaken mee zou doen. Maar ja er zijn altijd screwups die je hier rotzooi verkopen, en waar je bij aankomst niks aan hebt, om dat het product gewoon te misbruikt is om te gebruiken. Teveel speling en die shit, nou ja dan is er idd iets mis met je gezonde verstand om zoiets aan een medebiker te verkopen hier. Op den duur verkloot je wel de goede verstandhouding hier dan. En als zoiets bekend word, ligt de betreffende verkoper er zo uit, mij inziens.

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jan 30, 2010 9:00 am

Je hebt z'n adres, dus tenzij hij net bezig is met verhuizen zal een bezoek brengen geen haast hebben. Probeer het eerst nogmaals via mail/PB, of even zijn volledige naam invoeren op google om telefoonnummer/hyves/facebook/ICQ te achterhalen. Misschien is het toch allemaal een misverstand... :arms:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

wictor

Bericht door wictor » za jan 30, 2010 9:39 am

Uit eigen ervaring: mensen vullen wel eens een BIC of IBAN nummer verkeerd in. Als dat fout gaat doen sommige banden er een halve eeuw over om dat te communiceren. In mijn geval heeft het bijne 3 weken geduurd tussen de oorspronkelijke verkoop en het moment dat het artikel daadwerkelijk op de post ging.

Maar verder: wacht lekker tot het geld binnen is voor je naar de post loopt. :)

fucalot

Bericht door fucalot » za jan 30, 2010 9:52 am

Idd een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen zeker?
Ik woon redelijk dicht bij de grens met NL, dus als ik een pakket naar de noorderburen stuur, ga ik effe de grens over, heeft veel voordelen.
Maar dat er nog mensen zijn die denken dat ze er zo makkelijk vanaf geraken. Ik geef
hem nog een week om te reageren en dan breng ik hem een verrassingsbezoekje, we zullen wel zien wat het oplevert.

smstrijker

Bericht door smstrijker » za jan 30, 2010 12:11 pm

Ik had laatst hetzelfde, koop een broek, maak het geld over maar ik vul geen adres in bij de betaling. Bank verwerkt het dan dus niet. Broek al wel binnen maar had dus nog niet betaald. Geeft geen lekker gevoel. Gelukkig nu alles voor elkaar.
De berg af is leuk, op is weer een beetje jammer!

fucalot

Bericht door fucalot » za jan 30, 2010 12:51 pm

Ik maak er dus echt geen probleem van om een betaling later te krijgen, zolang het natuurlijk niet over een paar honderd euro gaat.
Vanaf dat je een deal sluit en zeker nadat je zegt dat de overschrijving ok is, ga ik er vanuit dat men zich daaraan houdt. Ik weet dat een overschrijving enkele dagen duurt en ik besef ook dat wachten op je nieuwe aankoop ellendig lang kan duren.
Vandaar dat ik dacht toch een prettige service te leveren, maar ja, bij deze pas ik mijn denkwijze dus maar aan.
En moest er iemand in de buurt van Sint michielsgestel wonen, spread the word that fucalot is on his way... :angelnot:

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » za jan 30, 2010 1:33 pm

fucalot schreef:Ik maak er dus echt geen probleem van om een betaling later te krijgen, zolang het natuurlijk niet over een paar honderd euro gaat.
Vanaf dat je een deal sluit en zeker nadat je zegt dat de overschrijving ok is, ga ik er vanuit dat men zich daaraan houdt. Ik weet dat een overschrijving enkele dagen duurt en ik besef ook dat wachten op je nieuwe aankoop ellendig lang kan duren.
Vandaar dat ik dacht toch een prettige service te leveren, maar ja, bij deze pas ik mijn denkwijze dus maar aan.
En moest er iemand in de buurt van Sint michielsgestel wonen, spread the word that fucalot is on his way... :angelnot:
wictor schreef:Uit eigen ervaring: mensen vullen wel eens een BIC of IBAN nummer verkeerd in. Als dat fout gaat doen sommige banden er een halve eeuw over om dat te communiceren. In mijn geval heeft het bijne 3 weken geduurd....
OK, degene waarover het gaat had natuurlijk wel even mogen reageren op jouw oproepen, maar ga er vooralsnog maar vanuit dat alles wel goed komt... :arms:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

NickFr

Bericht door NickFr » za jan 30, 2010 3:21 pm

Is mij ook gebeurt maar dan in mijn voordeel.

Ik had stickers besteld, en die jongen zou ze opsturen..
Dus ik ze binnen gekregen maar de betaling was nog niet rond.
Denk dat hij vertrouwen in me had want hij had de stickers al opgestuurt terwijl hij het geld nog niet had.

Gelukkig ben ik niet zo'n iemand die t geld niet overmaakt.

Plaats reactie