29" XC Banden
Moderators:JJ, Beheerders
All,
Ben op zoek naar goede allround 29" XC band. Wordt gebruikt op ZTR Arch.
UST?! Ben niet al te licht dus UST sowieso 2.0. Breder dan 2.2 wil ik iig zeker niet gaan rijden.
Iemand ervaring? Do & don't's?
Oz
Ben op zoek naar goede allround 29" XC band. Wordt gebruikt op ZTR Arch.
UST?! Ben niet al te licht dus UST sowieso 2.0. Breder dan 2.2 wil ik iig zeker niet gaan rijden.
Iemand ervaring? Do & don't's?
Oz
Waarom zou je dat willen?Erikje schreef:Als Schwalbe nou eens een NobbyNic zou maken....
Erikje
Racing-Rudolf's hebben toch al grip zat?
Schiet bij mij alleen soms in langzame scherpe bochten iets uit,maar dat is een gebrek van mij en niet van de band.
Ik heb hem voor(2.4) en achter(2.25) met Joe's witstinkspul,werkt goed,nog niet geprobeerd met Stan's velgen.
Ik heb ze om Bontrager Race X-Lite TLR.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
De Nobby Nic is aangekondigt, wanneer precies is onbekend.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Breedte van de band heeft niets IMHO met gewicht van de rijder te maken.
Iemand van 100KG kan ook op 1 1/4 rijden als ie de banden maar hard genoeg oppomt.
Ik zou flow, als je lichter zou zijn de 355, nemen met RR op 2.25 met smurrie. Beste in gewicht en comfort/duurzaamheid
Iemand van 100KG kan ook op 1 1/4 rijden als ie de banden maar hard genoeg oppomt.
Ik zou flow, als je lichter zou zijn de 355, nemen met RR op 2.25 met smurrie. Beste in gewicht en comfort/duurzaamheid
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Heb zelf de Racing Ralph in 2.25 op de ZTR Arch. Ben er al heel de winter mee onderweg. Eigenlijk nog maar weinig 'grip'problemen gehad. De banden rollen heel goed en geven meer dan genoeg comfort om met lage druk onderweg te zijn, ben zelf al tot 1,3kg en iets minder gegaan,
Verder werken ze heel goed met notubesvloeistof.
Verder werken ze heel goed met notubesvloeistof.
Denk zelf dat de allround 29" XC band de Racing Ralph 2.25 is !
Heb verschillende banden;
Geax Barro Race 29 x 2.0
goed weer wedstrijd band met toch veel grip en erg licht !
Grip in natte omstandigheden toch zeer positief ! jammer dat ie niet in 2.2 is.
Slijt wel erg snel.
NoTubes Raven 29 x 2.0
Lekker lichte band, rolt lekker en is lekker rond maar vond hem in de bochten niet zo safe en kwa gewicht maar 50 gram lichter dan mijn Racing Ralph 2.25
Schwalbe Furious Fred 29 x 2.0
Waardeloos te slap te smal en onzeker gevoel. wel erg licht 375 gram en rolt super op de weg !
Schwalbe Racing Ralph 29 x 2.25
Als je voor zekerheid gaat is dit de band, licht 550 gram rolt goed en goed aan de maat. de band als je niet van banden wisselen houd.
Continental Mountain King 29 x 2.4
De alpen band, giga grip en tractie geweldig in regen, modder, sjotter en steen
geeft je super controle en zekerheid.Maar mijn keus in de bergen, 700 gram dat is wel jammer.
Ga er alleen nooit het asfalt mee op helemaal geen asfalt klimmen, je komt niet vooruit ! (maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt)
Ik hoop zo op de Schwalbe Rocket Ron 29 x 2.25 snel op de markt komt !
Heb verschillende banden;
Geax Barro Race 29 x 2.0
goed weer wedstrijd band met toch veel grip en erg licht !
Grip in natte omstandigheden toch zeer positief ! jammer dat ie niet in 2.2 is.
Slijt wel erg snel.
NoTubes Raven 29 x 2.0
Lekker lichte band, rolt lekker en is lekker rond maar vond hem in de bochten niet zo safe en kwa gewicht maar 50 gram lichter dan mijn Racing Ralph 2.25
Schwalbe Furious Fred 29 x 2.0
Waardeloos te slap te smal en onzeker gevoel. wel erg licht 375 gram en rolt super op de weg !
Schwalbe Racing Ralph 29 x 2.25
Als je voor zekerheid gaat is dit de band, licht 550 gram rolt goed en goed aan de maat. de band als je niet van banden wisselen houd.
Continental Mountain King 29 x 2.4
De alpen band, giga grip en tractie geweldig in regen, modder, sjotter en steen
geeft je super controle en zekerheid.Maar mijn keus in de bergen, 700 gram dat is wel jammer.
Ga er alleen nooit het asfalt mee op helemaal geen asfalt klimmen, je komt niet vooruit ! (maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt)
Ik hoop zo op de Schwalbe Rocket Ron 29 x 2.25 snel op de markt komt !
Er schijnt in 2011 een 29er Nobby Nic te komen. Ook een kruising tussen een Race en Mountain King: de X-King. Bron: http://twentynineinches.com/2010/02/21/ ... 10-report/