Hoe overleef ik 150 minuten Singlespeed?
Moderators:JJ, Beheerders
Hey Willem, leuke foto's en dramatische invulling ervan!
En bedankt voor alle aanmoedigingen gedurende de rit! Ik heb helaas maar een paar SSders op de 150 kunnen aanmoedigen, daarna warmrijden enzo. Was al met al een leuk dagje. Het fietsseizoen is weer begonnen!
Wat zag ik oa op m'n SRM:
Duration: 1:15:24 (1:16:55)
Work: 1487 kJ (=+/-1487 calorieën die ik minimaal heb verbrand)
Elevation Gain: 312 m (dus toch zo'n 62 hm per rondje)
Min Max Avg
Power: 0 1174 329 watts
Heart Rate: 110 191 175 bpm
Cadence: 20 183 95 rpm
Speed: 0 44.9 26.7 kph
Pace 1:20 0:00 2:15 min/km
Altitude: -2 29 11 m
Crank Torque:0 142.9 33.0 N-m
Temperature: 7 13 9.9 Celsius
Ofwel: hard gereden voor mijn doen. Ging op zich wel ok. Niet echt een hoge klassering (23ste), maar het veld zat dan ook echt dicht op elkaar in de 75 min. Wil verder beter leren om gebruik te maken van snelle groepjes en m'n bochten wat verbeteren kan ook geen kwaad. Normaal geen probleem, maar met hartslag 180 gaat dat lastiger.
En bedankt voor alle aanmoedigingen gedurende de rit! Ik heb helaas maar een paar SSders op de 150 kunnen aanmoedigen, daarna warmrijden enzo. Was al met al een leuk dagje. Het fietsseizoen is weer begonnen!
Wat zag ik oa op m'n SRM:
Duration: 1:15:24 (1:16:55)
Work: 1487 kJ (=+/-1487 calorieën die ik minimaal heb verbrand)
Elevation Gain: 312 m (dus toch zo'n 62 hm per rondje)
Min Max Avg
Power: 0 1174 329 watts
Heart Rate: 110 191 175 bpm
Cadence: 20 183 95 rpm
Speed: 0 44.9 26.7 kph
Pace 1:20 0:00 2:15 min/km
Altitude: -2 29 11 m
Crank Torque:0 142.9 33.0 N-m
Temperature: 7 13 9.9 Celsius
Ofwel: hard gereden voor mijn doen. Ging op zich wel ok. Niet echt een hoge klassering (23ste), maar het veld zat dan ook echt dicht op elkaar in de 75 min. Wil verder beter leren om gebruik te maken van snelle groepjes en m'n bochten wat verbeteren kan ook geen kwaad. Normaal geen probleem, maar met hartslag 180 gaat dat lastiger.
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Humor is een breed begrip..Steelboy schreef:Mooie foto Willem, goed standpunt en diagonaal!willem12 schreef:![]()
En humor heb je ook nogwillem12 schreef: Nard leest realtime snelheid, wattage, hellingshoek en beurskoersen uit zijn SRM...

Willem: Heb je de foto nog geeditd? Want de bladeren en ondergrond ziet er erg "ingekleurd" uit. Of komt dat door het scherpe licht dat de sensor over de zeik raakt?
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
DankSteelboy schreef: Mooie foto Willem, goed standpunt en diagonaal!

Eerlijkheid gebied te zeggen dat van de +/- 75 shots er een handvol bruikbaar waren. Die 70-200 is heerlijk, de 50mm 1.4 zuigt serieus, alles onscherp, gewoon te langzaam, of je moet gaan pre-focussen.....
Misschien kunnen we nog een keertje op stap gaan bij een volgende DP wedstrijd.
Off-topic:
Dit topic is nu wel 100% gekaapt

Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
-
- Berichten:463
- Lid geworden op:zo jun 01, 2008 4:19 pm
- Locatie:Bennekom
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Als je een uurtje heel relaxed gaat fietsen is dat echt geen probleem hoor!
In mijn geval: even langs de LBS-en, even naar de C1000, op de Dummy!!!
Ik vanavond Pannenkoeken (tja, opa en oma zijn er..) en morgenochtend nog een paar!
JJ
In mijn geval: even langs de LBS-en, even naar de C1000, op de Dummy!!!
Ik vanavond Pannenkoeken (tja, opa en oma zijn er..) en morgenochtend nog een paar!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Ook nog even vergeleken met dit jaar en was bijna hetzelfde!Nard schreef:Hey Willem, leuke foto's en dramatische invulling ervan!
En bedankt voor alle aanmoedigingen gedurende de rit! Ik heb helaas maar een paar SSders op de 150 kunnen aanmoedigen, daarna warmrijden enzo. Was al met al een leuk dagje. Het fietsseizoen is weer begonnen!
Wat zag ik oa op m'n SRM:
Duration: 1:15:24 (1:16:55)
Work: 1487 kJ (=+/-1487 calorieën die ik minimaal heb verbrand)
Elevation Gain: 312 m (dus toch zo'n 62 hm per rondje)
Min Max Avg
Power: 0 1174 329 watts
Heart Rate: 110 191 175 bpm
Cadence: 20 183 95 rpm
Speed: 0 44.9 26.7 kph
Pace 1:20 0:00 2:15 min/km
Altitude: -2 29 11 m
Crank Torque:0 142.9 33.0 N-m
Temperature: 7 13 9.9 Celsius
Ofwel: hard gereden voor mijn doen. Ging op zich wel ok. Niet echt een hoge klassering (23ste), maar het veld zat dan ook echt dicht op elkaar in de 75 min. Wil verder beter leren om gebruik te maken van snelle groepjes en m'n bochten wat verbeteren kan ook geen kwaad. Normaal geen probleem, maar met hartslag 180 gaat dat lastiger.
2 verschillen: De start was veel rustiger en de rit was variabeler. Ofwel: tactische race en veel slimmer gereden door mij. Met evenveel of minder inspanning een veel beter resultaat. Maar, ben ik ook sneller dan vorig jaar?? Dat blijkt niet uit de data.
Te lui...willem12 schreef:Vergelijken doen we met twee kolommen en dan links 2009 en rechts 2010
Had jij met de 75min ook die twee extra platte lusjes erbij ? Die hebben bij de 150min de zaak goed verziekt, singlespeed technisch dan.

75min had de kortste ronde. Ik geloof dat er niet veel vlak inzat.
Duurtraining
Sorry, mijn vraag was niet expliciet 150 minuten Singlespeed gerelateerd. Dus verplaatst, naar een nieuw onderwerp
Laatst gewijzigd door Gijsberg op vr mei 07, 2010 8:26 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Doubt Kills Dreams
Re: Duurtraining
Begin lekker een nieuw ondererp.Gijsberg schreef:Omdat in dit topic er over trainen gediscussieerd word en het misschien interessant is voor de andere lezertjes die ook aan het trainen zijn:
Als je het effect van een duurtraining wilt hebben van, laten we zeggen 4 uur, maar het is omwille van planning niet mogelijk om dit in één blok te doen, hoeveel tijd mag er dan tussen twee blokken van 2 uur zitten? M.a.w.: Is het effect van een duurtraining van 4 uur gelijk aan een training van 2×2 uur met 8 uur er tussen? Ik veronderstel hierin dat die 8 uur niet voldoende is om te herstellen.
Ik ga namelijk naar het werk met de fiets en neem vaak een de-tour op zowel de heen als de terugweg. Of kan ik dan beter aleen 's morgens of 's middags een langere route nemen om duurvermogen te trainen.