Nieuwe doping

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

nonsens

Bericht door nonsens » ma mei 31, 2010 7:12 am

in beide koersen had Cancellara wel een fietswissel.................

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » ma mei 31, 2010 8:29 am

De conclusies uit het 3 pixel filmpje vind ik ook nogal negatief. Het kan idd net zo goed een schakelbeweging geweest zijn en het is ook niet zo dat Cancellara uit het niets komt en Boonen snotje rijdt...

Gevoelsmatig twijfel ik natuurlijk wel. Enerzijds hoop ik dat degene die ons 2 mooie voorjaarsmomenten heeft laten zien, niet de boel aan het flessen is, anderzijds is de techniek allang zover dat een dergelijk systeem niet ondenkbaar is.

Gène

Bericht door Gène » ma mei 31, 2010 8:59 am

Die Cassani is wel goed zeg. Eerst begint hij over Rasmussen en z'n "where-abouts" en nu valt hij Cancellara aan met een electro-motor. Lijkt me dat de goede man een paar cruciale carrière fouten heeft gemaakt: hij had bij de UCI moeten gaan werken of hij had voor Amerikanen moeten gaan werken. Ik denk dat Davide Cassani wel weet waar Bin Laden is.

Neemt niet weg: wat doe je als je de saus op is? Ik bedoel: Cancellara is weggereden van Boonen en moet dan nog best lang solo naar de finish. Lijkt me niet dat het motortje zolang kan blijven werken, uiteindelijk moet de accu leeg zijn. Zeker na een paar versnellingen. Dan heb je toch een extra weerstand om tegen te trappen? Daarbij, dat tandwielsysteem ziet er wel "dik" uit en hoe stevig is dat? Is dat klemsysteem sterk genoeg om de krachten te weerstaan op de in een fiets as die stijf staat van Newtons? Echt stil is trouwens ook niet...
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » ma mei 31, 2010 10:19 am

Gène schreef: Echt stil is trouwens ook niet...
Nog even los van de eigenlijke discussie; dat Gruber systeem is allerminst stil... laat staan in zo'n klankkast als een carbonnen wegframe...

Ik vind het eigenlijk allemaal (alles, het systeem.. maar ook de discussie) wel amusant. :)

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma mei 31, 2010 10:37 am

Gène schreef: Echt stil is trouwens ook niet...
Genoeg toeschouwers langs de kant die over het motorgeluid heen schreeuwen :D
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

BiKeRbOi
Contacteer:

Bericht door BiKeRbOi » ma mei 31, 2010 1:31 pm

cyberhawk schreef:jongens toch..

dat heeft toch niets meer met fietsen te maken ... :?

nou vind ik wielrenne zowiezo al niet.....
Sowieso heeft wielrennen niks meer met fietsen te maken... Wel met wie aan de nieuwste soort doping kan komen om zo onder de tests door te kunnen komen.
Op het moment dat het zover is gekomen dat mensen doping gaan gebruiken en ze het voor het geld doen noem ik het geen fietsen/sport meer, fietsen/sport gaat om de plezier.

Bartacus

Bericht door Bartacus » ma mei 31, 2010 1:45 pm

cyberhawk schreef:Sowieso heeft wielrennen niks meer met fietsen te maken... Wel met wie aan de nieuwste soort doping kan komen om zo onder de tests door te kunnen komen.
Op het moment dat het zover is gekomen dat mensen doping gaan gebruiken en ze het voor het geld doen noem ik het geen fietsen/sport meer, fietsen/sport gaat om de plezier.
En dus heeft wielrennen wel zeker met sport te maken!

Als je eens kijkt naar wielrenners die niet proffesioneel racen, dan valt het allemaal nog wel mee....

Beetje kort door de bocht, lijkt me....

sampers

Bericht door sampers » ma mei 31, 2010 2:43 pm

en toch is het ook mijn reactie, als je al ziet wat die renners nemen die aan kermiskoersen deelnemen, t'is gewoon kwestie van enkele die producten nemen, die net niet toegelaten zijn en de grenzen daartussen zijn ook dun.

anderzijds had ik gemengde gevoelens toen ik over dit onderwerp las, en die heb ik nog steeds. echter vind ik het wel raar dat het net op Cancellara gezegd wordt. in diezelfde uitzending waar ze voor het filmpje van de ronde van vlaanderen uit geknipt hebben werd nog geen minuut later verteld hoe deze Cancellara meer kracht heeft dan andere renners. dat dus tegenwoordig in Watt's uitgedrukt wordt, en volgens mij dan wel getest bij de sportdocters en dergelijke. als nu net deze man die fysiek sterker is dan de andere daarbij genoemd wordt doet mij dat eerder vermoeden aan tegenstanders die het voorstellen.

ik ben zelf geen supporter of tegenstander(wat ik nogal barbaars vind, zoals in het voetbal) maar je ziet in de ronde van Vlaanderen hoe Cancellara gewoon blijft zitten en gewoon zijn tempo blijft aanhouden, in de zin van dat gewoon erg opvallend is, daar waar de rest (Boonen dus) afhaakt.

Zou het ook niet ongelofelijk stom zijn om zoiets te doen als je zowieso al bij de topfavorieten en grootste bedreiging gerekend wordt? en dan nog 2weken op rij,
dead straight to live wrong

alain

Bericht door alain » ma mei 31, 2010 3:15 pm

Op de muur waar Cancellara ervandoor ging zat Boonen met krampen en moest even inhouden.
Dat vertelde Boonen toch in de nabeschouwing op tv.
En iedereen weet dat je de wereldkampioen tijdrijden geen 50 meter moet geven.

fucalot

Bericht door fucalot » di jun 01, 2010 1:46 am

Wat moet Boonen anders vertellen? Is gewoon een uitvluchtje (als ik het zo mag noemen) voor het feit dat ie gewoon niet mee kon op die moment.
Het moet toch pijn doen om iemand zo te zien vertrekken.

dader

Bericht door dader » di jun 01, 2010 8:37 am

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrenn ... lara_motor

Je zou zo'n Cassani toch meteen aanklagen kom eerst eens met echt bewijzen dan met zo'n flut filmpje.

mateis

Bericht door mateis » vr jun 04, 2010 11:23 am

Afbeelding

8) 8)
Mooie actie! Goede reclame voor FFWD en verdere belachelijkmaking van het verhaal-Cancellara, nota bene met hulp van zijn grote tegenstander afgelopen voorjaar.

marten

Bericht door marten » vr jun 04, 2010 11:32 am

mateis schreef: Mooie actie! Goede reclame voor FFWD en verdere belachelijkmaking van het verhaal-Cancellara, nota bene met hulp van zijn grote tegenstander afgelopen voorjaar.
10 jaar geleden doken de eerste berichten over een HPW al op in de duitse nieuwsgroep de.rec.fahrrad. Zou Boonen echt de eerste zijn?
/Marten

bettes

Bericht door bettes » vr jun 04, 2010 11:36 am

Ik hoop dat het een fake is... Er staat namelijk gewoon ouderwets een schrijffout in die tekst.

seams is mooi in een assos koersbroek, maar het ziet er naar uit dat ze 'lijken' bedoelen en dan is het gewoon seems.

Snelle hamsters trouwens als je een wiel dat 70km/h loopt nog eens laat versnellen!

Greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!

wictor

Bericht door wictor » vr jun 04, 2010 12:02 pm

Genetisch gemodificeerde hamsters, maar dat snap je natuurlijk ook wel.

Afbeelding

Wat interessanter is dan alle onzin die in filmpjes ten tafel kwam:

Lefevre roept dat mechanische assistentie erger is dan reguliere doping. Dat is een hele dubieuze (danwel gevaarlijke) nuancering. In mijn ogen geeft dat wel weer aan dat 'de oude garde' toch in de gaten gehouden moet worden...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr jun 04, 2010 12:48 pm

wictor schreef: Lefevre roept dat mechanische assistentie erger is dan reguliere doping. Dat is een hele dubieuze (danwel gevaarlijke) nuancering. In mijn ogen geeft dat wel weer aan dat 'de oude garde' toch in de gaten gehouden moet worden...
De tijd dat elke ex-renner met enige notabele overwinningen op zijn naam per definitie heilig mag worden verklaart, is wat mij betreft al lang over...

marten

Bericht door marten » vr jun 04, 2010 1:19 pm

wictor schreef: Lefevre roept dat mechanische assistentie erger is dan reguliere doping.
Kennelijk kent hij het reglement niet, want meer dan schrappen uit de uitslag / verlaten van de wedstrijd staat er niet voor.

En ik heb nog nooit een ploegleider meegemaakt die niet op het gas trapt als de mekanieker het 'schroefje onder het zadel aandraait'.
:D
/Marten

wictor

Bericht door wictor » vr jun 04, 2010 1:25 pm

Wuhahahaha - idd.

mateis

Bericht door mateis » vr jun 04, 2010 3:45 pm

bettes schreef:Ik hoop dat het een fake is... Er staat namelijk gewoon ouderwets een schrijffout in die tekst.
Meer dan een, ook nog. :lol: Geschreven tekst en de fietsindustrie, we wisten toch al langer dat dat een gedwongen huwelijk is?

Het punt dat Wictor aanhaalt viel me inderdaad ook op. Check in dat verband ook nog even de hele vloot aan reacties vanuit Spanje op de schorsing van Valverde...
:ban:

Plaats reactie