Tja, weer een beginner.

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Trex450
Tja, weer een beginner.

Bericht door Trex450 » do jun 17, 2010 8:05 pm

Hallo.

Ben een beginner en wil graag beginnen met downhill.

We gaan dit jaar (net zoals altijd) naar Oostenrijk en ben daarom opzoek naar een downhill bike.

Ben zelf 1.90 en 15jaar heb een budget van 500,- (zal dus wel meer richting het 2de handse moeten gaan.

Nou mijn vraag : wat zijn merken/ types waar ik het best naar kan kijken? Niet dat ik Straks iets koop waar ik spijt van krijg,

Heb zelf al gekeken naar een gaint X4. is dit iets?

Mvg,

Wildstuff

Re: Tja, weer een beginner.

Bericht door Wildstuff » do jun 17, 2010 8:20 pm

Trex450 schreef:Hallo.

Ben een beginner en wil graag beginnen met downhill.

We gaan dit jaar (net zoals altijd) naar Oostenrijk en ben daarom opzoek naar een downhill bike.

Ben zelf 1.90 en 15jaar heb een budget van 500,- (zal dus wel meer richting het 2de handse moeten gaan.

Nou mijn vraag : wat zijn merken/ types waar ik het best naar kan kijken? Niet dat ik Straks iets koop waar ik spijt van krijg,

Heb zelf al gekeken naar een gaint X4. is dit iets?

Mvg,
Als je begint met downhillen zou ik eerder naar een 2dehand bike kijken want voor 500 euro denk ik niet dat je een nieuwe bike kunt vinden. kijk eens dirty pages bij 2dehands.

Ik he er ook nog een staan maar die is iets boven je budget hij mag weg voor 820.
intresse vraag foto's. axelnys@skynet.be

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » zo jun 20, 2010 8:55 am

Een echt goede downhill zal moeilijk zijn te vinden voor 500 euro,maar aangezien je een beginner bent zul je toch niet gelijk het neusje van de zalm moeten aan gaan schaffen.Ga eens op zoek naar een Kona( Coiler 2005 of 2006 liggen rond de 500 euro of lager)of een Stinky( meer echt downhill,maar duurder)Heb zelf voor mijn huidige fiets een Coiler gehad en altijd veel plezier van gehad,maar voor Downhill niet geschikt( in standaard uitvoering)Succes met je zoektocht en alvast een prettig verblijf toegewenst in oosterijk... 8)
Intense Uzzi Vpx

thomasmb
Contacteer:

Bericht door thomasmb » zo jun 20, 2010 1:36 pm

K'vrees ervoor dat ge amper een goede 2de hands hardtail voor dat geld gaat vinden , laat staan een fully.
Huur een fiets in Oostenrijk en spaar lekker door zou'k zeggen.
Monsieur velo: MTB speciaalzaak
KONA - ORBEA - Moustache - Giant

www.monsieur-velo.be

Trex450

Bericht door Trex450 » zo jun 20, 2010 4:55 pm

luv 2 ride schreef:Een echt goede downhill zal moeilijk zijn te vinden voor 500 euro,maar aangezien je een beginner bent zul je toch niet gelijk het neusje van de zalm moeten aan gaan schaffen.Ga eens op zoek naar een Kona( Coiler 2005 of 2006 liggen rond de 500 euro of lager)of een Stinky( meer echt downhill,maar duurder)Heb zelf voor mijn huidige fiets een Coiler gehad en altijd veel plezier van gehad,maar voor Downhill niet geschikt( in standaard uitvoering)Succes met je zoektocht en alvast een prettig verblijf toegewenst in oosterijk... 8)

Dankje, dat is nuttigen informatie. Het verblijf in Oostenrijk moet ook wel lukken hoor :)

Wat zijn eigenlijk dingen waar je echt op kan letten of het van kwaliteit iets is ?

zie bv deze link : http://www.tretwerk.net/Fahrraeder/Moun ... WEISS.html

een beginner als ik kan hier niets aan zien of er iets goed of slecht aan is.

mvg,

merrybike

Bericht door merrybike » zo jun 20, 2010 5:06 pm

Trex450 schreef:
luv 2 ride schreef:Een echt goede downhill zal moeilijk zijn te vinden voor 500 euro,maar aangezien je een beginner bent zul je toch niet gelijk het neusje van de zalm moeten aan gaan schaffen.Ga eens op zoek naar een Kona( Coiler 2005 of 2006 liggen rond de 500 euro of lager)of een Stinky( meer echt downhill,maar duurder)Heb zelf voor mijn huidige fiets een Coiler gehad en altijd veel plezier van gehad,maar voor Downhill niet geschikt( in standaard uitvoering)Succes met je zoektocht en alvast een prettig verblijf toegewenst in oosterijk... 8)

Dankje, dat is nuttigen informatie. Het verblijf in Oostenrijk moet ook wel lukken hoor :)

Wat zijn eigenlijk dingen waar je echt op kan letten of het van kwaliteit iets is ?

zie bv deze link : http://www.tretwerk.net/Fahrraeder/Moun ... WEISS.html

een beginner als ik kan hier niets aan zien of er iets goed of slecht aan is.

mvg,
beter koop je dat niet, als je een downhill fiets met barends hoorntjes dingen ziet, is het sowieso een beetje.. slecht?

Trekrules

Bericht door Trekrules » zo jun 20, 2010 5:16 pm

Ik vrees dat die fiets het niet lang zou vol houden als je hem goed uit laat op een DH track of iets dergelijks wat behoorlijk ruig is.Zou beter verder kijken als ik jouw was.

Waar moet je op letten als iets kwaliteits is,kijk vooral naar de bekendere merken zoals Trek,Specialized en Giant of in die richting.Het zijn vaak fietsen van erg goede kwaliteit en je krijgt ook een frame die daarvoor ontworpen is met de daarbij een goede afmontage.

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » zo jun 20, 2010 6:47 pm

Helaas adverteren vele( wazige) fabrikanten fietsen als zijnde een Downhiller als er volledige vering op zit,ziet er soms mooi uit en als beginner ga je daar gauw de fout mee in.Als je met zon fiets een Dh track zou gaan pakken,beland je echt in het ziekenhuis en die fiets bij het oud ijzer,op Youtube staan filmpjes waarin ze laten zien wat voor zooi dat is,een kleine jump is vaak al voldoende om die fiets in tweeen te delen.Zoals hier ook aangegeven als goede tip,huur even een Bike voor een dag bij een Bikepark,weet je zeker dat je een goede bike meekrijgt en kun je je zonder zorgen gaan wagen aan deze mooie sport,maar bouw het rustig op en ga niet gelijk volop de heuvel af,maar leer eerst de fiets kennen en aanvoelen op wat vlakker terrein....Keep the wheelz rollin and greetz
Intense Uzzi Vpx

Trex450

Bericht door Trex450 » ma jun 21, 2010 4:00 pm

haha, had al zoiets verwacht , is in de Rc modelbouw precies het zelfde, er word veel nagemaakt en aan look's gewerkt maar in werkelijkheid is het niks.

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » ma jun 21, 2010 9:11 pm

Als je dat gevoel hebt ben je al een beetje op de goede weg 8) ,maar wat ik ook veel gedaan heb in mijn beginnersperiode is het merk en type fiets even googlen,meestal als het een goede betreft kun je ook vaak recensies tegen op sites van mountainbikes en kun je al een goed beeld vormen,youtube geeft ook vaak een treffer( typ Kona bikes maar eens of Intense bikes( even reclame maken voor mijn ride :lol: )als het een profesionele bike is staan er bijna altijd filmpjes van op,is ook een goede richtlijn,als ze er in het filmpje flink mee vlammen dan is het ook wel een goede....Succes verder....greetz
Intense Uzzi Vpx

Seth

Bericht door Seth » ma jun 21, 2010 9:59 pm

check dit: http://www.youtube.com/watch?v=bajA4HiJ ... re=related

menig mtb'r zou geen euro over hebben voor een Dh fiets van 10jr geleden, en toen deden de mannen net zoveel als vandaag. Dus met een budget van 500 euro is het wel degelijk mogelijk met deze sport te beginnen!

Het wordt wel even zoeken omdat je ''minder'' keuze zal hebben met kleur, onderdelen etc etc.

Heb je echt hulp nodig met het vinden?

Adze

Bericht door Adze » ma jun 21, 2010 10:42 pm

Seth schreef:check dit: http://www.youtube.com/watch?v=bajA4HiJ ... re=related

menig mtb'r zou geen euro over hebben voor een Dh fiets van 10jr geleden, en toen deden de mannen net zoveel als vandaag. Dus met een budget van 500 euro is het wel degelijk mogelijk met deze sport te beginnen!

Het wordt wel even zoeken omdat je ''minder'' keuze zal hebben met kleur, onderdelen etc etc.

Heb je echt hulp nodig met het vinden?
Da's mijn B1! Vorig jaar gekocht voor 500€ (ondertussen ook dat bedrag uitgegeven aan onderdelen...) en hij rijd nog perfect! De pro's in F-rijk vroegen zich al af of B1 terug was en mijn fiets hun nieuwe model was.

maarre on topic: weet je zeker dat je full downhill wilt gaan rijden? Dan zit je nl wel met met een fiets waar je in NL echt niets mee kan en ik gok dat je ook niet het budget of vervoer hebt om regelmatig naar de bergen te gaan. Is een "all mountain" model niet meer iets voor je? Niet geschikt voor de zwarte piste om grote jumps maar je kan er wel in nederland mee rijden.

greenie

Bericht door greenie » ma jun 21, 2010 11:14 pm

Of een freeride met 160mm single crown.
Met iets extra inspanning kan je al heel wat meer dan met een DHbak alleen; maar kan je ook de alpen mee bestrijden :-)

Seth

Bericht door Seth » ma jun 21, 2010 11:25 pm

terug in '02 gingen we eens 40ish man van dit forum naar Todnau, daar reed er een of andere gek op een canondale super V met headshock, maar reed iedereen stront voor hun ogen. Onderaan de bult verder over de balk springen dan Bas de Bever :shock: ...over veerweg gesproken

trouwens Vet van je B-one joh! Heb je er ook een Xvertcarbon op gezet? :)

on topic, zal morgen eens voor je gaan zoeken, eens kijken wat de mannen hier jou te bieden hebben!

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » di jun 22, 2010 7:45 am

Tja jongens! B1! Dat waren nog eens tijden,heb in een ver verleden nog op een Hyper 2 gereden,toen nog met V-brakes( 8) )was toen echt wel lekker raggen met die bak!Die fiets rijd nu zelfs nog ergens rond.Old-skool materiaal is nog zeker goed voor deze tijd en hou ook mijn ogen open om deze jongen te helpen aan een goede ride.Heb laatst zelfs nog een B1 Woodbumble en een Cannondale Super V met Headshock Moto te koop zien staan,maar die zijn al weg denk ik,maar ik hou mijn speurneus wel open...
Intense Uzzi Vpx

luv 2 ride

Bericht door luv 2 ride » di jun 22, 2010 8:06 am

Op Marktplaats gevonden: B1 Woodbumble....volgens mij wel een leuke beginners fiets.manitou voorvork,pro-shock achtervering,Hayes schijfremmen(!!)check it out!!
Intense Uzzi Vpx

Adze

Bericht door Adze » di jun 22, 2010 9:55 am

Seth schreef: trouwens Vet van je B-one joh! Heb je er ook een Xvertcarbon op gezet? :)
Het zou wel moeten (!) Helaas behelp ik mij met een Ego en zit er niets meer van Footwork op de fiets.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di jun 22, 2010 10:16 am

Hier staat ie;
http://link.marktplaats.nl/352817205

Als ik me niet net een Univega fully had gekocht had ik deze vent zeker gemailt!!

trixie24

Bericht door trixie24 » di jun 22, 2010 10:36 am

Ik zal Circus Renz is bellen dat er een leuke fiets te koopt staat...

En anders is dit wat voor ze:

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ekker.html

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di jun 22, 2010 10:50 am

trixie24 schreef:Ik zal Circus Renz is bellen dat er een leuke fiets te koopt staat...

Kun je ook iets genuanceerder aangeven dat je die bumble niks vind??

Als hier een paar posts naar boven wordt aangegeven dat het een leuke beginners fiets is, wat is er dan mis mee??

Geef een onderbouwde commentaar, anders laat het achterwege; newbee's hebben hier niks aan! ;)

trixie24

Bericht door trixie24 » di jun 22, 2010 10:52 am

WitteReus schreef:
trixie24 schreef:Ik zal Circus Renz is bellen dat er een leuke fiets te koopt staat...

Kun je ook iets genuanceerder aangeven dat je die bumble niks vind??

Als hier een paar posts naar boven wordt aangegeven dat het een leuke beginners fiets is, wat is er dan mis mee??

Geef een onderbouwde commentaar, anders laat het achterwege; newbee's hebben hier niks aan! ;)
Niks mis met een Woodbumble... Alleen de kleuren ;)

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » di jun 22, 2010 10:54 am

OKé, hahahaha vond ik ook eigenlijk al :lol: Vooral die banden :o

trixie24

Bericht door trixie24 » di jun 22, 2010 10:57 am

WitteReus schreef:OKé, hahahaha vond ik ook eigenlijk al :lol: Vooral die banden :o
Beetje een clownsfiets... vandaar de link naar Circus Renz...

Als je de mogelijkheid hebt iets langer door te sparen zul je daar zeker geen spijt van krijgen... Spreek uit ervaring dat je snel wat nieuws wilt... En vaak verkoop je je fiets niet met winst... :S

Uiteraard kun je met deze Woodbumble of een andere fiets in deze prijs klasse heel veel plezier beleven!

In Haarlem staat mijn oude Kona Coiler dee lux te koop... Hele leuke beginnersfiets waar ik echt veel plezier van heb gehad... 650 euro... Pm maar als je interesse hebt... Dan stuur ik je link van winkel even door.

Synasthesia

Bericht door Synasthesia » di jun 22, 2010 1:19 pm

zag deze staan hier, misschien ook wat voor je?

http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?t=48058

nut-case

Bericht door nut-case » di jun 22, 2010 3:57 pm

das een ehle leuke idd:D
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

Plaats reactie