vraagje dirt jumper 3

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
lauren
vraagje dirt jumper 3

Bericht door lauren » di jul 06, 2010 8:32 pm

Ik heb een vraagje over de dirt jumper 3, versie van 2010..
Kheb de vork op zijn hardst gezet door de rechter vijs (imbus) volledig in te draaien.
ze veert wel goed maar de demping is er niet. Er is eigelijk totaal geen demping en wanneer ik vluchting mijn fiets omhoog trek hoor je zo de uiteinden tegen elkaar slaan.
Mijn vorige fork maakte ook dat geluid maar daar zat totaal geen olie op....

Dat kan toch niet dat er bij een nieuwe fourche niet genoeg olie op zou zijn??
Weten jullie wat de oorzaak is? waar ik mijn demping kan afstellen?
en waar dient de linker 'knop' voor op de fork?? is dit mss om de demping in te stellen?

alvast bedankt!
Doin' it in the dirt

Whouz

Bericht door Whouz » di jul 06, 2010 9:43 pm

Je hebt hier alleen een rebound op deze vork dacht ik? (heb op de marzocchi site gekeken en die zegt dat ook)

Rebound houd in:
citaat van internet ergens: (had zelf geen zin het te typen)
"Als je de rebound naar snel draait zal de vork te snel terugkomen en veelal een wat stuggere offset krijgen, met een groot verlies aan contact als gevolg.
Als je de rebound naar traag draait dan ga je helemaal in het begin een iets zachtere vork hebben, maar, na een paar tikken gaat de vork niet meer voldoende terugkomen en dan krijg je stuurproblemen en heb je te weinig veerweg over."

Dus harder of zachter zetten heb je niet echt erg. Je stelt hem alleen zo in dat die sneller of langzamer terugkomt. Zoals het woord "rebound" zegt, "terugkaatsing".
Dat geluid zou door een tekort aan olie kunnen komen misschien? Ik zou zeggen trek je vork open en je weet het?

lauren

Bericht door lauren » wo jul 07, 2010 9:46 am

de vork is juist nieuw dus kzou er liefst afblijven :) om andere problemen te voorkomen
kga eens proberen om de vijs ergens in het midden te zetten. Maar dan heb ik het gevoel dat ze te zacht staat en dat ik ze ga kapot springen. Ik heb echt het gevoel dat ze zachter of vaster komt, maar zal idd wel met de rebound te maken hebben zeker...
en de linker knop dient die dan juist om ze open te doen?
Doin' it in the dirt

Plaats reactie