houffamarathon 1x9
Moderators:JJ, Beheerders
Hallo,
ben nieuw op dit forum en zit met een vraag.
Ik rij met een on one scandal met 1x9 setup. 32t vooraan en 11-34 achter.
zondag ga ik de houffamarathon rijden.
hier in vlaanderen (België) geraak ik zonder problemen overal op en af.
heb reeds een weekje ardennen achter de rug in deze setup en nooit moeten afstappen. afstanden waren telkens maar een km of 40, dus nooit 70.
wat zijn jullie ervaringen met 1x9 in de ardennen?
thx,
Tim
ben nieuw op dit forum en zit met een vraag.
Ik rij met een on one scandal met 1x9 setup. 32t vooraan en 11-34 achter.
zondag ga ik de houffamarathon rijden.
hier in vlaanderen (België) geraak ik zonder problemen overal op en af.
heb reeds een weekje ardennen achter de rug in deze setup en nooit moeten afstappen. afstanden waren telkens maar een km of 40, dus nooit 70.
wat zijn jullie ervaringen met 1x9 in de ardennen?
thx,
Tim
daar zat ik ook aan te denken. is 10 speed al ergens te vinden (x9, x7)?pieterp schreef:Heb zelf al vaak met 33 vooraan en 11-32 achteraan gereden, dat was doorgaans meer dan goed te doen. Houffa zal ook wel gaan, zal alleen op het einde iets meer afzien zijn.
Ik ga mijn on one nu opnieuw opbouwen met een 1x10 met een 33 vooraan en 11-36 achter.
gisteren dus de houffamarathon gedaan met de 1x9 setup en moet zeggen dat dit zeer goed meegevallen is. amper 3x moeten afstappen, waar eigenlijk iedereen moest afstappen. die scandal met niner-vork klimt als een geit.
in het begin van de wedstrijd goed gedoseerd en op het einde nog eens alles gegeven op het wereldbeker-parcours. schakelen met 1x9 is echt plezant. je moet niet twijfelen om naar de granny te gaan, want die is er niet. enkel de hand aan de rechtershifter en draaien maar. nooit geen derailleur-problemen en geen enkele keer ketting eraf dankzij de mrp chainguard. trouwens niet veel 29ers gezien en ook geen enkele met vaste vork.
dus voor mij een hele leuke ervaring.
in het begin van de wedstrijd goed gedoseerd en op het einde nog eens alles gegeven op het wereldbeker-parcours. schakelen met 1x9 is echt plezant. je moet niet twijfelen om naar de granny te gaan, want die is er niet. enkel de hand aan de rechtershifter en draaien maar. nooit geen derailleur-problemen en geen enkele keer ketting eraf dankzij de mrp chainguard. trouwens niet veel 29ers gezien en ook geen enkele met vaste vork.
dus voor mij een hele leuke ervaring.
-
Ik had inderdaad een paar 29ers gespot (vanachter de koffie bij de start van de langere afstanden) maar minder dan ik verwacht had, leek me prima materiaal voor deze tocht. Ik heb de L singlespeed gereden, mooie route, lekker weer. For the record: 26", 34-16, ik heb wel wat moeten wandelen af en toe