Race 4: Singlespeed bergrace 2010 5sept

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
van den Mountainh
Race 4: Singlespeed bergrace 2010 5sept

Bericht door van den Mountainh » di aug 31, 2010 8:06 am

Gaat er nog iemand de bergrace doen? Ik ben het wel van plan!
Alleen nog niet ingeschreven was te laat.
Het zal voor mij wel de 150min worden. :)

Ninko

Bericht door Ninko » di aug 31, 2010 3:58 pm

Jeps, ga wel rijden maar niet SS. op de 105min, Wel 1x9 telt dat ook een beetje? crankstel is wel singlespeed zeg maar :P Das alvast de helft!

JeroenK

Re: Race 4: Singlespeed bergrace 2010 5sept

Bericht door JeroenK » di aug 31, 2010 7:19 pm

van den Mountainh schreef: Het zal voor mij wel de 150min worden. :)
Respect. Neem je wandelschoenen mee 8).

Harold Brunekreeft

Bericht door Harold Brunekreeft » di aug 31, 2010 7:39 pm

Als alles mee zit op karwei in Duitsland(waarschijnlijk zaterdagavond thuis) :? dan wil ik wel aan de start verschijnen voor 150min single.Van den Mountain ik geef je wel even een belletje als ik mee ga. 8)

wictor

Bericht door wictor » di aug 31, 2010 7:50 pm

Ninko schreef:Jeps, ga wel rijden maar niet SS. op de 105min, Wel 1x9 telt dat ook een beetje? crankstel is wel singlespeed zeg maar :P Das alvast de helft!
+1.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » za sep 04, 2010 6:55 pm

Ik ben er ook! Wordt wel de 75 minuten, en dat wordt zwaar genoeg. Ik laat mijn SIS verzet er op zitten, moet de Duitse prut er alleen nog wel even af vegen :)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

Harold Brunekreeft

Bericht door Harold Brunekreeft » za sep 04, 2010 7:25 pm

Dan zien we elkaar wel na afloop vande 150 min ploeteren. 8)

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo sep 05, 2010 5:01 pm

SHit, een krom getrokken achterwiel, dat had ik nog nooit gehad.. Krijg je als je voor de wedstrijd nog even je fiets gaat kuisen.

Gelukkig was ik precies aan de andere kant van het parcours, maar door slim door te steken en met de vriendelijke hulp van Team, Santos (bedankt voor het lenen van de 8mm imbus!!) kon ik mooi achteraan het veld weer invoegen.

Daarna weer lekker doorgereden, was zwaar en veel loopstukjes, maar de grote wielen deden het prima in de vele stukjes mul zand, de afdalingen waren spectaculair maar door die grote wielen heb je wederom een unfair voordeel, je hoeft niet eens te corrigeren om koers te houden ;) Uiteindelijk toch nog op nummer 53 geeindigd, alhoewel ik natuurlijk reglementair gediskwalificeerd moet worden :)

Leuk parcours, en de wethouder beloofde dat Ede in de komende jaren meer van dit soort evenementen op dat parcours wil toestaan. Volgend jaar NK Singlespeed daar? Je kunt daar bijna een EK en mss wel een WK houden... Maar eens over nadenken.

Lekker dagje weg, Wictor bedankt voor het professioneel aanreiken van de bidon, jammer dat ik vergeten was om mijn oude bidon al weg te gooien. Ik blijf een sportklasse rijder :)

JJ

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo sep 05, 2010 5:03 pm

Harold, Chris, vertle eens! Dikke respect dat jullie daar 150 min hebben rond getrapt. Bij de start deelde een mede biker ons al in in meerdere gradaties van gestoord zijn, ik redelijk maar jullie vrij erg ;)

JJ
Laatst gewijzigd door JJ op zo sep 05, 2010 6:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

De Lars Cuevas

Bericht door De Lars Cuevas » zo sep 05, 2010 6:09 pm

JJ schreef:Daarna weer lekker doorgereden, was zwaar en veel loopstukjes, maar de grote wielen deden het prima in de vele stukjes mul zand, de afdalingen waren spectaculair JJ
klinkt goed! iedereen dikke schiks gehad dus?

van den Mountainh

Bericht door van den Mountainh » zo sep 05, 2010 6:15 pm

Nou het ging best aardig. Na de derde ronde ging Harold ervandoor, ik ben nog even aan gehaakt en keek op mijn horloge en zag dat we nog maar een uurtje haden gereden. Dus heb ik hem laten gaan en heb mijn eigen tempo gereden. Het ging mij te hard. :)
Geregeld leuke complimentjes gehad, dat hield mijn op de been, want ik heb nog een paar keer gedacht om te stoppen en in de zon te gaan zitten bij de familie.
Wat heb ik een hekel aan lopen zeg....
Maar echt voor gek werd ik niet verklaard, eerder respect! :)

Harold Brunekreeft

Bericht door Harold Brunekreeft » zo sep 05, 2010 7:12 pm

Nou het was super vandaag weer eens wat anders RUN BIKE RUN. Maar door veel steun van familie en een snelle meid die me de hele tijd op de hiele en stond te juichen dat ik met de single al fietsend boven kwam bedankt. ;) Nog even in de ena laatste ronde een boom omgeduwd vanwege kramp in de boven benen, en toen door naar de finish.
Al met al een geslaagd evenement met lekker weer.

Jongens tot volgende week bij NK SS. ;)

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo sep 05, 2010 11:38 pm

Hey Nard, how did your Felt felt??? :D
Afbeelding
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » di sep 07, 2010 7:26 pm

Waarom zijn ze op MTB.nl zoveel actiever met die wedstrijden bezig, terwijl wij zo'n stoer wedstrijd team hebben...

En de fotoos komen daar ook veel sneller door :)

Afbeelding

JJ

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » di sep 07, 2010 8:07 pm

JJ schreef:Waarom zijn ze op MTB.nl zoveel actiever met die wedstrijden bezig, terwijl wij zo'n stoer wedstrijd team hebben...
Hier lullen ze minder, en fietsen ze meer... :D
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo sep 08, 2010 6:17 pm

sneeuwpop schreef:Hey Nard, how did your Felt felt??? :D
Afbeelding
Ik kan nou niet zeggen dat ik zo mooi op die Felt zit...

Wedstrijd was bikkelen. M'n te snelle start (ik lag eventjes eerste...) verteren. Ach, je probeert eens wat.

29 was wel lekker in dat mulle spul. Stabiel op snelheid ook. Blijft zwaar en lomp aanvoelen natuurlijk 8) . Klimmen ging niet zoals verwacht. Misschien moet ik meer bewust met m'n gewicht naar voren op deze fiets. Ik ben nog niet helemaal vertrouwd ermee merk ik.

Ninko

Bericht door Ninko » wo sep 08, 2010 8:43 pm

Nard schreef: Ik ben nog niet helemaal vertrouwd ermee merk ik.
He wat vervelend zeg... 8)

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo sep 08, 2010 9:53 pm

Nard schreef: Misschien moet ik meer bewust met m'n gewicht naar voren op deze fiets. Ik ben nog niet helemaal vertrouwd ermee merk ik.
Zo te zien kan je stuur nog 2cm naar beneden. En heb je nu dezelfde lengte stuurpen als op 26", of toch een kortere gemonteerd? Welke maat frame heb je trouwens?

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo sep 08, 2010 10:07 pm

Ninko schreef:
Nard schreef: Ik ben nog niet helemaal vertrouwd ermee merk ik.
He wat vervelend zeg... 8)
Gelukkig ben ik met m'n singlespeed 26" wel zeer vertrouwd.

Nard
Contacteer:

Bericht door Nard » wo sep 08, 2010 10:10 pm

sneeuwpop schreef:
Nard schreef: Misschien moet ik meer bewust met m'n gewicht naar voren op deze fiets. Ik ben nog niet helemaal vertrouwd ermee merk ik.
Zo te zien kan je stuur nog 2cm naar beneden. En heb je nu dezelfde lengte stuurpen als op 26", of toch een kortere gemonteerd? Welke maat frame heb je trouwens?
Lijkt klein hè?
Is een 18,5", met 610 bovenbuis. Ik zit +\- zelfde als op de Simplon. Zit er ook best comfy op, ik zal wel wat experimenteren.

Plaats reactie