
nieuwe geerboks fiets!
Moderator:Beheerders
Is het eigenlijk altijd dat als jullie het over DH-fietsen hebben, het er alleen om gaat hoe 'ie er uit ziet?
No offence ofzo (serieus niet), maar dat bevreemdt me eigenlijk wel een beetje: juist bij een DH-fiets zijn er zoveel variabelen om mee te spelen op een relatief grote bandbreedte aan mogelijke opties bepaald door techniek en persoonlijke voorkeuren, dat er veel meer te bespreken valt dan de kleur en de algemene looks, toch? Ik ben zelf trouwens wel de eerste om toe te geven dat ik daar niet zoveel kaas van gegeten heb (mijn zwaarste fiets is een Giant Trance X, die valt voor de meesten hier waarschijnlijk nog in de categorie lichte xc
)... Maar het zou wel interessant zijn om daar over te lezen.
No offence ofzo (serieus niet), maar dat bevreemdt me eigenlijk wel een beetje: juist bij een DH-fiets zijn er zoveel variabelen om mee te spelen op een relatief grote bandbreedte aan mogelijke opties bepaald door techniek en persoonlijke voorkeuren, dat er veel meer te bespreken valt dan de kleur en de algemene looks, toch? Ik ben zelf trouwens wel de eerste om toe te geven dat ik daar niet zoveel kaas van gegeten heb (mijn zwaarste fiets is een Giant Trance X, die valt voor de meesten hier waarschijnlijk nog in de categorie lichte xc

Eindelijk iemand die het een beetje snapt. Ut maakt niet uit of je fiets geel groen of blauw is, zolang hij maar goed en fijn is. Natuurlijke is ut wel leuk als je fiets er un beetje uit ziet maar tijdens het fietsen zal je hier weinig van merken. Ik zou trouwens wel graag een keer zoon fiets willen testen. Marja zal nog wel ff duren denk ik.
Universal Transmissions werkt al een hele tijd aan een andere shifter voor de G-boxx 2. Het plan was zelfs om deze al ergens in 2008 gereed te hebben dacht ik, maar hij is er nog steeds niet. G-boxx 3 is in de maak, die hoogstwaarschijnlijk zal worden gelanceerd met de optie op een triggershifter. Helaas zal dit nog een hele tijd duren, aangezien de G-boxx 3 in het voorjaar van 2011 de testfase in zal gaan volgens planning.
Ben in ieder geval erg benieuwd naar versie 3, aangezien Mathijs in zijn stagetopic al aangaf dat hij met een andere techniek zal werken dan versie 2.
Ben in ieder geval erg benieuwd naar versie 3, aangezien Mathijs in zijn stagetopic al aangaf dat hij met een andere techniek zal werken dan versie 2.
Wat ik lelijk vind zijn de lasnaden.. heb je die van dicht bij gezien?
Maare betreft g-boxx 2.. daar word hellemaal niks meer aan gedaan. Ze hebben er nog 100 ofso (kijk de foto's maar die ik in mijn topics heb), en die zijn eigenlijk alleen maar als reserve en voor zulke kleine projecten.
Hij is te zwaar en heeft teveel onderhoud nodig, dat is dus ook de reden dat kalle iets kompleet anders wil.. Maar mij werd verteld dat alleen kalle iets over de g-boxx 3 weet.
Ik heb alwel een vermoeden, maar daar is nadrukkelijk gezegt dat dat niet verteld mag worden.
Op dit moment word alleen gewerkt aan de g-boxx 1.. die word lichter
.
Maar de reden dat ze dus een g-boxx 3 willen hebben ten opzichte van de g-boxx 1 is omdat ze onafhankelijk van rohloff willen zijn..
Maare betreft g-boxx 2.. daar word hellemaal niks meer aan gedaan. Ze hebben er nog 100 ofso (kijk de foto's maar die ik in mijn topics heb), en die zijn eigenlijk alleen maar als reserve en voor zulke kleine projecten.
Hij is te zwaar en heeft teveel onderhoud nodig, dat is dus ook de reden dat kalle iets kompleet anders wil.. Maar mij werd verteld dat alleen kalle iets over de g-boxx 3 weet.
Ik heb alwel een vermoeden, maar daar is nadrukkelijk gezegt dat dat niet verteld mag worden.
Op dit moment word alleen gewerkt aan de g-boxx 1.. die word lichter

Maar de reden dat ze dus een g-boxx 3 willen hebben ten opzichte van de g-boxx 1 is omdat ze onafhankelijk van rohloff willen zijn..
Nicolai Helius AM - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
Giant Bowery '72 - 2011
-
- Berichten:31
- Lid geworden op:za mar 13, 2010 5:11 pm
- Locatie:Hellendoorn