Genezen!!!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Cloxxki

Bericht door Cloxxki » di nov 16, 2010 11:41 am

Jemig, absoluut schrikken Bram!
Alle sterkte gewenst, deze wedstrijd ga je winnen!

Ik lees de laatste tijd veel over wetenschap en kom dan langs kanker-gelerateerde artikelen. Er is VEEL dat je kunt proberen, (baat het niet, schaadt het niet - instelling) om jezelf beter/sneller te laten aansterken dan een oncoloog in zijn/haar vakliteratuur over kan lezen, of zelfs voor mag schrijven. Vitamines als B12 worden vaak als "kwakzalverij" gezien, terwijl veel mensen het idee hebben er baat bij te hebben. Placebo-effect, wellicht, maar het resultaat telt, en de positieve instelling die er bij komt, actief bezig te zijn met je eigen herstel. Zo zijn er veel meer dingen.

Als het gaat om kanker, lijkt het erop dat algemeen geaccepteerd gezond leven en gezond leven, 2 verschillende dingen zijn. Onze moderne maatschappij "voert" ons zaken waar we evolutionair niet op voorbereid zijn (nog los van radio, electra en wifi). Als je een lijst maakt van dingen die kanker (kunnen) veroorzaken (overweldigend veel onderzoek), kun je daar de aarde mee omstrikken. Terwijl dieren in het wild het amper raakt, krijgen onze huisdieren wel kanker. En onze voorouders (na onderzoek van mummies) ook niet (recent onderzoekt noemt daarom kanker een door de mens gecreéerde ziekte). Het is iets van deze tijd. We doen iets fout. Ik doe ook iets fout, waarschijnlijk meer dan 1 ding, en ik tart het lot ook, maar als we wisten wat het precies was...
De medische wetenschap is druk en goed bezig met (dure) behandelswijzen voor de vreselijkste ziekten, terwijl preventie blijkt zwaar te falen (we worden immers ziek, zelfs sporters)
didadunlop schreef:Pfff en ik ben net blij dat ik weer onder de 100 kilo zit....:(..
Dit is gerelateerd. Ik ben de laatste maanden nu 10kg kwijt. Voor ik het grondig aanpakte, had ik al "alles" geprobeerd. Minder snacken, meer sporten, etc. Niks scheelt ook maar 1kg.
Had nooit echt op mijn voeding gelet, hoewel ik DACHT dat wel te doen. Nu weet ik hoe ik, in no-time, zonder honger, kilo's en kilo's kan afvallen. Nog 2kg en ik ben op streefgewicht (mijn oude top-wedstrijdgewicht). Sporten doe ik (vergeleken met toen) overigens nog weinig.

Als je interesse hebt kan ik je wat (goed vullende) tips sturen. Het is gebaseerd op het (bijna) uitsluiten van koolhydraten (behalve na sporten, dan met mate), het bijvullen van eiwitten middels poeders (haast nergens zit genoeg in zonder overdadige koolhydraten). En mijn laatste inzicht gaat erover dat dierlijke vetten gewoon OK zijn. Kwestie van transvetten en plantaardige uit te bannen (afgezien van die paar druppels olijfolie om te koken).
Het voelt waanzinnig om weer (bijna) op streefgewicht te zijn. Hardlopen doe ik al sneller dan toen ik 18 was en overliep van energie. Toen was ik nog wat kilo's lichter. ook is het heerlijk om te weten op de goede weg met iets te zijn dat jouzelf aan gaat. Ik wens dat Bram natuurlijk meer toen dan mijzelf met mijn geneuzel om futiele zaken.

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » wo nov 17, 2010 9:40 pm

Dat is schrikken, niet in verhouding met jou schrikken Bram.
Sterkte kerel.

Laten we afspreken dat je de volgende Bergrace in Renkum weer gezond en wel op de bike zit en jij weer een bidon, de verkeerde, kunt aannemen!

benz

Bericht door benz » do nov 18, 2010 7:18 pm

Hoi Bram,

Log weer eens en zie meteen een bericht van jou...

Zo een wil ik liever niet zien!

Wens je veel sterkte de komende tijd en vanaf (korte afstand, 1.5 km van het UMC) sponsor ik je beterworden intensief.

Groet,

Benz

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 25, 2010 2:07 pm

Ja, godverdomme, KAK! Als je niet in dat Singlespeed en 29er gelul gelooft en dus die onzinnige topics niet leest mis je ook gelijk het laatste nieuws 8) Al had ik dit nieuws ook liever niet gelezen....

Bram, woorden schieten te kort. Toch wens ik je onwijs veel sterkte en hoop je snel weer op 2 wielen tegen te komen!

Wellicht een klein nieuwtje om je enigzins op te vrolijken; we gaan onderzoeken(let op: Onderzoeken!!!) wat de mogelijkheden zijn om het parcours waar jouw MTB carriere begonnen is uit te breiden.

dusssssssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » do nov 25, 2010 6:13 pm

De Bult in Leiden????

Daar is alles begonnen in '89 voor mij...

Schoorl 1 a 2 jaar later met LvdW en nog later EdM & cs.

TBB

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do nov 25, 2010 8:44 pm

Tall Boy Bram schreef:De Bult in Leiden????

Daar is alles begonnen in '89 voor mij...

Schoorl 1 a 2 jaar later met LvdW en nog later EdM & cs.

TBB
Uiteraard had ik het over het mooiste parcours van Holland.

dussssssssss©
DE site

walter

Bericht door walter » ma nov 29, 2010 12:29 pm

K#T !!!
Ik kom hier niet iedere dag, niet eens iedere week.
Dus excuses voor de wat late reactie...

Bram, veel sterkte toegewenst, en beterschap.
Komend jaar wil ik weer wat rondjes achter je aan rijden...

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » ma nov 29, 2010 6:14 pm

Hey Bram, je gaat volgens mij ergens deze week alweer op voor je 2e kuur...
Zet em op, doorzetten, we leven met je mee!!! :doctor:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Honey rider

Bericht door Honey rider » ma nov 29, 2010 8:28 pm

Ja! Bram, sterkte en hou vol!
Groeten,
Joop

Heckler

Bericht door Heckler » di nov 30, 2010 2:20 am

Ja hier ook, zet hem op Bram.
Common sense was never common

T
Contacteer:

Bericht door T » di dec 14, 2010 12:37 pm

Hi Bram,

Hoe gaat het inmiddels, is er nieuws? Nog altijd doorgaan met duimen voor je?

groeten,
T.

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » wo dec 15, 2010 10:57 am

Heb inmiddels 2 kuren achter de rug. De volgende staat gepland ten tijde van Kerstmis. Ben inmiddels kaal, voel me nu net een crimineel. Voor de rest voel ik me nu wel weer goed, zit in de 2-de week na de chemo, dan voel je altijd wat beter. Zwem weer wat, beetje op de stadfiets korte stukjes rijden, vanavond neem ik weer een Pilateslesje, kortom, weer een beetje aan de conditie werken. Moet mijn blog ook hoognodig bijwerken maar even iets minder zin in.

TBB

trixie24

Bericht door trixie24 » wo dec 15, 2010 11:00 am

Goed om te horen...!

Veel succes en ik hoop dat je een beetje kunt genieten van de feestelijke dagen die komen gaan!

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » wo dec 15, 2010 6:52 pm

Ja sterkte Bram, goed dat je in de periodes ertussen weleen beetje bezig kunt zijn.

Hou je taai!

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

OohDie
Contacteer:

Bericht door OohDie » wo dec 15, 2010 11:05 pm

Inderdaad goed om te horen!
En bij mij gaan as zaterdag de haren eraf. Tijdens een alleycat en nu ik er aan zit te denken zal ik een vrijwillige bijdrage (inleg) vragen voor het KWF kankerfonds.

steelhead

Bericht door steelhead » do dec 16, 2010 7:33 am

Hou de moed erin Bram!!

Sterkte tijdens (en vooral na) de volgende chemo!
Le Cadre bicycles
bicycles made to measure
Le Cadre site
http://www.flickr.com/photos/lecadre/

Sven

Bericht door Sven » wo dec 22, 2010 9:41 pm

Ik las net je bericht over chemo's tijdens kerst in het beste wensen-topic, en ik was hier niet van op de hoogte.. Lees dus net met schrik jouw bericht.

Heel, heel veel sterkte gewenst en go get 'm!
Beterschap.

willem12

Bericht door willem12 » ma jan 03, 2011 9:26 pm

Zo,
Net even op bezoek geweest bij onze grote vriend.
Hij houdt zich stoer, kopt momenteel de 4e chemo weg en ik vrees dat we nog jaren last hebben van deze jongen.

Hij zag er alleen wat anders uit....10-15 liter vocht extra en dat drukt al z'n haren uit z'n hoofd..... :)
Afbeelding
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

Het TUIG
Contacteer:

Bericht door Het TUIG » zo jan 16, 2011 8:39 pm

Brom, hoe is het nou?
Alle chemo's achter de rug, lekker weer buiten, kortom, hoe gaat je herstel?
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » zo jan 16, 2011 9:31 pm

eigenlijk wel goed. Mag a.s. woensdag voor het eerst gaan fietsen. Eerder niet verstandig aangezien de chemo die ik afgelopen vrijdag voor het laatst kreeg op de longen werkt en ik inspanning buiten nu nog even dien te vermijden. Dus woensdag hoop ik dat het een beetje fatsoenlijk weer is...

Zwem al wel weer een tijdje, dat gaat eigenlijk verbazingwekkend goed. Ik lijk op mijn vroegere nivo te zitten. Dezelfde mensen als voorheen dobberen nu achter me in het zwembad. Het voelt ook snel aan.

Heb nog steeds een kale kop, dat zal nog wel even zo blijven vrees ik. De Rinus en ik zijn nu precies elkaars tegenovergestelde van normaal. De Rinus barst van het haar, Sinterklaas heeft minder haar op zijn kop en baard dan De Rinus en ik heb totaal geen haar... Al lijken er wel wat stoppels op te komen...

Heb al weer wat gewerkt, komende week halve dagen, over het algemeen genomen voel ik me erg goed.

TBB

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo jan 16, 2011 9:43 pm

Goed om te lezen dat je het zo goed hebt doorstaan, klasse!!! :arms:
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo jan 16, 2011 10:47 pm

Klinkt goed! Ook je spirit.
Kale kop is mode tegenwoordig en een pussymagnet :)

dussssssssss©
DE site

Zane!

Bericht door Zane! » vr feb 25, 2011 1:08 pm

hey Bram,

ik lees dit nu pas; word er wel ff stil van..

deze kamer olifant wenst je alle beterschap tijdens het verdere herstel!

take care, Zane!

Tall Boy Bram

Bericht door Tall Boy Bram » ma apr 11, 2011 8:12 pm

Goed nieuws:

Ik ben schoon verklaard door de doktoren. De tumor is verschrompeld tot littekenweefsel wat nu door het lichaam wordt opgeruimd. Dit wordt steeds kleiner. Er is totaal geen activiteit meer in het achtergebleven weefsel.

Wel zal ik het komend jaar maandelijks gecontroleerd worden. Dat zal in de loop der 10 jaren wel steeds minder worden.

Goed nieuws dus, ik kan weer verder met leven. Iets dat ik eigenlijk al wel 2 1/2 maand deed, ik werk al die tijd al weer full time, sport weer, op het vlakke is de conditie wel aardig, heuvelopwaarts stelt het niks voor. Dan wordt ik er door de eerste de beste bejaarde afgereden... (dat belooft wat over 2 weken bij het EKSS in Belgenland...).

TBB

Akwa
Contacteer:

Bericht door Akwa » ma apr 11, 2011 8:14 pm

Gefeliciteerd :drunk:

Plaats reactie