Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.
Moderator:Beheerders
-
Frederike - Berichten:34
Iemand iets zinnigs te zeggen over Time Freeride ZXX
Bericht
door Frederike » wo dec 15, 2010 11:35 am
Binnenkort komt mijn nieuwe fietsje en omdat deze zwart met goud is leek het mij wel gepast om er gouden pedalen op te zetten....
Ik wil er ook mee DH (voor zover ik dat nu al durf

) en daarom leek het mij ook wel zinnig om er platform pedalen op te zetten - en derde wens; ik wil vast zitten.
Dus kwam ik na lang zoeken op twee keuzes; gouden mallets a belachelijke prijs of time freeride zxx voor 60 euro
Ik ben spd gewend (maar de platform versies van shimano lijken even zwaar en duur en best wel lelijk) dus maar heb aparte schoenen voor deze fiets dus kan er gewoon time schoenen van maken dan.
Dusssss vraag; zijn er andere opties? En zijn deze pedalen ok/ goed?
Alvast bedank!
http://www.bike-mailorder.de/shop/MTB/P ... :7797.html

-
xRemcox
Bericht
door xRemcox » wo dec 15, 2010 11:50 am
ik heb precies deze pedalen, maar deze zijn niet goud hoor, zijn meer creme...
Verder wel goede ervaringen mee. je blijft goed zitten, maar uitklikken gaat redelijk vlot.
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » wo dec 15, 2010 11:52 am
Persoonlijk... zou ik je toch adviseren om er Shimano's op te zetten, temeer je dat vanuit XC gewend bent. Misschien zijn ze niet zo mooi en shiny als Crankbros of Time, maar qua constructie wel de meest proven in use!
-
Bericht
door Frederike » wo dec 15, 2010 11:18 pm
niet goud??
Nou dan weet ik het niet hoor....
Maar Time wordt toch ook veel voor XC gebruikt en is beter voor je knieen ofzo? Dacht dat Shimano niet echt platform pedalen heeft zoals deze van time zijn - of heb ik dat mis? Alleen met een grotere kooi achtig iets erom heen toch?
iig bedankt voor jullie reactie!!
-
fucalot - Berichten:1159
Bericht
door fucalot » do dec 16, 2010 6:55 am
Even sparen voor de nieuwe xtr platformpedalen. Voor de sint is het te laat, Kerstman misschien? Ze zien er in ieder geval super uit.
-
hund - Berichten:362
Bericht
door hund » do dec 16, 2010 9:54 am
nieuwe xtr trail pedaal is voor nog geen
€95 al verkrijgbaar.
en er zit een goudachtig ringetje bij de as.
if you ain't having fun, get of your bike
-
Bericht
door Frederike » do dec 16, 2010 10:14 am
Wat een super tip!! Deze zijn nog lichter ook
Mijn dank is groot!

-
Mrtnrider - Berichten:3271
Bericht
door Mrtnrider » do dec 16, 2010 10:41 am
Shimano DX? Crankbrothers Mallet?
-
Bericht
door Frederike » do dec 16, 2010 10:47 am
hm...gouden mallets zijn op zijn goedkoopst 190. Die DX hebben een plastic lelijk iets er omheen - dus vandaar dat ik bij time was aanbeland.
Nu gekeken naar de trail xtr versie. Die zien er mooi uit! Zouden ze genoeg grip hebben als je even niet gelijk kunt inklikken?
En wat is het verschil behalve de prijs met de ietsjes lichtere en ietsjes minder mooie versie PD-A53
ah zie het nu al zelf trouwens nu de plaatjes onder elkaar zitten; kleiner platform dus laatste nog minder grip.
conclusie; wie heeft er iets zinnigs te zeggen over de XTR - genoeg grip zonder inklikken?
-
Steelboy - Berichten:8100
-
Contacteer:
Bericht
door Steelboy » do dec 16, 2010 12:07 pm
Frederike schreef:conclusie; wie heeft er iets zinnigs te zeggen over de XTR - genoeg grip zonder inklikken?
Persoonlijk geen ervaring met de nieuwe XTR trails, maar... rekening niet op massa's grip als je niet ingeklikt zit. Hooguit een beetje extra ondersteuning voor je schoen als je ingeklikt bent.
De DX-en zijn misschien lelijk, maar voor DH/4X wel veruit het grootste platform (afgezien van Mallets misschien). Niet ingeklikt heb je overigens op alle modellen niet heel veel grip
-
mateis - Berichten:1354
Bericht
door mateis » do dec 16, 2010 12:13 pm
Steelboy schreef:Frederike schreef:Niet ingeklikt heb je overigens op alle modellen niet heel veel grip
Idd, want de binding steekt boven het platform uit. Dus ga je al snel glijden op de metalen binding, vooral als het een beetje vochtig is.
-
GTLTS
Bericht
door GTLTS » do dec 16, 2010 12:20 pm
Op de DXen heb je met bergschoenen met een enorm profiel nog wel iets van grip maar de Time pedalen zijn zelfs met spekzolen een ijsbaan.
-
Bericht
door Frederike » za dec 18, 2010 1:49 pm
Beslissing gemaak; Käfig-/Klickpedale PD-M647
Niet mooi, ook nog zwaar, maar wel iets van grip en 50 euro....prima dus.
Bedankt voor alle reacties!!