tnt- post pakket 'service'

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

marten
tnt- post pakket 'service'

Bericht door marten » ma jan 03, 2011 7:52 pm

kon je tot vorig jaar nog een doos tot 1.4 meter lengte opsturen, nu is het maximum formaat voor alle verzendwijzen 1m x 0.5m x0.5m!
/Marten

Ruben
Forumbeheerder

Bericht door Ruben » ma jan 03, 2011 8:12 pm

Een frame verzenden is er dus niet meer bij via TNT...

maarten.verhoeven

Bericht door maarten.verhoeven » ma jan 03, 2011 8:13 pm

Schraaaaal!

Iemand goede alternatieven?

marten

Bericht door marten » ma jan 03, 2011 8:37 pm

maarten.verhoeven schreef:Schraaaaal!

Iemand goede alternatieven?
Er zijn allerlei pakketshoppen, en dat zullen er nu wel meer worden ;)
/Marten

MavErik
Contacteer:

Bericht door MavErik » ma jan 03, 2011 9:37 pm

Als je het pakket door de TNT op laat halen (kost 2.20 ofzo extra) dan mag het wel groter zijn, 176 x 78 x 58 cm
Heb even geen directe link naar de afmetingen, maar het wordt genoemd bij de online verzendservice
- Een starre vork is nooit een upgrade -

Pino

Bericht door Pino » ma jan 03, 2011 10:16 pm

Een wiel doos is dus al te groot (70x70x28).

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » di jan 04, 2011 8:20 am

Vroegah, ging een wiel gemakkelijk want de maten waren 140x78x78cm......nu heb je dus een probleem en moet je via zakelijke post versturen(lukt dit ook als particulier?)wat alleen via bepaalde Business servicepunten kan die vaak buiten de woonwijken liggen...

Zal eens een offerte opvragen via tnt zakelijk......

alles was vroegah altijd betah!

dussssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jan 04, 2011 9:18 am

wees blij dat dit gebeurd..

nu komt de concurentie !

ik probeer al een tijdje een contract te rkijgen met UPS.. (halen en brengen)
nadat TNT niet eens mn vork in duitsland kon bezorgen :x

ben blij dat ik mn legend voor deze tijd nog ff 2x op kon sturen :D

de maximale afmetingen waren niet langer dan 2meter..
en het totale pakket mocht met de maten niet meer zijn als 3meter (L+B+H=<3m)

meestal haalde je dat makkelijk.. nu vraag ik me af wat ze nou hier mee willen winnen ?

ik bedoel hoe groter de doos.... des te minder kans dat hij gejat werd in het traject :shutup:

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di jan 04, 2011 10:04 am

Wat een heaumeaux!

Allemaal klacht indienen bij TNT. Bij de andere pakketdiensten kom je als particulier vaak niet eens binnen...
En als dat zo is, kan uiteraard ook de OPTA ingeschakeld worden ;)

marten

Bericht door marten » di jan 04, 2011 10:17 am

Steelboy schreef:Wat een heaumeaux!

Allemaal klacht indienen bij TNT. Bij de andere pakketdiensten kom je als particulier vaak niet eens binnen...
En als dat zo is, kan uiteraard ook de OPTA ingeschakeld worden ;)
Ik denk dat het probleem ligt bij het opheffen van de postkantoren, de meest chaotisch gehuisveste middenstanders hebben nu opeens een postagentschapje, met een plankje tussen de pennen en de elastiekjes voor de af te halen stukken, en die zeuren als er een grote doos binnenkomt. En bij TNT zt ook niet veel intelligentie in het management, dus een velg in een doos van 0,7 x 0.7 x 0.05 mag niet, maar diezelfde velg diagonaal in een doos van de maximale afmeting is wel goed.

Als je via internet een pakketzegel koopt en de hele dag op de pakketbesteller kan wachten lijkt het nog wel te kunnen
/Marten

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di jan 04, 2011 10:36 am

marten schreef:Als je via internet een pakketzegel koopt en de hele dag op de pakketbesteller kan wachten lijkt het nog wel te kunnen
Zul je net zien dat op het moment dat je ophaalpakketbesteller komt, je even op de WC zit te kakken...

Oftewel: welke DP-er heeft er connecties in het hogere management bij TNT?! -> doe d'r is wat aan!

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jan 04, 2011 2:59 pm

dat werkt niet !~ heel simpel voor deze reden :
met dit besluit verdienen ze evenveel of meer geld voor minder moeite !
vergeet niet dat 90% van de post nu wordt gescanned op verdachte zendingen
maar je 10-100 gram coke komt nog steeds aan per post :shock:

ik zeg gewoon retaliate !

wat ik al jaren doe tegen de overheid , de NS, de gemeente, verschill, doelgroepen ,etc

denken jullie nou echt dat al quaida de enige zijn die radicaal kunnen doen ?

t wordt eens tijd dat we uit het linkse gedrag stappen en eens serieus gaan staken en demonstraties gaan houden
(niet alleen voor de post ! )

boycot de TNT.. pleeg kleine aanslagen, draai de wielen van een TNT bus eraf ? en ga zo maar door .. :arms:

je kan ook gewoon een ander post bedrijf gaan zoeken .,. en tnt laten dood bloeden ?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di jan 04, 2011 4:14 pm

cyberhawk schreef:dat werkt niet !

boycot de TNT.. pleeg kleine aanslagen, draai de wielen van een TNT bus eraf ? en ga zo maar door .. :arms:

je kan ook gewoon een ander post bedrijf gaan zoeken .,. en tnt laten dood bloeden ?
En dat werkt ook niet. Als je geen oplossingen aandraagt, blijft het probleem namelijk bestaan omdat het niet opgelost wordt.

Weet je hoeveel mensen van TNT afhankelijk zijn voor de bezorging van brieven en pakketten?

Weet je hoe ontzettend vervelend het is om een briefje in de bus te vinden met 'U was niet thuis, uw pakket kan afgehaald worden op [pakketdienstvestiging ergens op een industrieterrein 10 km verderop]...'?

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di jan 04, 2011 4:33 pm

Steelboy schreef:
En dat werkt ook niet. Als je geen oplossingen aandraagt, blijft het probleem namelijk bestaan omdat het niet opgelost wordt.
de oplossing is vrij simpel.. tervredenheid van de consument > die nu niet gehaald wordt !
dus de dozen bij de bruna moeten niet zeiken en gewoon de pakjes versturen en aannemen !!
Steelboy schreef: Weet je hoeveel mensen van TNT afhankelijk zijn voor de bezorging van brieven en pakketten?
dat weet ik .. en hun hebben geen problemen en wij wel dalijk
ik had deze discussie ook al met een collega hiero
tis niet de bedoeling een sorteer centrum in de as te leggen en dat mensen post missen of de bezorger te mishandelen !!
je moet zodanig actie voeren dat TNT zelf t merkt zonder anderen ermee lastig te vallen
MAAR !! wat doet de NS of studenten > die leggen juist wat plat waar alle andere mensen mee getroffen worden !! maar t werkt wel !
dus als je iets doet dat de post plat ligt voor 2 dagen > wordt je aangeklaagd door de klanten ! dit werkt dus ook niet ,,. bij deze > aanslagen die TNT geld kosten :D

maar zie je zelf wel wat je zegt ! > tnt heeft genoeg klanten om geen gehoor te geven aan ons gezeik !!!
Steelboy schreef: Weet je hoe ontzettend vervelend het is om een briefje in de bus te vinden met 'U was niet thuis, uw pakket kan afgehaald worden op [pakketdienstvestiging ergens op een industrieterrein 10 km verderop]...'?
dit gebeurd ook als je wel thuis ben.. tnt is geen haar beter dan GLS !!
(2 minder bedeelde "mensen" blowend in een busje .. die dan stoned komen aanbellen met een pakje >> ALS ze er zin in hebben !!!

is gewoon RUK !

ik stuur niet eens frames op. tot nu toe nog niet nodig geweest.. op mn legend na dan ..
stel je voor je MOET eens een keer er gebruik van maken en dan krijg je dit te horen bij het "service" station :|

kan je beter nu actie voeren dan later pas gaan klagen ...

zo'n tnt busje is nog best prijzig trouwens.. want ze zijn op bestelling genaakt met lage instap.. !! :bandana:

Sneeck

Bericht door Sneeck » di jan 04, 2011 5:35 pm

Wees blij dat het geen DPD is, dát zijn pas lijer's. Als je binnen <5 seconden niet de deur open doet loopt sjonnie weer terug naar z'n bus zonder pakje - deze ligt keurig voor eenieder mee te nemen op de oprit. En geen kleine pakjes hoor, ze hebben ooit een compleet frame laten liggen :cry: Daarna een hd camcorder daarna een zware en dure motorketting, toen was de maat echt vol en heb net gedaan of ik gek was. Werd terug gebeld door mr. sjonnie himself en die ging mij een leugenaar noemen terwijl die donders goed wist dat hij fout zat. Ik moest me echt goed inhouden om niet verder te gaan want hij had geen poot om op te staan, had het hele **** bedrijf zo aan kunnen klagen, ook voor het vervalsen van mijn handtekening. En dan betaal je 50 pond om een frame te laten verzenden ook!!

Nee de aflevering van TNT krijgt doorgaans een dikke 10 van mij. Dat ze nu de maten aanpassen is des te meer reden om ze te boycotten. Probleem is dat "de concurentie" waar we het over hebben nog meer van die blowende sjonnie's zijn die de rijstijl van besseling probeert te overtreffen(lees: vervoer zoals u dat niet wilt) en nooit van klantvriendelijkheid hebben gehoord.

Afschieten de hele handel :bandana:

Fanman

Bericht door Fanman » di jan 04, 2011 6:20 pm

cyberhawk schreef:wees blij dat dit gebeurd..

nu komt de concurentie !
Tsja, daar zijn we allemaal zoveel beter door geworden. Energiebedrijven, posterijen, zorg-kuch-verzekeringen, wat een fantastisch resultaat. De belofte was juist, "extra concurrentie, de klant zal er financieel beter van worden". En zijn we er beter van geworden?

Wat Steelboy zegt. Ik ben weinig thuis, maar het postkantoor is redelijk dichtbij. Kan ik straks elke keer naar Maarssen fietsen... :(

Tumbaoking

Bericht door Tumbaoking » di jan 04, 2011 9:01 pm

cyberhawk schreef:
t wordt eens tijd dat we uit het linkse gedrag stappen en eens serieus gaan staken en demonstraties gaan houden

?
Je wordt gelukkig niet geplaagd door enig historisch besef....

En verder wordt ik een beetje draaierig van de vele generalistische opmerkingen en het ongenuanceerde gekanker in dit topic. Maar dat schijnt in de tijdsgeest te passen.....

Sneeck

Bericht door Sneeck » wo jan 05, 2011 11:49 am

Ja dat heeft natuurlijk alleen te maken met de persoon zelf en niet hetgeen wat de woede veroorzaakt? Je kan niet eeuwig stilletjes zwijgen en alles doorslikken wat de overheid door je strot probeert te schuiven......

mateis

Bericht door mateis » wo jan 05, 2011 1:16 pm

Nodeloze escalatie, niet (hier) doen graag... :sleepy:

Even back on topic: heeft iemand toevallig al een alternatief gevonden voor het als particulier verzenden van grote stukken?

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » wo jan 05, 2011 1:36 pm

mateis schreef:Even back on topic: heeft iemand toevallig al een alternatief gevonden voor het als particulier verzenden van grote stukken?
Een snel rondje langs de grotere pakketboeren leert mij hetvolgende:

UPS: je moet klant worden (dus zakelijk)
DHL: heeft dhlforyou.nl gedeeld met Selektvracht. Doen alleen kleine / medium pakketjes binnen NL, pakketshop bij sommige locale drogisterijen
Selektvracht: zie hierboven
GLS: heeft een aantal agentschappen in boekwinkel, fotozaken etc, en verstuurd blijkbaar ook grotere pakketten aan TNT tarieven
FedEx: wil het blijkbaar heel snel doen en vraagt voor een vork in doos vlotjes 50 euro
DPD: Tarieven wat hoger dan TNT met DPD shops ala GLS en DHL maar ditmaal bij de tabakswinkeltjes.

PTT Post geef ons de locale postkantoortjes terug! :(

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jan 05, 2011 3:50 pm

Fanman schreef:
cyberhawk schreef:wees blij dat dit gebeurd..

nu komt de concurentie !
Tsja, daar zijn we allemaal zoveel beter door geworden. Energiebedrijven, posterijen, zorg-kuch-verzekeringen, wat een fantastisch resultaat. De belofte was juist, "extra concurrentie, de klant zal er financieel beter van worden". En zijn we er beter van geworden?

Wat Steelboy zegt. Ik ben weinig thuis, maar het postkantoor is redelijk dichtbij. Kan ik straks elke keer naar Maarssen fietsen... :(
das privatisering ! heeftn iets te maken met concurrentie
de staat had die bedrijven nooit uit handen mogen geven .. !

punt 2 :

ik word dood ziek van het gezeur dat we niet mogen zeuren of discussieren ..
dat de politiek het volk dom wil houden is 1 ding
maar dat het volk ZELF dom wil blijven vind ik krankzinnig !!

of het nou begint bij een pakketje.. en vervolgens verder gaat met politiek.. wat maakt dat nou uit..?

ik bedoel > er worden kamervragen gesteld over het al dan niet eerlijk stemmen met een TV spelletje..
waarom dan dit ook niet aankaarten op de agenda ??

en dit blijft een forum.. en zo ver ik weet heeft nederland nog steeds een vrij bewind en ben je vrij om je mening te geven te delen en zelfs op te dwingen .. :lol:

Pino

Bericht door Pino » wo jan 05, 2011 4:27 pm

Mijn postagentschapje/tijdschriftenzaak/sigarenboer lijkt een wieldoos te willen ontvangen voor verzending (TNT).
Met een frame zal het dus ook wel loslopen.

mateis

Bericht door mateis » wo jan 05, 2011 5:28 pm

Bedankt Steelboy en Pino, handige info!

@ Cyber (et al): ik respecteer al je rechten en gun ze je van harte, maar vraag je indringend om, voor je op de 'ok'-knop klikt, wel eerst nog even na te denken wat de forumgemeenschap hier te winnen heeft met dat deel van de discussie/het gezeur (je eigen woorden ;) ) waar je steeds op aanstuurt: algehele maatschappij-bashing. Maar maak vooral je eigen keuze daarin. Thanks man! :)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » vr jan 07, 2011 10:58 am

Soep...heet... en gegeten...

Hieronder de reactie die ik kreeg van TNT:
"Via onze Online Verzend Service kunt u pakketten versturen die lichter dan 30 kilo zijn en kleiner dan 176 cm x 78 cm x 56 cm. Hiervoor verwijs ik u door naar de website: https://onlineverzendservice.tntpost.nl"

Op die website kijkend, zie ik dezelfde prijzen als voor de standaard pakketten (6,75 gewoon en 8,05 aangetekend binnen NL), alleen moet je nu blijkbaar zelf een briefje uitprinten. Blijkbaar valt het dus allemaal nog wel mee...

Enige aandachtspuntje is dat de genoemde afmetingen voor zendingen die ze komen ophalen geldt, edoch, zendingen naar buitenland, staat weer NVT bij de ophaaloptie...

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jan 07, 2011 12:36 pm

Simpeler was geweest om idd een maximaal volume aan te geven, want in een doos van 100x50x50 past volgens mij makkelijk een velg.

dusssssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Plaats reactie