Toblerone @ Rosenmontag / CARNAVALSDINSDAG
Moderator:Beheerders
- mentalernie
Beste medebikers!
Voor ons zuiderlingen komt de carnaval eraan!
Dit betekent voor velen 3 dagen lang in coma zijn...
Maarrrrrrrr........
Je zou tijdens deze dagen natuurlijk ook lekker kunnen gaan downhillen!
Daarom hebben wij besloten (met ons groepje van 4 vrienden) Carnavalsmaandag aka Rosenmontag in de ochtenduren te gaan biken alvorens het gezuip losbarst.
We dachten 'hoe meer zielen hoe meer vreugd' vandaar deze oproep!
Heb je zin om Carnavalsmaandag (maandag 7 maart) in de ochtenduren mee te gaan biken? Van ongeveer 9u in de ochtend tot een uurtje of 1 in de middag (iedereen mag natuurlijk zo lang blijven als hij zelf wil) me ons samen door het Aachener Stadtwald te vliegen?
Stuur me dan ff een pb of reageer in dit topic en dan maken we er samen een gezellige ochtend van!
Groetjes Bram
edit 2 maar 2011
Omdat ik van mijn Area Manager toch opeens in de ochtenduren aanwezig moet zijn op het werk is er een kleine wijziging in de plannen gekomen.
Waarschijnlijk gaan we óf opsplitsen (4 man maandagochtend, 2 man dinsdagmiddag) óf we gaan met z'n allen op de dinsdagmiddag.
Heb je zin om een van beide dagen mee te gaan? Laat dan ff wat horen!
Voor ons zuiderlingen komt de carnaval eraan!
Dit betekent voor velen 3 dagen lang in coma zijn...
Maarrrrrrrr........
Je zou tijdens deze dagen natuurlijk ook lekker kunnen gaan downhillen!
Daarom hebben wij besloten (met ons groepje van 4 vrienden) Carnavalsmaandag aka Rosenmontag in de ochtenduren te gaan biken alvorens het gezuip losbarst.
We dachten 'hoe meer zielen hoe meer vreugd' vandaar deze oproep!
Heb je zin om Carnavalsmaandag (maandag 7 maart) in de ochtenduren mee te gaan biken? Van ongeveer 9u in de ochtend tot een uurtje of 1 in de middag (iedereen mag natuurlijk zo lang blijven als hij zelf wil) me ons samen door het Aachener Stadtwald te vliegen?
Stuur me dan ff een pb of reageer in dit topic en dan maken we er samen een gezellige ochtend van!
Groetjes Bram
edit 2 maar 2011
Omdat ik van mijn Area Manager toch opeens in de ochtenduren aanwezig moet zijn op het werk is er een kleine wijziging in de plannen gekomen.
Waarschijnlijk gaan we óf opsplitsen (4 man maandagochtend, 2 man dinsdagmiddag) óf we gaan met z'n allen op de dinsdagmiddag.
Heb je zin om een van beide dagen mee te gaan? Laat dan ff wat horen!
Laatst gewijzigd door mentalernie op wo mar 02, 2011 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- mentalernie
- mentalernie
serieus?
mag je daar niet biken dan?
wtf, gekke Duitsers...
naja, al die keren dat ik er geweest ben heb ik nog nooit iemand gezien...
kan me trouwens niet voorstellen dat de Duitse politie zich bezig gaat houden met fietsers in het bos terwijl het carnaval is (en dat begint in Duitsland eerder dan in NL)...
mag je daar niet biken dan?
wtf, gekke Duitsers...
naja, al die keren dat ik er geweest ben heb ik nog nooit iemand gezien...
kan me trouwens niet voorstellen dat de Duitse politie zich bezig gaat houden met fietsers in het bos terwijl het carnaval is (en dat begint in Duitsland eerder dan in NL)...
Laatst daar geweest en niemand gezien.
Paar vrienden zijn zaterdag geweest en zijn ze door een local mee gevraagd na een track (jazz trail) voor een fotoshoot, waar zeker 40 fotografen zaten... Wat daar precies de bedoeling van was weet ik ook niet.
Misschien zorgen/hopen dat het legaal word...
Maar wat een tijd, 9uur smorgens, daar is weinig freeride aan :P.
Paar vrienden zijn zaterdag geweest en zijn ze door een local mee gevraagd na een track (jazz trail) voor een fotoshoot, waar zeker 40 fotografen zaten... Wat daar precies de bedoeling van was weet ik ook niet.
Misschien zorgen/hopen dat het legaal word...
Maar wat een tijd, 9uur smorgens, daar is weinig freeride aan :P.
Life begins at the end of your comfortzone.
- mentalernie
i know, het is vroeg, maar zoals ik al zei meot ik zelf de optocht lopen daar in de buurt dus probeer het daarom te combineren met biken...
maarja voor lekker biken kun je toch een beetje op tijd opstaan
Zelf vind ik de toblerone een stuk leuker dan de jazztrail... soweiso is het een heel eind fietsen naar de jazz als je bij de toblerone bent...
maarja voor lekker biken kun je toch een beetje op tijd opstaan

Zelf vind ik de toblerone een stuk leuker dan de jazztrail... soweiso is het een heel eind fietsen naar de jazz als je bij de toblerone bent...
- mentalernie
- mentalernie
Je rijdt door die wijk met dikke huizen heen, dan kom je op die parkeerplaats aan en fiets je t bos in, een verharde weg op.
Dan kom je langs een huis met heel veel stookhout voor de deur, daarna bij een soort boswachtershuisje en dan ben je bij (wat volgensmij) de toblerone is.
Als je de toblerone helemaal naar boven loopt begin je met een wortelsectie en daarna een jump over een afgezaagde boom heen en direct daarna de roadgap gevolgd door kombocht.
Dat is de toblerone toch?
Als je dan bij die roadgap die weg waar je dus normaal overheen springt verder rijdt dan kom je uit bij wat volgensmij de jazztrail is. Deze loopt min of meer paralel aan de toblerone. De roadgap is echter iets hoger en verder.
Dan heb je volgensmij nog de jazztrail, een flowy track die ongeveer 5 Ã 10 minuten rijden van de toble/drachen af is...
Does anything i say make sense? Of klopt er helemaal niks van?
Anders kom mee @tuupj, dan kan je het Steffen, Rick, Guido, Armand en mij uitleggen
Dan kom je langs een huis met heel veel stookhout voor de deur, daarna bij een soort boswachtershuisje en dan ben je bij (wat volgensmij) de toblerone is.
Als je de toblerone helemaal naar boven loopt begin je met een wortelsectie en daarna een jump over een afgezaagde boom heen en direct daarna de roadgap gevolgd door kombocht.
Dat is de toblerone toch?
Als je dan bij die roadgap die weg waar je dus normaal overheen springt verder rijdt dan kom je uit bij wat volgensmij de jazztrail is. Deze loopt min of meer paralel aan de toblerone. De roadgap is echter iets hoger en verder.
Dan heb je volgensmij nog de jazztrail, een flowy track die ongeveer 5 Ã 10 minuten rijden van de toble/drachen af is...
Does anything i say make sense? Of klopt er helemaal niks van?
Anders kom mee @tuupj, dan kan je het Steffen, Rick, Guido, Armand en mij uitleggen

Ik kom van de andere kant het bos in.
Dat wat jij zegt is idd de toblerone. Maar die track wat ik bedoel ligt in een ander bos, aan de andere kant van de grote weg die van Aken na Belgie gaat.
Jazztrail moet ikzelf eens gaan zoeken.
Ik moet werken als jullie gaan.
Dat wat jij zegt is idd de toblerone. Maar die track wat ik bedoel ligt in een ander bos, aan de andere kant van de grote weg die van Aken na Belgie gaat.
Jazztrail moet ikzelf eens gaan zoeken.
Ik moet werken als jullie gaan.
Life begins at the end of your comfortzone.
Wat jij beschrijft als de toblerone is inderdaad ook de toblerone, links van de toblerone als je met het gezicht naar onder staat ligt de drachenschleife en el dorado. deze laatste 2 zijn vernield maar wel nog te rijden. de jazztrail ligt aan de rechter kant wel een stuk verder weg. ik weet zelf niet precies waar, het is me wel eens uitgelegd maar ben nog niet daar geweest
De tracks wat tuupj noemt ken ik nog niet, zelf ben ik dat weekend van carnaval daar denk ik en zal ik eens kijken. post ik dan nog wel een routebeschrijving als ik het gevonden heb.
De tracks wat tuupj noemt ken ik nog niet, zelf ben ik dat weekend van carnaval daar denk ik en zal ik eens kijken. post ik dan nog wel een routebeschrijving als ik het gevonden heb.
- mentalernie
- mentalernie
- mentalernie
Ik ben zaterdag daar. De Jazztrail is nog een behoorlijk stuk fietsen vanaf de tob evenals de track die Tuup beschrijft. Allemaal hebben ze hun charmes en zijn zeker de moeite waard om eens te rijden. Alleen is de Jazztrail de moeilijks te bereiken trail je zult altijd ver moeten lopen en/of fietsen. Wat betreft een kaart maken en op Google zetten, dat is geen goed idee! Gezien het feit dat ook deze trails onder vuur liggen en massa toerisme zal daarbij niet helpen. Het zou zonde zijn als zo'n mooie trails zouden verdwijnen. Misschien dat ik maandagochtend ook wel kom ligt eraan hoe de zondagavond verloopt î…
"INTENSE PLEASURE"