3spd versnellingsnaven

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Rec

Bericht door Rec » ma jan 31, 2011 1:33 pm

Ik gebruik momenteel de X-RF5 met velgremmen. Heb nog een X-RK5 liggen voor schijfrem, maar moet er nog eens de tijd voor vrijmaken om het in een wiel te zetten.
Binnenwerk is natuurlijk wel anders dan bij een 3sp, maar kwa sterkte wel gelijk denk. Naar dichtheid van de naaflagering, bij gewoon gebruik zien ze er na verloop van jaren iig een stuk minder verroest uit dan een Shimano. Hetgeen wij wel doen is bij de eerste montage enkele knepen van de oliespuit er langs de as laten inlopen. Als je natuurlijk na elke mtb-rit er met de hogedruk spuit op ligt te spuiten, tja denk dat daar geen enkele conventionele naafversnelling tegen kan. Ik reinig gewoon met zeep en tuinslang, zoals bij al mijn fietsen.

baron062

Bericht door baron062 » wo mar 02, 2011 8:23 am

Als alternatief nu maar eens een dingle gemonteerd in 35-14 voor over de weg. Dat valt nog niet mee, als je 32-17 gewend ben......

Als je een beetje wil experimenteren met je verzetten ben je meer kwijt dan een fatsoenlijke derailleur en cassette/ketting! :(

didadunlop

Bericht door didadunlop » wo mar 02, 2011 9:12 am

baron062 schreef:Als alternatief nu maar eens een dingle gemonteerd in 35-14 voor over de weg. Dat valt nog niet mee, als je 32-17 gewend ben......

Als je een beetje wil experimenteren met je verzetten ben je meer kwijt dan een fatsoenlijke derailleur en cassette/ketting! :(
Vrij naar de zondag.

http://www.youtube.com/watch?v=1EY7lYRneHc

:lol:
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Plaats reactie