ketting over buitenblad

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
kevx
ketting over buitenblad

Bericht door kevx » do apr 21, 2011 6:43 pm

Problem!
SRAM XO 2x10

Soms als ik van mijn klein blad naar mijn groot blad schakel duw ik men ketting over het buitenblad.

Ik heb de ketting al wat ingekort en de derraileur lager gezet zodat hij een 2tal mm boven het blad komt.... Men derralieur staat normaal gezien ook goed afgesteld en toch duw ik som men ketting nog over mijn buitenblad. Iemand nog een idee aan wat dit kan liggen? Crank is hierdoor al een beetje beschadigd :cry:

Gran Torino
Contacteer:

Bericht door Gran Torino » do apr 21, 2011 7:14 pm

http://www.youtube.com/watch?v=Zt0ZZm3jTlM

Its a simple! Just Google it!

Is gewoon de schroef voor de maximale uitslag van je derailleur...

Hilco

Bericht door Hilco » za apr 23, 2011 5:51 pm

waar gaat dit allemaal over? versnellingen ......hier? :bounce:

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » zo apr 24, 2011 8:53 am

Hilco schreef:waar gaat dit allemaal over? versnellingen ......hier? :bounce:
Ook 29er, heh..... Ja, er zijn mensen die versnellings op hun grote-wielen-fiets bouwen :oops:

Maareh, wel een mooi puntje van aandacht. Ruben, kan je niet een apart 29er-forum opzetten en de singlespeed-sectie apart houden? Inmiddels zijn die grote wielen zo ingeburgerd dat het geen rariteit zoals singlespeed meer is!
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Heckler

Bericht door Heckler » zo apr 24, 2011 12:48 pm

sneeuwpop schreef:.... dat het geen rariteit zoals singlespeed meer is!
Ik ken fora waar zo'n opmerkling binnen het uur 100 replies oplevert ........ :D :D :D

Ik ben van oudsher een "gearie" en rijd sinds een paar jaar ook een rigid 29er SS. Ik heb al vaker opgemerkt dat SS en rigid en grote wielen een magic mix is waar het geheel echt meer is als de som der delen. Ik rijd ook rigid 26" geared en singlespeed 26" hardtail, maar als ik in mijn uppie een rondje ga doen pak ik altijd de rigid SS 29er.

En het volume aan bijdragen is nou ook niet zo dat we een extra forum nodig hebben, toch?

Enjoy!!
Common sense was never common

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » zo apr 24, 2011 9:04 pm

Sterker nog, nu iedereen wel overtuigd is van de voor en nadelen van de 29-er zouden we ook kunnen vragen of Ruben geen onderscheid meer wil maken tussen 26 en 29....

Hmm, best wel slecht idee. Dat die versnellings vraag hier wordt gevraagd zegt veel over hoe men denkt over de gebruikers van het ss deeltje ;)

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

ochikiro

Bericht door ochikiro » ma apr 25, 2011 12:10 pm

Die singlespeeders zullen vast wel echt alles geprobeerd hebben om die versnellinksapparaten naar behoren te laten werken voordat ze besloten hebben ze eraf te laten ;)

Plaats reactie