Elevated Chainstay 29er

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Elevated Chainstay 29er

Bericht door didadunlop » di mei 10, 2011 5:00 pm

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

De Lars Cuevas
Berichten:1023
Lid geworden op:vr okt 18, 2002 10:07 pm

Re: Elevated Chainstay 29er

Bericht door De Lars Cuevas » di mei 10, 2011 6:27 pm

mooie oplossing :-)

410mm is indrukwekkend

Gebruikersavatar
JJ
Forumbeheerder
Berichten:7298
Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
Locatie:Bunschoten
Contacteer:

Bericht door JJ » di mei 10, 2011 10:17 pm

Cool, ik reed laatst even een stukje Karate Monkey en daar vond ik het korte chain stay gevoel al erg merkbaar, met deze moet het helemaal feest zijn.

Ik snap ook echt niet dat sommige fabrikanten juist extra lang willen gaan...

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!

marten
Berichten:973
Lid geworden op:do apr 16, 2009 8:24 pm
Locatie:Kiel Windeweer

Bericht door marten » wo mei 11, 2011 6:32 am

JJ schreef:Cool, ik reed laatst even een stukje Karate Monkey en daar vond ik het korte chain stay gevoel al erg merkbaar, met deze moet het helemaal feest zijn.

Ik snap ook echt niet dat sommige fabrikanten juist extra lang willen gaan...

JJ
En ik snap niet dat er iemand blij is met zo'n korte achterkant, tenzij je een kabouter bent.

In mijn formaat hou je in een klim geen druk op je voorwiel meer over, en kom je geen keienpad meer omhoog.
/Marten

Gebruikersavatar
Smuss
Berichten:153
Lid geworden op:ma sep 25, 2006 7:50 pm
Locatie:Eindhoven

Bericht door Smuss » wo mei 11, 2011 6:43 am

marten schreef: En ik snap niet dat er iemand blij is met zo'n korte achterkant
.... maar wel automatisch belt-drive compatible :)

marten
Berichten:973
Lid geworden op:do apr 16, 2009 8:24 pm
Locatie:Kiel Windeweer

Bericht door marten » wo mei 11, 2011 6:53 am

Smuss schreef:
marten schreef: En ik snap niet dat er iemand blij is met zo'n korte achterkant
.... maar wel automatisch belt-drive compatible :)
Tot je het probeert: Bij een beltdrive moet de riem altijd recht blijven lopen en onder spanning blijven staan, ook als je gas geeft. Om een elevated chainstay ontwerp net zo stijf te krijgen als een drukstaaf van a naar b moet je er idioot veel materiaal voor gebruiken.
/Marten

Gebruikersavatar
didadunlop
Berichten:4533
Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am

Bericht door didadunlop » wo mei 11, 2011 7:12 am

marten schreef:
JJ schreef:Cool, ik reed laatst even een stukje Karate Monkey en daar vond ik het korte chain stay gevoel al erg merkbaar, met deze moet het helemaal feest zijn.

Ik snap ook echt niet dat sommige fabrikanten juist extra lang willen gaan...

JJ
En ik snap niet dat er iemand blij is met zo'n korte achterkant, tenzij je een kabouter bent.

In mijn formaat hou je in een klim geen druk op je voorwiel meer over, en kom je geen keienpad meer omhoog.
Ow ik vind het wel meevallen. Ik heb ook een KM die ik vaak rij met het wiel helemaal naar voren en ik heb niet zoveel last van klim problemen. In Belgie ook geen problemen mee gehad. Het waren meer mijn flat pedals waar ik aan moest wennen.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

De Lars Cuevas
Berichten:1023
Lid geworden op:vr okt 18, 2002 10:07 pm

Bericht door De Lars Cuevas » wo mei 11, 2011 8:01 am



Gies
Berichten:17
Lid geworden op:ma sep 13, 2004 6:55 pm

Bericht door Gies » za mei 14, 2011 7:26 am

Hallo allemaal,

ik ken de elevated chainstays al van de begin jaren 90. Die frames braken er veel. Het kan natuurlijk zijn dat het verbeterd is, maar aangezien een 29er langere buizen heeft als een 26er, lijkt mij dat de kans op breken ook groter wordt.
Ik wil niet zeggen dat de bike op de foto dat ook heeft, maar als je een beetje verder kijkt als alleen "looks" dan zul je het toch met mij eens "kunnen" zijn.

Groeten,

Gies (leider van Team Gies)

Plaats reactie