Elevated Chainstay 29er
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
Re: Elevated Chainstay 29er
mooie oplossingdidadunlop schreef:http://twentynineinches.com/2011/05/09/ ... stay-29er/

410mm is indrukwekkend
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Cool, ik reed laatst even een stukje Karate Monkey en daar vond ik het korte chain stay gevoel al erg merkbaar, met deze moet het helemaal feest zijn.
Ik snap ook echt niet dat sommige fabrikanten juist extra lang willen gaan...
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
En ik snap niet dat er iemand blij is met zo'n korte achterkant, tenzij je een kabouter bent.JJ schreef:Cool, ik reed laatst even een stukje Karate Monkey en daar vond ik het korte chain stay gevoel al erg merkbaar, met deze moet het helemaal feest zijn.
JJ
In mijn formaat hou je in een klim geen druk op je voorwiel meer over, en kom je geen keienpad meer omhoog.
/Marten
Tot je het probeert: Bij een beltdrive moet de riem altijd recht blijven lopen en onder spanning blijven staan, ook als je gas geeft. Om een elevated chainstay ontwerp net zo stijf te krijgen als een drukstaaf van a naar b moet je er idioot veel materiaal voor gebruiken.Smuss schreef:.... maar wel automatisch belt-drive compatiblemarten schreef: En ik snap niet dat er iemand blij is met zo'n korte achterkant
/Marten
- didadunlop
Ow ik vind het wel meevallen. Ik heb ook een KM die ik vaak rij met het wiel helemaal naar voren en ik heb niet zoveel last van klim problemen. In Belgie ook geen problemen mee gehad. Het waren meer mijn flat pedals waar ik aan moest wennen.marten schreef:En ik snap niet dat er iemand blij is met zo'n korte achterkant, tenzij je een kabouter bent.JJ schreef:Cool, ik reed laatst even een stukje Karate Monkey en daar vond ik het korte chain stay gevoel al erg merkbaar, met deze moet het helemaal feest zijn.
JJ
In mijn formaat hou je in een klim geen druk op je voorwiel meer over, en kom je geen keienpad meer omhoog.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Hallo allemaal,
ik ken de elevated chainstays al van de begin jaren 90. Die frames braken er veel. Het kan natuurlijk zijn dat het verbeterd is, maar aangezien een 29er langere buizen heeft als een 26er, lijkt mij dat de kans op breken ook groter wordt.
Ik wil niet zeggen dat de bike op de foto dat ook heeft, maar als je een beetje verder kijkt als alleen "looks" dan zul je het toch met mij eens "kunnen" zijn.
Groeten,
Gies (leider van Team Gies)
ik ken de elevated chainstays al van de begin jaren 90. Die frames braken er veel. Het kan natuurlijk zijn dat het verbeterd is, maar aangezien een 29er langere buizen heeft als een 26er, lijkt mij dat de kans op breken ook groter wordt.
Ik wil niet zeggen dat de bike op de foto dat ook heeft, maar als je een beetje verder kijkt als alleen "looks" dan zul je het toch met mij eens "kunnen" zijn.
Groeten,
Gies (leider van Team Gies)