Leuk oldskool ding idd. Hoe heb je dat met die dropouts gedaan?dré schreef:oldschool 26er met aangepaste dropouts
32/21 was best lekker in de ardennen
SS Gallery
Moderators:JJ, Beheerders
-
-
-
banden
nee, is een Larry volgens mij
larry heeft noppen
endo heeft chevrons
endo voor= scary in de modder, zoekt heel erg en is "in een keer weg"
larry heeft noppen
endo heeft chevrons
endo voor= scary in de modder, zoekt heel erg en is "in een keer weg"
Het is een Larry, ronder en wat meer profiel dan een endomorph.cyberhawk schreef:
volgens mij is dat een surly endomorph 3.7![]()
past ook alleen op een surly velg..
En die past ook op andere iets bredere velgen dan Surly "gooi koeien dood" velgen,
hier ligt die op een Try All trialvelg (+/-620gr) van 47mm breed,
alhoewel dat zo een beetje het smalste is dat je kan gebruiken voor zo een bandje

En een Larry is ook scary in modder, die legt je ook op je bek voordat je het door hebt

-
larry
dan heb je nog niet met een endo voor gereden 

Deze past hier het beste denk ik, mijn eerste dedicated SS en, jawel, een 26".

Hij is niet oud, de opdrachtgever had een old-skool geometrie en stijl besteld, en wat een schitterend laswerk..... Ook mijn eerste kennismaking met Paul's Engineering, dat spul werkt prima.
Dit weekeinde de bike ingereden met 3 ker rondje Schoorl, en ik moet zeggen het stuurt fantastisch. Ik heb wel na de eerste rit een iets kortere stuurpen dan die op de foto gemonteerd, de bovenbuis is lang. Ik dacht eerst een Mary stuur, maar na de proefritten weet ik het niet meer zeker. En er is ook een soort Tugnut op gekomen voor de keting spanning (sorry geen nieuwe plaatjes, liever rijden
). De banden geven goed tractie, rollen ook OK maar zijn zoekerig in het echte losse zand, de duidelijke edge kan soms bijten/graven. Het overall comfort van deze bike is ook prima voor een stalen ros, maar komt toch niet aan dat van mijn 29er.
Enjoy!!

Hij is niet oud, de opdrachtgever had een old-skool geometrie en stijl besteld, en wat een schitterend laswerk..... Ook mijn eerste kennismaking met Paul's Engineering, dat spul werkt prima.
Dit weekeinde de bike ingereden met 3 ker rondje Schoorl, en ik moet zeggen het stuurt fantastisch. Ik heb wel na de eerste rit een iets kortere stuurpen dan die op de foto gemonteerd, de bovenbuis is lang. Ik dacht eerst een Mary stuur, maar na de proefritten weet ik het niet meer zeker. En er is ook een soort Tugnut op gekomen voor de keting spanning (sorry geen nieuwe plaatjes, liever rijden

Enjoy!!
Common sense was never common
- socrates69
Litespeed SS
Hij past hier nu nog het beste. Binnenkort wordt ie fixed.
Heb altijd al een titanium frame willen rijden. En op een gegeven moment vond ik er eentje in mijn maat (62 cm), een Litespeed Classic nogwel. Het is een ouwetje en veel onderdelen moeten/moesten vervangen worden. Zadel was erg lelijk en zat voor geen meter, originele stuurpen was veeeeel te lang (140mm), balhoofd blijft hangen (JJ is ie al binnen?), ketting en casette versleten etc etc. Maar het frame is nog zeer goed. Er zaten verkeerde stickers op (van het type LiteSpeede Vortex). Dus die heb ik er vandaag afgehaald.
Wat al veranderd is: alles eraf gesloopt wat niet meer goed was (meest versleten Dura Ace spul), brooks swift via Marktplaats, SS conversie (via JJ), hele oude ti stuurpen (die veel te hoog is, of te laag, afhankelijk hoe je 'm monteert
, De Ti Syncros zadelpen opnieuw gepolijst, achterwiel is gereviseerd, ketting vervangen, Paul Comp remhandeltje, nieuwe remkabel en nieuwe binnen- en buitenbanden. Oh ja en een paar oude spd's die ik nog had liggen.
Wat nog gaat komen - en besteld is.
Nieuwe wielen: H+Son 42mm velgen zwart met Eno hubs 18t zilver met Sapim Xray silver spaken (eccentric, fixed). Stuurpen met wat minder rise (titanium via marktplaats), Paul Comonents crank 46t. Nieuwe Chris King headset 1" zilver. En een nieuw stuur, maar daar ben ik nog niet over uit. Suggesties voor stuurtjes zijn welkom ... zilver risertje het liefst gepolijst ... maakt Nitto eigenlijk deze stuurtjes?
Gisteren een flink end gefietst, en het rijdt fantastisch! Het frame vangt veel weghobbeltjes op en hij stuurt prachtig scherp - maar niet te scherp. Kan niet wachten tot ie fixed is.
Iphone pic.

Heb altijd al een titanium frame willen rijden. En op een gegeven moment vond ik er eentje in mijn maat (62 cm), een Litespeed Classic nogwel. Het is een ouwetje en veel onderdelen moeten/moesten vervangen worden. Zadel was erg lelijk en zat voor geen meter, originele stuurpen was veeeeel te lang (140mm), balhoofd blijft hangen (JJ is ie al binnen?), ketting en casette versleten etc etc. Maar het frame is nog zeer goed. Er zaten verkeerde stickers op (van het type LiteSpeede Vortex). Dus die heb ik er vandaag afgehaald.
Wat al veranderd is: alles eraf gesloopt wat niet meer goed was (meest versleten Dura Ace spul), brooks swift via Marktplaats, SS conversie (via JJ), hele oude ti stuurpen (die veel te hoog is, of te laag, afhankelijk hoe je 'm monteert

Wat nog gaat komen - en besteld is.
Nieuwe wielen: H+Son 42mm velgen zwart met Eno hubs 18t zilver met Sapim Xray silver spaken (eccentric, fixed). Stuurpen met wat minder rise (titanium via marktplaats), Paul Comonents crank 46t. Nieuwe Chris King headset 1" zilver. En een nieuw stuur, maar daar ben ik nog niet over uit. Suggesties voor stuurtjes zijn welkom ... zilver risertje het liefst gepolijst ... maakt Nitto eigenlijk deze stuurtjes?
Gisteren een flink end gefietst, en het rijdt fantastisch! Het frame vangt veel weghobbeltjes op en hij stuurt prachtig scherp - maar niet te scherp. Kan niet wachten tot ie fixed is.
Iphone pic.

Een Karate Aap is cool!
- socrates69
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Weet iemand van wie die Muddy Fox (conversion, wegverzet, magic gear) is die altijd bij station Driebergen-Zeist staat?
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
er zit een klein beetje lengteverschil in (procenten van de lengte van een schakel).
Dit komt omdat de ketting bij een groter blad voor over meer tanden loopt (omtrek van een grotere cirkel), dit kan het verschil aan de achterzijde niet compenseren.
Dit was vantevoren niet te berekenen, dus gewoon geprobeerd. De ketting loopt er niet vanaf, nu nog een terreintest doen.
Dit komt omdat de ketting bij een groter blad voor over meer tanden loopt (omtrek van een grotere cirkel), dit kan het verschil aan de achterzijde niet compenseren.
Dit was vantevoren niet te berekenen, dus gewoon geprobeerd. De ketting loopt er niet vanaf, nu nog een terreintest doen.
- didadunlop
Jah als je een beetje goede kettingbladen hebt zal e.e.a. er niet aflopen. Is mijn ervaring.
Ik gebruikte track ends bij mijn conversie dus spannen was een werkje van niks. Om wisselen te versimpelen zette ik toch altijd de QR open.
Na SiS de KM eens klaarmaken voor de ronde van NL. 38/16 en 34/17 ofzo. Wind mee en wind tegen verzet..
trackends en v-brakes dus ik denk dat ik met wat spannen e.e.a. wel haal.
Ik gebruikte track ends bij mijn conversie dus spannen was een werkje van niks. Om wisselen te versimpelen zette ik toch altijd de QR open.
Na SiS de KM eens klaarmaken voor de ronde van NL. 38/16 en 34/17 ofzo. Wind mee en wind tegen verzet..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
Koga Miyata Singlespeed
Hierbij mijn 2 Singlespeed fietsje:

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Stoer, zijn beide gespoten neem ik aan? Zien er goed uit, de groene heeft wel een Mannelijk verzet!
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
Thks!
Ja inderdaad:
Origineel was het een Koga Miyata Roadspeed uit 1980
Fiets is compleet gestript
Van het frame zijn de overbodige nokjes (derailleur en buisverstellers) verwijderd.
Frame is geschuurd
Voorzien van groene autolak
Stickers zijn gemaakt door een professionele drukker zoals het originele logo ook was en zijn op het frame geplakt (zwart)
Daarna is het frame in de blanke lak gezet, stickers zitten dus onder de lak!!
Daarna is de fiets weer opgebouwd als een singlespeed met voor en achter rem.
En de groene is te koop!!
zie linkje:
http://link.marktplaats.nl/481482644
Ja inderdaad:
Origineel was het een Koga Miyata Roadspeed uit 1980
Fiets is compleet gestript
Van het frame zijn de overbodige nokjes (derailleur en buisverstellers) verwijderd.
Frame is geschuurd
Voorzien van groene autolak
Stickers zijn gemaakt door een professionele drukker zoals het originele logo ook was en zijn op het frame geplakt (zwart)
Daarna is het frame in de blanke lak gezet, stickers zitten dus onder de lak!!
Daarna is de fiets weer opgebouwd als een singlespeed met voor en achter rem.
En de groene is te koop!!
zie linkje:
http://link.marktplaats.nl/481482644