Welke rugzak i.c.m. Leatt brace?

Het forum voor kleding, helmen, protectie, etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
mool
Welke rugzak i.c.m. Leatt brace?

Bericht door mool » do feb 03, 2011 5:12 pm

Van de zomer wil ik wat tochten gaan rijden, waarbij ik graag een rugzak meeneem (voedsel, vocht, reserveonderdelen, etc.), maar ook graag m'n Leatt zou dragen.

Nu heb ik wel eens met een rugzak + leatt gereden, maar dit ging totaal niet samen: rugzak duwt tegen leatt aan, en die weer tegen een helm.

Heeft iemand tips hoe dit te voorkomen, of eventueel een bepaald merk/model rugzak die wél goed samengaat met dragen van een nackbrace?

Gran Torino
Contacteer:

Re: Welke rugzak i.c.m. Leatt brace?

Bericht door Gran Torino » do mar 03, 2011 11:01 pm

mool schreef:Van de zomer wil ik wat tochten gaan rijden, waarbij ik graag een rugzak meeneem (voedsel, vocht, reserveonderdelen, etc.), maar ook graag m'n Leatt zou dragen.

Nu heb ik wel eens met een rugzak + leatt gereden, maar dit ging totaal niet samen: rugzak duwt tegen leatt aan, en die weer tegen een helm.

Heeft iemand tips hoe dit te voorkomen, of eventueel een bepaald merk/model rugzak die wél goed samengaat met dragen van een nackbrace?
Lijkt me nou niet echt een slimme combi, waarom rijd je niet gewoon zonder Leatt?

Ik heb wel een paar suggesties voor je, camelbak heeft een nieuw drinkhemd:
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... -Mens.aspx
geintroduceerd.

En een nieuwe oplossing hierbij zit de camelbak op je heupen, dus het gewicht zit onderin:
http://www.camelbak.com/Sports-Recreati ... ne-LR.aspx
die is klein maar dan kan je in ieder geval wat spul meenemen en toch je Leatt dragen

mool

Re: Welke rugzak i.c.m. Leatt brace?

Bericht door mool » di mei 31, 2011 10:48 am

Gran Torino schreef: Lijkt me nou niet echt een slimme combi, waarom rijd je niet gewoon zonder Leatt?
Even topic kick, aangezien ik nog steeds zoekende ben, en nog geen gouden tip heb gehad (nee, zonder Leatt rijden is geen optie).

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » di mei 31, 2011 11:24 am

Ik rij met een Leatt in combinatie met een Dakine rugzak.
Ik merk verder weinig van mijn rugzak en irriteerd ook niet!

Verder heb ik er eigenlijk nooi last van gehad dat mijn Leatt omhoog geduwd werd...
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Boukoul

Bericht door Boukoul » di mei 31, 2011 12:28 pm

misschien moet je de rugzak wat lager laten hangen zodat het niet tegen de laet duwt.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di mei 31, 2011 1:02 pm

Boukoul schreef:misschien moet je de rugzak wat lager laten hangen zodat het niet tegen de laet duwt.
en de middelband gebruiken en evt borst strap..

ik rijd trials soms met rugtas.. de mijnes blijft echt zitten methoog opspringen en 2 liter (4) blikjes monster erin... :arms:

mool

Bericht door mool » wo jun 01, 2011 1:37 pm

Ik ga eens rondkijken naar een Dakine, thanks voor de inbreng

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » wo jun 01, 2011 1:51 pm

mool schreef:Ik ga eens rondkijken naar een Dakine, thanks voor de inbreng
de apex is t grote model.. deze heb ik ..

uit ervaring kan ik zeggen dat een model kleiner ook moet voldoen .

tenzij je ook beetje trekking doet.. dan is een groter model echt aangeraden ivm alle spullen die je mee kan nemen
zo ook kan de apex al je gear dragen (helm &scheentjes)op body armour na dan ..

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » wo jun 01, 2011 3:58 pm

Ik heb het middelste model. Met een voorvak voor een binnenband en wat gereedschap.
En dan heb je ook nog een groot vak voor eventueel eten, camera etc. in te doen. Voor mij ideaal.
Daarnaast heb ik ook het kleinste model, deze volstaat als je alleen gereedschap en een binnenbandje mee wil nemen...
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Plaats reactie