SSWC2011 Ireland transport topic
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
Nav de gesprekken van dit weekend.
Hoe gaan we naar Ierland toe?
Ik heb even gekeken. Een retourtje Cherbourg - Rosslare is voor 3 personen met een standaard auto (korter dan 5 meter en lager dan 2,6 meter) iets van 450 euri met een slaapcabine (4 pers) en iets van 350 euri voor slaapstoelen.
Dus das rond de 140 euri PP retour! Alleen nog even rijden naar Cherbourg. Das wel een pokke eind.
Hoe gaan we naar Ierland toe?
Ik heb even gekeken. Een retourtje Cherbourg - Rosslare is voor 3 personen met een standaard auto (korter dan 5 meter en lager dan 2,6 meter) iets van 450 euri met een slaapcabine (4 pers) en iets van 350 euri voor slaapstoelen.
Dus das rond de 140 euri PP retour! Alleen nog even rijden naar Cherbourg. Das wel een pokke eind.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
Hierbij ga ik ervanuit dat we de woensdag voor het weekend gaan en de woensdag erna terugkomen. Dus 2 dagen ervoor en 2 dagen erna. Lijkt me wel wat om dan wat trails daar te fietsen.
Ik heb in ieder geval de week ervoor en de week erna vrij en ben dus flexibel met tijden. Tevens geen problemen om te rijden en ben op zoek naar een auto om te gebruiken.
Ik heb in ieder geval de week ervoor en de week erna vrij en ben dus flexibel met tijden. Tevens geen problemen om te rijden en ben op zoek naar een auto om te gebruiken.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik ga vliegen.
Wat ik zoek:
2 personen die meevliegen en die vanuit Dublin een auto willen huren zodat we vanuit Dublin in ongeveer 2.5 uur in het bos zijn.
Ryan Air vliegt van Eindhoven op Dublin voor nu nog goedkoop.
Plan is om Donderdag weg te gaan (daar rond een uur of zes) en dan met auto door naar plaats van bestemming. Dinsdag ochtend vroeg (dus overnachting in de buurt van vliegveld op Ma avond in goedkoop etablisement) terug.
Overnachten hoop ik mogelijk in bed en breakfast of cabine of camping.
Wie gaat mee (Jaap, ik ga ervan uit dat jij reisgenoot bent..)?
JJ
Wat ik zoek:
2 personen die meevliegen en die vanuit Dublin een auto willen huren zodat we vanuit Dublin in ongeveer 2.5 uur in het bos zijn.
Ryan Air vliegt van Eindhoven op Dublin voor nu nog goedkoop.
Plan is om Donderdag weg te gaan (daar rond een uur of zes) en dan met auto door naar plaats van bestemming. Dinsdag ochtend vroeg (dus overnachting in de buurt van vliegveld op Ma avond in goedkoop etablisement) terug.
Overnachten hoop ik mogelijk in bed en breakfast of cabine of camping.
Wie gaat mee (Jaap, ik ga ervan uit dat jij reisgenoot bent..)?
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Volgens mij kan het wel nog!
We hebben nog wat vlieg opties gevonden, hebben we het zondag over. Jaap, kom je zondag ook naar Ede?
JJ
We hebben nog wat vlieg opties gevonden, hebben we het zondag over. Jaap, kom je zondag ook naar Ede?
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Toby, Tuig, Dida, etc, hoe gaan jullie naar Ierland?
Jaap Jelle Chris en Hubert gaan vliegen, maar we hebben nog een vervoers probleem van en naar het vliegveld. Treinen is een optie, maar die komt tot 10 kilometer.
Bovendien, als er een roadtrip komt zou het mss een optie zijn om een paar kleine tentjes aan julle mee te geven, als jullie ruim vervoer hebben.
JJ
Jaap Jelle Chris en Hubert gaan vliegen, maar we hebben nog een vervoers probleem van en naar het vliegveld. Treinen is een optie, maar die komt tot 10 kilometer.
Bovendien, als er een roadtrip komt zou het mss een optie zijn om een paar kleine tentjes aan julle mee te geven, als jullie ruim vervoer hebben.
JJ
- didadunlop
Juist vanwege het vervoer probleem en de accomodatie ter plaatse ga ik niet meer.
Ik wou er graag een wat langere vakantie van maken bij dat trailcentre. Maar er is daar echt absoluut niks en op mijn mailtje met vragen over accomodatie werd zeer slecht gereageerd. Alleen een accomodatie voor de paar dagen van sswc. Nah ik ga niet voor 3 dagen naar Ierland. Kan mijn vakantie wel beter besteden.
Ik lees ook dat mensen verspreid over Ierland in hotels zitten van Cork tot Limerick.
Ik wou er graag een wat langere vakantie van maken bij dat trailcentre. Maar er is daar echt absoluut niks en op mijn mailtje met vragen over accomodatie werd zeer slecht gereageerd. Alleen een accomodatie voor de paar dagen van sswc. Nah ik ga niet voor 3 dagen naar Ierland. Kan mijn vakantie wel beter besteden.
Ik lees ook dat mensen verspreid over Ierland in hotels zitten van Cork tot Limerick.
mmm, sounds familiar. Ik ben net 2 weken met de tandem (+vriendin) door ierland wezen crossen en had zelfde ervaring: B&B's reageren niet allemaal even goed. Al moet ik wel zeggen dat OVERAL B&B's zitten, echt op de meest remote lokaties.Maar er is daar echt absoluut niks en op mijn mailtje met vragen over accomodatie werd zeer slecht gereageerd
Wij + fiets zijn met vliegtuig gegaan (Dublin). Hoop gekloot met KLM op Schiphol (vlucht was met Aer Lingus maar op schiphol deed de KLM het boarden/laden). Terugweg (Aer Lingus) was meer dan prima.
Vanaf het vliegveld naar Dublin/trein is goed fietsbaar maar met luggage mischien lastig (BOB trailer mee

Prachtig land...zeker een vakantie waard!
Lang leve de Guinness, grijze luchten en de black pudding

Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee
- didadunlop
Yups. Ierland is verschrikkelijk mooi. Ben er meerdere keren geweest met wandelen en auto.
Helaas gaat het dit keer niet lukken. Maar ga zeker nog een keer lang fietsen daar. Vooral noordzijde Connemara/Sligo is mooi.
Helaas gaat het dit keer niet lukken. Maar ga zeker nog een keer lang fietsen daar. Vooral noordzijde Connemara/Sligo is mooi.