500 euro singlespeed 29" frame.
Moderators:JJ, Beheerders
Wie helpt mij om een keus te maken. Ik zoek een nieuw singlespeed frame 29. Uiteraard wel gezocht, maar nog niet overtuigd. De volgende keuzes ben
ik al tegen gekomen.
Singular Swift
Surly KM
Salsa El Mariachi
Wat ik zoek zijn alternatieven in de prijsklasse +/- 500 euro. Enkele wensen die zo in mij opkomen zijn:
-Staal (must),
-SINGLESPEED (must),
-Min mogelijk onderhoud, dus min mogelijk bewegen delen, zoals sliders, EBB's enz).
-Sizing: 19 inch met lange bovenbuis, 635mm bovenbuis,voor comfort uit de zadelpen en standoverheigth.
-Liever voor singletracks dan voor fietspaden.
Zijn er uberhaupt alternatieven of welke frame voldoet het beste?
ik al tegen gekomen.
Singular Swift
Surly KM
Salsa El Mariachi
Wat ik zoek zijn alternatieven in de prijsklasse +/- 500 euro. Enkele wensen die zo in mij opkomen zijn:
-Staal (must),
-SINGLESPEED (must),
-Min mogelijk onderhoud, dus min mogelijk bewegen delen, zoals sliders, EBB's enz).
-Sizing: 19 inch met lange bovenbuis, 635mm bovenbuis,voor comfort uit de zadelpen en standoverheigth.
-Liever voor singletracks dan voor fietspaden.
Zijn er uberhaupt alternatieven of welke frame voldoet het beste?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Re: 500 euro singlespeed 29" frame.
Dan Karate Monkey.Peter V schreef:-Min mogelijk onderhoud, dus min mogelijk bewegen delen, zoals sliders, EBB's enz)
Komt volgend jaar als Disc Only mocht je daar vatbaar voor zijn

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- didadunlop
Canfield? Veel lovende woorden en 10% korting bij Charlie..
http://www.charliethebikemonger.com/can ... 1961-p.asp
(Helaas geen XL anders had ik ook interesse)
http://www.charliethebikemonger.com/can ... 1961-p.asp
(Helaas geen XL anders had ik ook interesse)
Thanks voor de mogelijkheden. Best irritant dat je eigenlijk wel weet wat je wilt, maar dat niet leverbaar lijkt (bv een Vasssago met 25" bovenbuis). Het valt mij wel vaker op dat juist nu net de grotere maten niet meer leverbaar zijn. (goh hoe zou dat nu komen). Maar ook dat enkele frames, o.a Vassago en Canfield ook niet in de 21" leverbaar zijn.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Een 19" Niner SIR komt in de buurt, is alleen weer boven budget.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Je hebt het nu elke keer over de lengte van de bovenbuis, maar om frames met elkaar te vergelijken kan je beter naar de ETT (EffectiveTopTube oftewel effectieve lengte van de bovenbuis)
Welke maat Scandal heb je nu precies?
ETT van 18" scandal komt aardig overeen met een 20" Jabberwocky
Welke maat Scandal heb je nu precies?
ETT van 18" scandal komt aardig overeen met een 20" Jabberwocky

“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
Een J-bar is voor mij geen onbekende in het gebruik. Maar ik moet/wi metl een rechtstuur op een 19" ook al een langere stuurpen monteren dan ik eigenlijk wil, om de juiste zitpositie/lengte te krijgen, daarom wens ik dus een lange bouwende 19".
Voorals nog lijkt de Surly KM een van de meest logische keuzes.
Voorals nog lijkt de Surly KM een van de meest logische keuzes.
- didadunlop
Hmm voor mijn gevoel is de KM nogal kort. De El Mar is wat langer en dan kom je eerder goed uit met de J-bar. Ik ga nu over van El mar naar KM met een J-Bar en wsl moet er een langere nok op om de houding hetzelfde te houden.
Ik dacht dat de On-Ones wat langer waren. Je zit alleen met die swap outs. Maar als dat alles is.
Ik dacht dat de On-Ones wat langer waren. Je zit alleen met die swap outs. Maar als dat alles is.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
En die EL Mar heb je toevallig over?didadunlop schreef:Hmm voor mijn gevoel is de KM nogal kort. De El Mar is wat langer en dan kom je eerder goed uit met de J-bar. Ik ga nu over van El mar naar KM met een J-Bar en wsl moet er een langere nok op om de houding hetzelfde te houden.
On-One heb ik wel goede ervaringe mee, maar de levertijd... Weet iemand nog een 20" 29er?
Bedankt voor de input. In het volgende stukje is het resultaat te bekijken.
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=54019
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=54019