Geschikte bike?

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Mafkees
Geschikte bike?

Bericht door Mafkees » ma nov 07, 2011 2:04 pm

Hoi allemaal, Ik zou graag wat info/meningen willen over volgende.

Na dat ik deze zomer in vancouver Dh te hebben gereden op een Rocky Mountain Flatline wil ik hier ook een voledig geveerde fiets. (heb nu een canondale f500) Aangezien de Rocky Mountain boven mijn studente budget is is het volgende mijn vraag:
Ik kan een Giant xtc voor wijnig overnemen van een neef als ik hier een andere voor vork in zet (nu een oude suntour sx) kan ik hier mee dan Dh rijden. Heeft een rockshox SID achter demper. Ik twijfel of het frame wel geschikt is (vooral de plaats van de stang)

Hoop dat jullie mij hier wat tips voor kunnen geven.

Tommie ;D

Bericht door Tommie ;D » ma nov 07, 2011 4:28 pm

Mijn mening is dat die fiets er gewoon niet voor gemaakt is...Natuurlijk is alles mogelijk :lol: Maar handig is het niet :P

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » ma nov 07, 2011 5:06 pm

mafkees.... :lol:

arri1997

Bericht door arri1997 » ma nov 07, 2011 6:23 pm

+1 :lol:

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » ma nov 07, 2011 6:35 pm

+2 :lol: een xtc is een xc fully en zal nooit een DH bak worden je sloopt alleen maar die bike op een DH track er staat zat te koop hier en op MP en heb zelf ook nog een leuke FR bike te koop staan ;)
What goes up must come down(hill)

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » ma nov 07, 2011 8:55 pm

@mafkees..

je hebt al DH gereden op een flatline?!..... in een bikepark?!... dan meld je je aan bij dirty-pages....(wacht op activatie van je account) negeert alle reeds geplaatste berichten die gaan over DH/Freeride.. slaat de zoekfunctie van Google over en kom je dan met een retorische vraag?!

wat denk je zelf?? zou hij geschikt zijn voor DH?? 8) prima als je vragen hebt en antwoord wil maar een klein beetje zelf iets uitzoeken geeft vaak ook al het antwoord.

p.s. welkom op DP :arms:
hoezo?

jaspero

Bericht door jaspero » ma nov 07, 2011 9:41 pm

Ik durfde niet te reageren, bang om in een grap te trappen. :lol:

Tommie ;D

Bericht door Tommie ;D » ma nov 07, 2011 10:03 pm

Haha ,ik wou niet als eerste reageren om deze jongen teleur te stellen, heb het dan toch maar gedaan, maar niet zo hard als jullie xD Ik ben een goeierd :angelnot:

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » di nov 08, 2011 9:07 am

het leven is hard..

en zachte heelmeesters....

:arms:

Mafkees

Bericht door Mafkees » di nov 08, 2011 10:40 am

@HOPPAH
NIET HATEN!

Natuurlijk heb ik dat allemaal gedaan. Ik wilde gewoon wat specefiken info. Maar zal wel aan mij liggen.

nut-case

Bericht door nut-case » di nov 08, 2011 6:37 pm

he mafkees..niet te hard happen.

een xc fully kan natuurlijk niet het lompe geweld van dh hebben. een dh frame is veel lomper gebouwd. en daarnaast heeft het ook meer travel..

ja, je kan op je fietsie naar een bikepark gaan... de vraag is alleen hoe veilig het is. toegegeven hij zal niet gelijk breken of kapot gaan. maar slim is anders.
ge ken de groeten uit brabant krijgen
zomer 2011....

\_/ team roekeloos \_/

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » di nov 08, 2011 8:21 pm

Mafkees schreef:@HOPPAH
NIET HATEN!

Natuurlijk heb ik dat allemaal gedaan. Ik wilde gewoon wat specifieke info. Maar zal wel aan mij liggen.
jij vraagt om een mening dus die kun je krijgen... als de reactie niet bevalt is dat jammer. heeft niets met HATEN te maken, ik blijf van mening dat het een retorisch vraag is (helemaal als je idd al wel e.e.a. op internet had opgezocht). ik kom misschien wat bot over maar dat zegt meer over mij dan over jou...

dus nogmaals: welkom op DP :arms:
hoezo?

elias den otter

Bericht door elias den otter » wo nov 09, 2011 12:02 am

Ik kan me je vraag wel heel goed voorstellen, in tegenstelling tot de rest..Toen ik net begon met biken heb ik een stalen specialized p street (soort bmx) gekocht om mee te trialen..ging niet goed...als je net komt kijken weet je gewoon niet wat er allemaal kan, en wat wat is, etc..de rest hier zit zo diep in de sport dat ze gewoon niet meer kunnen voorstellen om niets te weten! Lesje inlevingsvermogen dus:

Zoek eens naar je eigen eerste post
Realiseer je hoe dom die zijn

beantwoord voor de rest van je leven met dit inzicht de vragen van een newby!

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » wo nov 09, 2011 9:33 pm

elias den otter schreef:Ik kan me je vraag wel heel goed voorstellen, in tegenstelling tot de rest..Toen ik net begon met biken heb ik een stalen specialized p street (soort bmx) gekocht om mee te trialen..ging niet goed...als je net komt kijken weet je gewoon niet wat er allemaal kan, en wat wat is, etc..de rest hier zit zo diep in de sport dat ze gewoon niet meer kunnen voorstellen om niets te weten! Lesje inlevingsvermogen dus:

ik gaf al aan dat het niet aan hem ligt... en je hebt gelijk dat ik wat aardiger had kunnen reageren maar een gedeelte van mijn antwoord blijf ik achter staan.
hoezo?

jaspero

Bericht door jaspero » wo nov 09, 2011 9:48 pm

HOPPAH schreef:
elias den otter schreef:Ik kan me je vraag wel heel goed voorstellen, in tegenstelling tot de rest..Toen ik net begon met biken heb ik een stalen specialized p street (soort bmx) gekocht om mee te trialen..ging niet goed...als je net komt kijken weet je gewoon niet wat er allemaal kan, en wat wat is, etc..de rest hier zit zo diep in de sport dat ze gewoon niet meer kunnen voorstellen om niets te weten! Lesje inlevingsvermogen dus:

ik gaf al aan dat het niet aan hem ligt... en je hebt gelijk dat ik wat aardiger had kunnen reageren maar een gedeelte van mijn antwoord blijf ik achter staan.
Het klopt wat je zegt.

Echter ben ik van ook mening dat wanneer je in Vancouver gefietst hebt op een RM Flatline, je al enige voorkennis zou moeten hebben. En ook misschien wel in staat zou moeten zijn beide fietsen te vergelijken.
Het komt een beetje over van; ik heb in een formule 1 wagen gereden op de baan, kan ik met mijn Citroen Saxo nu mee racen als ik een spoiler erop zet ?

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » wo nov 09, 2011 9:58 pm

jaspero schreef:
HOPPAH schreef:

Het klopt wat je zegt.

Echter ben ik van ook mening dat wanneer je in Vancouver gefietst hebt op een RM Flatline, je al enige voorkennis zou moeten hebben. En ook misschien wel in staat zou moeten zijn beide fietsen te vergelijken.
Het komt een beetje over van; ik heb in een formule 1 wagen gereden op de baan, kan ik met mijn Citroen Saxo nu mee racen als ik een spoiler erop zet ?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
What goes up must come down(hill)

HOPPAH

Bericht door HOPPAH » do nov 10, 2011 5:27 pm

jaspero schreef:
HOPPAH schreef:

Het klopt wat je zegt.

het kwam wat lomp over (had mijn dag niet denk ik) maar dat is precies wat ik bedoel!
hoezo?

Smittie

Bericht door Smittie » do nov 10, 2011 6:39 pm

jaspero schreef: Het komt een beetje over van; ik heb in een formule 1 wagen gereden op de baan, kan ik met mijn Citroen Saxo nu mee racen als ik een spoiler erop zet ?
ik dacht precies hetzelfde!

OT: Mafkees, je bent een mafkees als je met een XTC echte downhill gaat rijden ;)

frame is er zeker niet geschikt voor een de vering zal snel bezwijken

PickleWars

Bericht door PickleWars » wo nov 16, 2011 9:47 pm

Zag dat ze bij CRC een 2011 RM Flatline WC frame in de aanbieding hebben voor nog geen €1200. :shock: Dat is 62% korting ! :o Grijp je kans zou ik zeggen...en ga zelf bouwen ;)

Plaats reactie