gear ratio 24" street mtb
Moderator:Beheerders
ik heb nu een 30-11 gear ratio probleem is nu dat mijn 30T sprocket niet op het frame past ik wil de zelfde ratio ongeveer behouden wat moet ik nu nemen om dezelfde ratio ongeveer te behouden.
22-9 of 23-9 het gaat wel om een 24" wielmaat en geen 20"
22-9 of 23-9 het gaat wel om een 24" wielmaat en geen 20"
wat vind je van 22-9? ik moet een zo klein mogelijk tandwiel voor hebben ,om mijn ketting lijn zo rechtmogelijk te krijgen ik heb een eerste productie oplage frame en ik heb bijna geen ruimte om een deftige sprocket te monteren zonder dat ie tegen mijn cs aankomt. ik wou eerst 20-8 doen maar ik heb een shadow raptor hub en de kleinste driver beschikbaar is 9TMattin schreef:Voor 24" street raad ik je een verhouding van ongeveer 2.3 aan, zwaar genoeg om flink snelheid te maken voor gaps, maar licht genoeg voor brakeless tailtaps, 540 taps, fullcabs etc.
Ik rij zelf al jaren 23-10 op 24" en vind het zelf echt het ideale verzet voor street.
Oscarito schreef:Het enige wat in die chart voor 20" is is dat er aan aantal waarden in het vet gedrukt zijn: ronde de 2.8 is meest gebruikt voor 20". Voor 24" ga je eerder rond de 2.4 mikken. Voor de rest maakt het geen ene moer uit of het voor 20", 24" of 5490" is, het gaat om de verhouding van het aantal tanden vooraan gedeeld door het aantal tanden achteraan en de chart is dus perfect bruikbaar: trek een schuine lijn door de verhouding die je nu hebt en je ziet wat er in de buurt ligt.stino schreef:ja die chart is voor 20" wielen ik heb een 24" wielmaat
Jij hebt nu 30/11 oftewel 2.72. Als jij achteraan 9 tanden wil, en je neemt vooraan 24 dan heb je 2.67 wat redelijk in de buurt komt. Als jij nu plots naar 2.3 gaat, gaat dat wel heel licht aanvoelen. 22/9 is 2.4 dus dat zal nog meevallen. Ik rij nu zelf 2.5, na jaren 2.3, en dat vind ik echt wel veel beter.
Oscarito schreef:wat vind je van 22-9? ik moet een zo klein mogelijk tandwiel voor hebben ,om mijn ketting lijn zo rechtmogelijk te krijgen ik heb een eerste productie oplage frame en ik heb bijna geen ruimte om een deftige sprocket te monteren zonder dat ie tegen mijn cs aankomt. ik wou eerst 20-8 doen maar ik heb een shadow raptor hub en de kleinste driver beschikbaar is 9TMattin schreef:Voor 24" street raad ik je een verhouding van ongeveer 2.3 aan, zwaar genoeg om flink snelheid te maken voor gaps, maar licht genoeg voor brakeless tailtaps, 540 taps, fullcabs etc.
Ik rij zelf al jaren 23-10 op 24" en vind het zelf echt het ideale verzet voor street.
Is een heel klein beetje zwaarder dan 23-10 maar dat zou nog wel een fijn verzet moeten zijn